Williams po skončení dvoudenních testů pneumatik v Abú Zabí odmítl hovořit o rychlosti Roberta Kubici. Podle technického ředitele Paddyho Lowe ale vše zvládl bez problémů.
Robert Kubica sice skončil druhý den celkově sedmý, byl však nejrychlejší ze tří pilotů, kteří v pondělí a v úterý jezdili s Williamsem: o 0,095 sekundy předčil Lance Strolla a o 0,362 s Sergeje Sirotkina.
K Rusovi je ovšem třeba dodat, že svůj čas zajel na měkkých pneumatikách, které byly podstatně pomalejší než nový hyper-měkká směs, na níž zajel včera Polák svůj nejlepší čas. Piloti si ji hodně pochvalovali, podle Lewise Hamiltona jde například o ten nejlepší produkt Pirelli po jejich návratu do F1. Oproti ultra-měkké směsi na ní jezdili až o sekundu rychleji.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe proto nechtěl časy nikterak pitvat, podle něj totiž stejně nemají žádnou vypovídací hodnotu: "O rychlosti nebudu hovořit. Je to složité téma. Jsem si jistý, že byste po mně chtěli, abych vám k tomu poskytl nějaké odpovědi, ale jde o věc, o níž nebudeme diskutovat."
"Je to vážně složité téma, výkonnost a rychlost. Čtení výsledků s časy je celkem zavádějící, takže o tom nebudu hovořit. My jsme to pro sebe neanalyzovali," tvrdí neoblomně technické šéf Williamsu, který se po nedělním závodě rozloučil se službami Felipeho Massy.
Lowe ale zdůraznil, že Kubica své jízdy dokončil bez nějakých problémů po fyzické stránce: "Robert jezdil v Silverstone a v Maďarsku s autem z roku 2014, takže jsme měli spoustu dobrých informací a Robert odvedl fantastickou práci. Je velmi, velmi profesionální, znalý, zkušený, a to bylo během těchto vyhodnocování k velkému užitku.
Chtěli jsme vidět Roberta, protože nejezdil se současným vozem nebo na současných pneumatikách, takže to bylo samozřejmě zajímavé pozorovat, jak sis tím poradí. A bylo to bez problémů. Absolutně v pořádku. Dobrá jízda, žádné stížnosti, žádné potíže. Vše šlo dobře," dodává Lowe.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.