Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt nechce slyšet o žádných ústupcích, pokud jde o ochranu kokpitu typu Halo, která se příští rok objeví ve Formuli 1. A podle něj v ní taky zůstane, dokud se neobjeví nic lepšího.
Zprávy o možném vyškrtnutí ochrany Halo z pravidel F1 pro příští sezónu se v některých médiích objevily poté, co měl Valtteri Bottas před pátečním tréninkem v Abú Zabí potíže opustit kokpit. Jeho počínání se stopkami přihlížel i ředitel závodů FIA Charlie Whiting se stopkami v ruce, Valtteri přitom nestihl sedmisekundový limit.
Fanouškům F1 se Halo nezamlouvá kvůli tomu, že narušuje vzhled formulí, inženýři si zase stěžují na další nárůst hmotnosti už i tak dost těžkých vozů, proto někteří usilovali o jeho zrušení na poslední chvíli. Prezident FIA si však stojí tvrdě za svým: sport bude hledat lepší řešení, ale dokud se nenajde, tak v něm Halo zůstane.
"Není cesty zpět. Halo přichází a zůstane. Proč? Protože nabízí neuvěřitelnou hodnotu pro bezpečnost. Fascinuje mě to, co se o něm píše," reaguje Todt na kritiku této ochrany kokpitu.
"Halo je jednoduše součástí přirozené kontinuity Formule 1. Samozřejmě, že nemusí jít o ani o poslední slovo. Pokud najdeme lepší řešení, pak ho zavedeme," dodává prezident FIA.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.