Prezident Mezinárodní automobilové federace si myslí, že Ferrari by samo sobě uškodilo, kdyby se rozhodlo opustit šampionát vozů Formule 1.
Ferrari pohrozilo, že při vysoké míře standardizace komponent by mohlo svět Formule 1 opustit. Dle nedávno vydané analýzy by dokonce automobilka z Maranella ušetřila necelé tři miliardy korun ročně, kterými musí svou stáj dotovat.
Dle současného prezidenta Mezinárodní automobilové federace a bývalého šéfa stáje Černého hřebce, Jeana Todta, by si ale Italové tímto krokem akorát uškodili.
"Nerad bych viděl, kdyby Ferrari nebo Mercedes odešly. Je to jejich volba. Nechceme samozřejmě nikoho, aby odešel. Ferrari je ale ikonická značka. Ten tým byl součástí všech šampionátů od založení Formule 1. Nechci tak, aby odešlo," řekl prezident FIA.
"Navíc si nemyslím, že by to bylo pro Ferrari dobré, kdyby odešlo. Ferrari je unikátní značka, která má své místo jak mezi závodními vozy, tak cestovními. Ferrari by si odchodem ublížilo. Ve výsledku to ale není moje zodpovědnost," dodal Todt.
Od roku 1981 má Ferrari právo vetovat technické regulace. Na dotaz, jak to vypadá s budoucností tohoto rozhodnutí, Todt odpověděl: "V pozici prezidenta FIA jsem toto privilegium diskutoval s týmy, chtěl jsem znát jejich názor. Nikomu to nevadilo, otázkou je, zda tomu bude tak i v budoucnu. Budeme o tom ještě mluvit."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.