Sauber se chystá o víkendu v Abú Zabí ohlásit své jezdecké složení pro sezónu 2018, k tomu možná přidá také oznámení o spolupráci s Alfou Romeo, jež by se mohla po dlouhé době vrátit do Formule 1.
Švýcarský tým se sice ještě pod vedením Monišy Kaltenbornové dohodl na spolupráci s Hondou, smlouva ale byla následně novým šéfem Fredericem Vasseurem zrušena. Ten hned rozhodl, že budou i nadále pokračovat s pohonnými jednotkami Ferrari, které chce do hry vrátit další značku z italského impéria - Alfu Romeo.
Výměnou za to bude muset dát Sauber šanci mladíkům Scuderie. Příští rok by za něj tak měl jezdit šampion Formule 2 Charles Leclerc, druhé místo se ještě řeší - buď bude po jeho boku nastupovat Marcus Ericsson, jenž má vazbu na současné majitele, nebo svou šanci dostane další mladík - Antonio Giovinazzi.
Tým by si sice raději ponechal zkušenějšího Švéda, konečné rozhodnutí je ale na Ferrari, které zvažuje užší spolupráci se Sauberem a přejmenování pohonných jednotek, které mu bude dodávat, na Alfa Romeo. Pro Sauber by z toho samozřejmě plynuly velké finanční výhody.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se již dlouho netají svou touhou vrátit Alfu Romeo do F1, se Sauberem má k tomu nyní dobrou příležitost, pokud se dohodnou na dlouhodobé spolupráci.
"Alfa Romeo by se v F1 mohla stát líhní pro mladé italské jezdce. Ten nejlepší, Giovinazzi, je už s námi, ale kromě něj existují další, kteří se trápí s nalezením volného místa. Alfa Romeo by jim tento prostor mohla poskytnout spíše než naše zákaznické týmy," uvedl Marchionne minulý rok.
Zda k takové dohodě dojde již před příštím ročníkem, to bychom se měli dozvědět tento víkend v Abú Zabí. Pro Sauber by šlo o skvělou příležitost, jak snížit náklady, zvýšit svou konkurenceschopnost a získat další sponzory. Byť se jedná o zdánlivě výhodnou situaci pro obě strany, tak zůstává otázkou, zda se Ferrari k této investici rozhodne v době, kdy se Liberty Media snaží prosadit velké změny v F1, kvůli nimž pohrozilo odchodem.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.