Od Halo není cesty zpět, pouze kupředu, tvrdí neoblomně prezident FIA

Pascal Wehrlein s ochranou kokpitu Halo
Pascal Wehrlein s ochranou kokpitu Halo, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 28. listopadu 2017 06:30
Sdílej:

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt nechce slyšet o žádných ústupcích, pokud jde o ochranu kokpitu typu Halo, která se příští rok objeví ve Formuli 1. A podle něj v ní taky zůstane, dokud se neobjeví nic lepšího.

Zprávy o možném vyškrtnutí ochrany Halo z pravidel F1 pro příští sezónu se v některých médiích objevily poté, co měl Valtteri Bottas před pátečním tréninkem v Abú Zabí potíže opustit kokpit. Jeho počínání se stopkami přihlížel i ředitel závodů FIA Charlie Whiting se stopkami v ruce, Valtteri přitom nestihl sedmisekundový limit.

Fanouškům F1 se Halo nezamlouvá kvůli tomu, že narušuje vzhled formulí, inženýři si zase stěžují na další nárůst hmotnosti už i tak dost těžkých vozů, proto někteří usilovali o jeho zrušení na poslední chvíli. Prezident FIA si však stojí tvrdě za svým: sport bude hledat lepší řešení, ale dokud se nenajde, tak v něm Halo zůstane.

"Není cesty zpět. Halo přichází a zůstane. Proč? Protože nabízí neuvěřitelnou hodnotu pro bezpečnost. Fascinuje mě to, co se o něm píše," reaguje Todt na kritiku této ochrany kokpitu.

"Halo je jednoduše součástí přirozené kontinuity Formule 1. Samozřejmě, že nemusí jít o ani o poslední slovo. Pokud najdeme lepší řešení, pak ho zavedeme," dodává prezident FIA.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.