Sauber se chystá o víkendu v Abú Zabí ohlásit své jezdecké složení pro sezónu 2018, k tomu možná přidá také oznámení o spolupráci s Alfou Romeo, jež by se mohla po dlouhé době vrátit do Formule 1.
Švýcarský tým se sice ještě pod vedením Monišy Kaltenbornové dohodl na spolupráci s Hondou, smlouva ale byla následně novým šéfem Fredericem Vasseurem zrušena. Ten hned rozhodl, že budou i nadále pokračovat s pohonnými jednotkami Ferrari, které chce do hry vrátit další značku z italského impéria - Alfu Romeo.
Výměnou za to bude muset dát Sauber šanci mladíkům Scuderie. Příští rok by za něj tak měl jezdit šampion Formule 2 Charles Leclerc, druhé místo se ještě řeší - buď bude po jeho boku nastupovat Marcus Ericsson, jenž má vazbu na současné majitele, nebo svou šanci dostane další mladík - Antonio Giovinazzi.
Tým by si sice raději ponechal zkušenějšího Švéda, konečné rozhodnutí je ale na Ferrari, které zvažuje užší spolupráci se Sauberem a přejmenování pohonných jednotek, které mu bude dodávat, na Alfa Romeo. Pro Sauber by z toho samozřejmě plynuly velké finanční výhody.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se již dlouho netají svou touhou vrátit Alfu Romeo do F1, se Sauberem má k tomu nyní dobrou příležitost, pokud se dohodnou na dlouhodobé spolupráci.
"Alfa Romeo by se v F1 mohla stát líhní pro mladé italské jezdce. Ten nejlepší, Giovinazzi, je už s námi, ale kromě něj existují další, kteří se trápí s nalezením volného místa. Alfa Romeo by jim tento prostor mohla poskytnout spíše než naše zákaznické týmy," uvedl Marchionne minulý rok.
Zda k takové dohodě dojde již před příštím ročníkem, to bychom se měli dozvědět tento víkend v Abú Zabí. Pro Sauber by šlo o skvělou příležitost, jak snížit náklady, zvýšit svou konkurenceschopnost a získat další sponzory. Byť se jedná o zdánlivě výhodnou situaci pro obě strany, tak zůstává otázkou, zda se Ferrari k této investici rozhodne v době, kdy se Liberty Media snaží prosadit velké změny v F1, kvůli nimž pohrozilo odchodem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.