Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer zpochybňuje plány Liberty a FIA na zjednodušování a větší míru standardizace pohonných jednotek od roku 2021 ve snaze přilákat do F1 další zájemce.
Podle něj by výrobci měli stále mít možnost získávat konkurenční výhodu prostřednictvím motoru, tak jak se to například v roce 2014 po zavedení současných 1,6litrových přeplňovaných hybridů s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) podařilo Mercedesu.
"Musíme zajistit, aby měly formule různá hlediska výkonnosti. Nemůžeme si dovolit to, aby pohonné ústrojí bylo celé stejné, nebo téměř stejné. Proč z F1 odstraňovat tu výzvu, které pohonné ústrojí představuje? Nechápu to," uvádí provozní ředitel Force Indie, která jinak podporuje plány na snižování nákladů.
"Můžeme utratit miliardy, nebo ať už je ta částka jakákoliv, za jezdce na tři roky. Proč bychom za něj měli utrácet miliardy? Jediným důvodem je to, že tak získáváte výhodu. Takže jde o formuli jezdců. A proč utrácíte stamiliony, ne-li miliardy, na aerodynamické programy. Protože získáváte výhodu," pokračuje Szafnauer.
"Tak proč zjednodušovat motor? Mělo by jít také o formuli motorů. Mělo by jít o jezdce, o aerodynamiku i o motor. Tým s nejlepším balíkem vyhrává. Pokud odstraníte motor jako prvek, který působí rozdíly, pak se ty dva zbylé stanou cennější - a to je podle mě špatně. Jsme v F1," upozorňuje zkušený inženýr, jenž kdysi šéfoval vývoji u Hondy.
Podle něj stále existuje prostor pro diskusi o tom, jak by měly pohonné jednotky v roce 2021 vypadat: "Nejde o hotovou věc. Šlo jen o první rozhovor a prezentaci. Myslím, že dostaneme další vstupní informace. Podle mě zbývá ještě celý rok, než budeme muset dokončit pravidla pro motory. Získejme tedy informace od všech a uvidíme, kam se dostaneme."
Současná jednání podle něj nezahrnovala potenciální náklady na budoucí motory pro zákaznické týmy: "Nevím, jaká je cena. To je ta hlavní věc, kterou si přejeme - nižší cenu. A nevíme, jaká bude. Pro nás jde o to nejdůležitější."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.