Designér Adrian Newey prozradil britské stanici BBC, že v roce 2014 dostal nabídku jak od Ferrari, tak Mercedesu. Obě ale odmítl.
Adrian Newey patří mezi nejuznávanější inženýry ve Formuli 1. Před svým angažmá v Red Bullu, které začalo v roce 2006, pracoval v první polovině devadesátých let pro Williams a následně pro McLaren. V roce 2014 Newey dostal dvě atraktivní nabídky od továrních týmů, obě ale odmítl.
"V roce 2014 přišla změna v oblasti regulí pro pohonné jednotky. Byli jsme v situaci, kdy jsme hodně ztráceli. Náš dodavatel (Renault - pozn. red.) se hodně trápil. Byl jsem z toho docela deprimovaný. Oslovilo mě Ferrari a pak ještě další tým - Mercedes. Musel jsem se tenkrát rozhodnout," řekl Newey.
Proč nakonec Newey zůstal u Red Bullu? "Red Bull byl vybudován z ničeho. Cítil jsem silné napojení na ten tým a na lidi v něm. Navíc mám rád Christiana Hornera, máme spolu skvělý vztah. Bylo by to jako opustit rodinu."
Neweyho rozhořčení z nových regulí znamenalo, že se začal věnovat i dalším oblastem mimo F1. Navrhoval závodní jachty a stojí též za supersportem Aston Martin Valkyrie.
"Hybridní motory nepřinesly tomuto sportu nic dobrého. Byl to špatný nápad. Letos jsme měli štěstí, jelikož jsme s dalšími dvěma týmy měli šanci bojovat o titul. Je to ale vůbec poprvé, kdy v této éře bojovaly o titul dvě stáje," dodal Newey.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.