Stoffel Vandoorne si během nedělní Velké ceny Abú Zabí stěžoval, že mu jeho monopost klouže po dráze a že s ním bojuje jako s vozem rallye. McLaren dodatečně zjistil, co bylo příčinou jeho problémů.
Mladý Belgičan se trápil s ovladatelností svého vozu od počátku závodu, v němž dojel jako 12. z osmnácti klasifikovaných pilotů, zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso vybojoval dva body za deváté místo.
Když se McLarenu auto vrátilo z parc fermé, tak jeho mechanici při kontrole zjistili, že část difuzoru byla zablokována černou páskou, kterou tým nepoužívá. To ho stálo velkou porci přítlaku.
"Myslíme si, že Stoffel odjel celý závod s velkým kusem pásky uvízlým v difuzoru. Tento druh super-lepivé, pěticentimetrové pásky používají týmy při závodech silničních vozů k přichycení předního nárazníku. Na konci závodu měl v levé části plotu difuzoru 20cm kus," popisuje závodní inženýr Tom Stallard.
"Věříme, že během závodu tam měl té pásky mnohem více. Měřili jsme ztrátu přítlaku - odpovídala otevření DRS, jenže se projevovala po celé kolo, a bez poklesu odporu. Také ztráta na difuzoru byla symetrická, ale na konce se páska nacházela pouze na levé straně," pokračuje pro Autosport Vandoorneův inženýr.
"Kolem 22. kola se difuzor částečně zotavil a tempo Stoffa se zlepšilo. Myslíme si, že do té doby měl ucpané obě strany, pak se ale uvolnil a zůstal už jen na levé straně. Odhaduji, že původní kus musel měřit kolem 50 centimetrů," říká Stallard.
Jeho domněnku mu po závodě potvrdil i Pierre Gasly z konkurenčního Toro Rosso: "Jezdil v prvním stintu za Stoffelem a řekl, že jeho auto bylo neuvěřitelně přetáčivé a že také viděl, jak mu něco vlaje v difuzoru. Vzhledem k tomu si myslím, že Stoffel odvedl výjimečnou práci nejen v tom, že udržel svůj vůz na trati, ale také že za sebou udržel 6 aut."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.