Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer zpochybňuje plány Liberty a FIA na zjednodušování a větší míru standardizace pohonných jednotek od roku 2021 ve snaze přilákat do F1 další zájemce.
Podle něj by výrobci měli stále mít možnost získávat konkurenční výhodu prostřednictvím motoru, tak jak se to například v roce 2014 po zavedení současných 1,6litrových přeplňovaných hybridů s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) podařilo Mercedesu.
"Musíme zajistit, aby měly formule různá hlediska výkonnosti. Nemůžeme si dovolit to, aby pohonné ústrojí bylo celé stejné, nebo téměř stejné. Proč z F1 odstraňovat tu výzvu, které pohonné ústrojí představuje? Nechápu to," uvádí provozní ředitel Force Indie, která jinak podporuje plány na snižování nákladů.
"Můžeme utratit miliardy, nebo ať už je ta částka jakákoliv, za jezdce na tři roky. Proč bychom za něj měli utrácet miliardy? Jediným důvodem je to, že tak získáváte výhodu. Takže jde o formuli jezdců. A proč utrácíte stamiliony, ne-li miliardy, na aerodynamické programy. Protože získáváte výhodu," pokračuje Szafnauer.
"Tak proč zjednodušovat motor? Mělo by jít také o formuli motorů. Mělo by jít o jezdce, o aerodynamiku i o motor. Tým s nejlepším balíkem vyhrává. Pokud odstraníte motor jako prvek, který působí rozdíly, pak se ty dva zbylé stanou cennější - a to je podle mě špatně. Jsme v F1," upozorňuje zkušený inženýr, jenž kdysi šéfoval vývoji u Hondy.
Podle něj stále existuje prostor pro diskusi o tom, jak by měly pohonné jednotky v roce 2021 vypadat: "Nejde o hotovou věc. Šlo jen o první rozhovor a prezentaci. Myslím, že dostaneme další vstupní informace. Podle mě zbývá ještě celý rok, než budeme muset dokončit pravidla pro motory. Získejme tedy informace od všech a uvidíme, kam se dostaneme."
Současná jednání podle něj nezahrnovala potenciální náklady na budoucí motory pro zákaznické týmy: "Nevím, jaká je cena. To je ta hlavní věc, kterou si přejeme - nižší cenu. A nevíme, jaká bude. Pro nás jde o to nejdůležitější."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.