Prezident Mezinárodní automobilové federace si myslí, že Ferrari by samo sobě uškodilo, kdyby se rozhodlo opustit šampionát vozů Formule 1.
Ferrari pohrozilo, že při vysoké míře standardizace komponent by mohlo svět Formule 1 opustit. Dle nedávno vydané analýzy by dokonce automobilka z Maranella ušetřila necelé tři miliardy korun ročně, kterými musí svou stáj dotovat.
Dle současného prezidenta Mezinárodní automobilové federace a bývalého šéfa stáje Černého hřebce, Jeana Todta, by si ale Italové tímto krokem akorát uškodili.
"Nerad bych viděl, kdyby Ferrari nebo Mercedes odešly. Je to jejich volba. Nechceme samozřejmě nikoho, aby odešel. Ferrari je ale ikonická značka. Ten tým byl součástí všech šampionátů od založení Formule 1. Nechci tak, aby odešlo," řekl prezident FIA.
"Navíc si nemyslím, že by to bylo pro Ferrari dobré, kdyby odešlo. Ferrari je unikátní značka, která má své místo jak mezi závodními vozy, tak cestovními. Ferrari by si odchodem ublížilo. Ve výsledku to ale není moje zodpovědnost," dodal Todt.
Od roku 1981 má Ferrari právo vetovat technické regulace. Na dotaz, jak to vypadá s budoucností tohoto rozhodnutí, Todt odpověděl: "V pozici prezidenta FIA jsem toto privilegium diskutoval s týmy, chtěl jsem znát jejich názor. Nikomu to nevadilo, otázkou je, zda tomu bude tak i v budoucnu. Budeme o tom ještě mluvit."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.