Bernie Ecclestone se automobilkám soutěžícím ve Formuli 1 nediví, že kritizují plány nových majitelů a Mezinárodní automobilové federace (FIA) na změnu pohonných jednotek od roku 2021.
Prvotní návrh již zkritizovalo Ferrari, Mercedes i Renault, podle nichž budou muset investovat velké částky do vývoje nových motorů, které by dle záměru Liberty měly být jednodušší, hlučnější a levnější.
"Problém je, že za tyto podělané motory všichni utratili celá jmění. A nechtějí se vrátit ke svým dozorčím radám a říct: 'Potřebujeme další balík, protože je třeba změnit motory.' Myslím si, že by měli fakt udělat něco jinak, nebo to nechat být," popisuje pro Autosport bývalý šéf F1.
"Musí udělat jen to, na čem jsme se dohodli před 3 roky, myslím, že s Jeanem Todtem. To bylo: zvýšit průtok paliva a množství benzínu v autě a nechat je točit o dalších 2 000 ot/min více. To je vše, co bylo zapotřebí," pokračuje Ecclestone.
Podle něj se noví majitelé F1 ubírají špatným směrem: "Neměli činit tolik předpovědí, pokud už vůbec, jde-li o to, co by mohli udělat. Měli počkat a zjistit, co je možné. Jsem si jistý tím, že to, co měli na mysli a co chtěli udělat, bylo správné. Problém je to provést."
"Jediné, co jsme opravdu měli udělat, bylo podívat se na to, kdy byla F1 skutečně populární? Vydat taková pravidla a provést to tímto způsobem. Vážně nepozoruji žádný rozdíl. Závodění je dobré - lepší než bylo. Čekali jsme na to čtyři roky, takže to je o něco jednodušší, když existuje konkurence. Ferrari se probudilo, a to je dobré," hodnotí Ecclestone.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.