Williams po skončení dvoudenních testů pneumatik v Abú Zabí odmítl hovořit o rychlosti Roberta Kubici. Podle technického ředitele Paddyho Lowe ale vše zvládl bez problémů.
Robert Kubica sice skončil druhý den celkově sedmý, byl však nejrychlejší ze tří pilotů, kteří v pondělí a v úterý jezdili s Williamsem: o 0,095 sekundy předčil Lance Strolla a o 0,362 s Sergeje Sirotkina.
K Rusovi je ovšem třeba dodat, že svůj čas zajel na měkkých pneumatikách, které byly podstatně pomalejší než nový hyper-měkká směs, na níž zajel včera Polák svůj nejlepší čas. Piloti si ji hodně pochvalovali, podle Lewise Hamiltona jde například o ten nejlepší produkt Pirelli po jejich návratu do F1. Oproti ultra-měkké směsi na ní jezdili až o sekundu rychleji.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe proto nechtěl časy nikterak pitvat, podle něj totiž stejně nemají žádnou vypovídací hodnotu: "O rychlosti nebudu hovořit. Je to složité téma. Jsem si jistý, že byste po mně chtěli, abych vám k tomu poskytl nějaké odpovědi, ale jde o věc, o níž nebudeme diskutovat."
"Je to vážně složité téma, výkonnost a rychlost. Čtení výsledků s časy je celkem zavádějící, takže o tom nebudu hovořit. My jsme to pro sebe neanalyzovali," tvrdí neoblomně technické šéf Williamsu, který se po nedělním závodě rozloučil se službami Felipeho Massy.
Lowe ale zdůraznil, že Kubica své jízdy dokončil bez nějakých problémů po fyzické stránce: "Robert jezdil v Silverstone a v Maďarsku s autem z roku 2014, takže jsme měli spoustu dobrých informací a Robert odvedl fantastickou práci. Je velmi, velmi profesionální, znalý, zkušený, a to bylo během těchto vyhodnocování k velkému užitku.
Chtěli jsme vidět Roberta, protože nejezdil se současným vozem nebo na současných pneumatikách, takže to bylo samozřejmě zajímavé pozorovat, jak sis tím poradí. A bylo to bez problémů. Absolutně v pořádku. Dobrá jízda, žádné stížnosti, žádné potíže. Vše šlo dobře," dodává Lowe.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.