Felipe Massa si nemyslí, že by jeho bývalý týmový kolega Fernando Alonso mohl v příští sezóně vyhrát šampionát Formule 1, byť jej řadí výše než Michaela Schumachera. S McLarenem poháněným Renaultem na to mít nebude.
Brazilec se tento víkend rozloučí s kariérou v F1, když v Abú Zabí odjede za Williams svůj poslední závod. Nevylučuje ale, že se neobjeví v některé jiné sérii, například ve Formuli E: "Myslím, že jde o to nejzajímavější místo pro soutěžení a opětovná vítězství. Jde o budoucnost aut, která budeme řídit."
Svému současnému týmovému kolegovi Lanceovi Strollovi přeje pouze úspěchy v F1? "Teď je mnohem lépe připravený než před rokem, kdy začínal. Myslím si ale, že více o jeho budoucnosti budeme moci říct až ve druhém či třetím roce."
Formuli 1 v rukou Liberty věstí "dobrou budoucnost," byť se o ní někteří vyjadřují kvůli velkým plánovaným změnám v oblasti rozdělování příjmů, změn motorů a snižování nákladů skepticky.
"Aby mohl Williams znovu vyhrát šampionát, potřebuje více peněz. Pokud se ale v mnoha věcech zlepší, pak podle mě mohou být na pódiu," předpovídá podle španělského AS Massa. Největší problémy má nyní tým "s aerodynamikou a také s šasi."
Jako nejlepšího týmového kolegu své kariéry označil Fernanda Alonsa. "Fernando je na prvním místě, to je jasné. Řekl bych, že Schumacher byl na podobné úrovni, stejné jako Lewis [Hamilton]. Pak je skvělým pilotem Vettel, je však na nižší úrovni. A pátý... asi Verstappen, byť mu schází konzistence. Talent a rychlost má."
Pokud jde o Alonsa v McLarenu, tak podle Massy "pro něj bude příští rok lepší, o titul ale bojovat nebude." Britský tým přechází od Hondy na pohonné jednotky Renaultu a očekává, že bude podstatně konkurenceschopnější.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.