Bernie Ecclestone se automobilkám soutěžícím ve Formuli 1 nediví, že kritizují plány nových majitelů a Mezinárodní automobilové federace (FIA) na změnu pohonných jednotek od roku 2021.
Prvotní návrh již zkritizovalo Ferrari, Mercedes i Renault, podle nichž budou muset investovat velké částky do vývoje nových motorů, které by dle záměru Liberty měly být jednodušší, hlučnější a levnější.
"Problém je, že za tyto podělané motory všichni utratili celá jmění. A nechtějí se vrátit ke svým dozorčím radám a říct: 'Potřebujeme další balík, protože je třeba změnit motory.' Myslím si, že by měli fakt udělat něco jinak, nebo to nechat být," popisuje pro Autosport bývalý šéf F1.
"Musí udělat jen to, na čem jsme se dohodli před 3 roky, myslím, že s Jeanem Todtem. To bylo: zvýšit průtok paliva a množství benzínu v autě a nechat je točit o dalších 2 000 ot/min více. To je vše, co bylo zapotřebí," pokračuje Ecclestone.
Podle něj se noví majitelé F1 ubírají špatným směrem: "Neměli činit tolik předpovědí, pokud už vůbec, jde-li o to, co by mohli udělat. Měli počkat a zjistit, co je možné. Jsem si jistý tím, že to, co měli na mysli a co chtěli udělat, bylo správné. Problém je to provést."
"Jediné, co jsme opravdu měli udělat, bylo podívat se na to, kdy byla F1 skutečně populární? Vydat taková pravidla a provést to tímto způsobem. Vážně nepozoruji žádný rozdíl. Závodění je dobré - lepší než bylo. Čekali jsme na to čtyři roky, takže to je o něco jednodušší, když existuje konkurence. Ferrari se probudilo, a to je dobré," hodnotí Ecclestone.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.