Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer zpochybňuje plány Liberty a FIA na zjednodušování a větší míru standardizace pohonných jednotek od roku 2021 ve snaze přilákat do F1 další zájemce.
Podle něj by výrobci měli stále mít možnost získávat konkurenční výhodu prostřednictvím motoru, tak jak se to například v roce 2014 po zavedení současných 1,6litrových přeplňovaných hybridů s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) podařilo Mercedesu.
"Musíme zajistit, aby měly formule různá hlediska výkonnosti. Nemůžeme si dovolit to, aby pohonné ústrojí bylo celé stejné, nebo téměř stejné. Proč z F1 odstraňovat tu výzvu, které pohonné ústrojí představuje? Nechápu to," uvádí provozní ředitel Force Indie, která jinak podporuje plány na snižování nákladů.
"Můžeme utratit miliardy, nebo ať už je ta částka jakákoliv, za jezdce na tři roky. Proč bychom za něj měli utrácet miliardy? Jediným důvodem je to, že tak získáváte výhodu. Takže jde o formuli jezdců. A proč utrácíte stamiliony, ne-li miliardy, na aerodynamické programy. Protože získáváte výhodu," pokračuje Szafnauer.
"Tak proč zjednodušovat motor? Mělo by jít také o formuli motorů. Mělo by jít o jezdce, o aerodynamiku i o motor. Tým s nejlepším balíkem vyhrává. Pokud odstraníte motor jako prvek, který působí rozdíly, pak se ty dva zbylé stanou cennější - a to je podle mě špatně. Jsme v F1," upozorňuje zkušený inženýr, jenž kdysi šéfoval vývoji u Hondy.
Podle něj stále existuje prostor pro diskusi o tom, jak by měly pohonné jednotky v roce 2021 vypadat: "Nejde o hotovou věc. Šlo jen o první rozhovor a prezentaci. Myslím, že dostaneme další vstupní informace. Podle mě zbývá ještě celý rok, než budeme muset dokončit pravidla pro motory. Získejme tedy informace od všech a uvidíme, kam se dostaneme."
Současná jednání podle něj nezahrnovala potenciální náklady na budoucí motory pro zákaznické týmy: "Nevím, jaká je cena. To je ta hlavní věc, kterou si přejeme - nižší cenu. A nevíme, jaká bude. Pro nás jde o to nejdůležitější."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.