Sauber se chystá o víkendu v Abú Zabí ohlásit své jezdecké složení pro sezónu 2018, k tomu možná přidá také oznámení o spolupráci s Alfou Romeo, jež by se mohla po dlouhé době vrátit do Formule 1.
Švýcarský tým se sice ještě pod vedením Monišy Kaltenbornové dohodl na spolupráci s Hondou, smlouva ale byla následně novým šéfem Fredericem Vasseurem zrušena. Ten hned rozhodl, že budou i nadále pokračovat s pohonnými jednotkami Ferrari, které chce do hry vrátit další značku z italského impéria - Alfu Romeo.
Výměnou za to bude muset dát Sauber šanci mladíkům Scuderie. Příští rok by za něj tak měl jezdit šampion Formule 2 Charles Leclerc, druhé místo se ještě řeší - buď bude po jeho boku nastupovat Marcus Ericsson, jenž má vazbu na současné majitele, nebo svou šanci dostane další mladík - Antonio Giovinazzi.
Tým by si sice raději ponechal zkušenějšího Švéda, konečné rozhodnutí je ale na Ferrari, které zvažuje užší spolupráci se Sauberem a přejmenování pohonných jednotek, které mu bude dodávat, na Alfa Romeo. Pro Sauber by z toho samozřejmě plynuly velké finanční výhody.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se již dlouho netají svou touhou vrátit Alfu Romeo do F1, se Sauberem má k tomu nyní dobrou příležitost, pokud se dohodnou na dlouhodobé spolupráci.
"Alfa Romeo by se v F1 mohla stát líhní pro mladé italské jezdce. Ten nejlepší, Giovinazzi, je už s námi, ale kromě něj existují další, kteří se trápí s nalezením volného místa. Alfa Romeo by jim tento prostor mohla poskytnout spíše než naše zákaznické týmy," uvedl Marchionne minulý rok.
Zda k takové dohodě dojde již před příštím ročníkem, to bychom se měli dozvědět tento víkend v Abú Zabí. Pro Sauber by šlo o skvělou příležitost, jak snížit náklady, zvýšit svou konkurenceschopnost a získat další sponzory. Byť se jedná o zdánlivě výhodnou situaci pro obě strany, tak zůstává otázkou, zda se Ferrari k této investici rozhodne v době, kdy se Liberty Media snaží prosadit velké změny v F1, kvůli nimž pohrozilo odchodem.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.