Felipe Massa si nemyslí, že by jeho bývalý týmový kolega Fernando Alonso mohl v příští sezóně vyhrát šampionát Formule 1, byť jej řadí výše než Michaela Schumachera. S McLarenem poháněným Renaultem na to mít nebude.
Brazilec se tento víkend rozloučí s kariérou v F1, když v Abú Zabí odjede za Williams svůj poslední závod. Nevylučuje ale, že se neobjeví v některé jiné sérii, například ve Formuli E: "Myslím, že jde o to nejzajímavější místo pro soutěžení a opětovná vítězství. Jde o budoucnost aut, která budeme řídit."
Svému současnému týmovému kolegovi Lanceovi Strollovi přeje pouze úspěchy v F1? "Teď je mnohem lépe připravený než před rokem, kdy začínal. Myslím si ale, že více o jeho budoucnosti budeme moci říct až ve druhém či třetím roce."
Formuli 1 v rukou Liberty věstí "dobrou budoucnost," byť se o ní někteří vyjadřují kvůli velkým plánovaným změnám v oblasti rozdělování příjmů, změn motorů a snižování nákladů skepticky.
"Aby mohl Williams znovu vyhrát šampionát, potřebuje více peněz. Pokud se ale v mnoha věcech zlepší, pak podle mě mohou být na pódiu," předpovídá podle španělského AS Massa. Největší problémy má nyní tým "s aerodynamikou a také s šasi."
Jako nejlepšího týmového kolegu své kariéry označil Fernanda Alonsa. "Fernando je na prvním místě, to je jasné. Řekl bych, že Schumacher byl na podobné úrovni, stejné jako Lewis [Hamilton]. Pak je skvělým pilotem Vettel, je však na nižší úrovni. A pátý... asi Verstappen, byť mu schází konzistence. Talent a rychlost má."
Pokud jde o Alonsa v McLarenu, tak podle Massy "pro něj bude příští rok lepší, o titul ale bojovat nebude." Britský tým přechází od Hondy na pohonné jednotky Renaultu a očekává, že bude podstatně konkurenceschopnější.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.