Williams po skončení dvoudenních testů pneumatik v Abú Zabí odmítl hovořit o rychlosti Roberta Kubici. Podle technického ředitele Paddyho Lowe ale vše zvládl bez problémů.
Robert Kubica sice skončil druhý den celkově sedmý, byl však nejrychlejší ze tří pilotů, kteří v pondělí a v úterý jezdili s Williamsem: o 0,095 sekundy předčil Lance Strolla a o 0,362 s Sergeje Sirotkina.
K Rusovi je ovšem třeba dodat, že svůj čas zajel na měkkých pneumatikách, které byly podstatně pomalejší než nový hyper-měkká směs, na níž zajel včera Polák svůj nejlepší čas. Piloti si ji hodně pochvalovali, podle Lewise Hamiltona jde například o ten nejlepší produkt Pirelli po jejich návratu do F1. Oproti ultra-měkké směsi na ní jezdili až o sekundu rychleji.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe proto nechtěl časy nikterak pitvat, podle něj totiž stejně nemají žádnou vypovídací hodnotu: "O rychlosti nebudu hovořit. Je to složité téma. Jsem si jistý, že byste po mně chtěli, abych vám k tomu poskytl nějaké odpovědi, ale jde o věc, o níž nebudeme diskutovat."
"Je to vážně složité téma, výkonnost a rychlost. Čtení výsledků s časy je celkem zavádějící, takže o tom nebudu hovořit. My jsme to pro sebe neanalyzovali," tvrdí neoblomně technické šéf Williamsu, který se po nedělním závodě rozloučil se službami Felipeho Massy.
Lowe ale zdůraznil, že Kubica své jízdy dokončil bez nějakých problémů po fyzické stránce: "Robert jezdil v Silverstone a v Maďarsku s autem z roku 2014, takže jsme měli spoustu dobrých informací a Robert odvedl fantastickou práci. Je velmi, velmi profesionální, znalý, zkušený, a to bylo během těchto vyhodnocování k velkému užitku.
Chtěli jsme vidět Roberta, protože nejezdil se současným vozem nebo na současných pneumatikách, takže to bylo samozřejmě zajímavé pozorovat, jak sis tím poradí. A bylo to bez problémů. Absolutně v pořádku. Dobrá jízda, žádné stížnosti, žádné potíže. Vše šlo dobře," dodává Lowe.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.