Bernie Ecclestone se automobilkám soutěžícím ve Formuli 1 nediví, že kritizují plány nových majitelů a Mezinárodní automobilové federace (FIA) na změnu pohonných jednotek od roku 2021.
Prvotní návrh již zkritizovalo Ferrari, Mercedes i Renault, podle nichž budou muset investovat velké částky do vývoje nových motorů, které by dle záměru Liberty měly být jednodušší, hlučnější a levnější.
"Problém je, že za tyto podělané motory všichni utratili celá jmění. A nechtějí se vrátit ke svým dozorčím radám a říct: 'Potřebujeme další balík, protože je třeba změnit motory.' Myslím si, že by měli fakt udělat něco jinak, nebo to nechat být," popisuje pro Autosport bývalý šéf F1.
"Musí udělat jen to, na čem jsme se dohodli před 3 roky, myslím, že s Jeanem Todtem. To bylo: zvýšit průtok paliva a množství benzínu v autě a nechat je točit o dalších 2 000 ot/min více. To je vše, co bylo zapotřebí," pokračuje Ecclestone.
Podle něj se noví majitelé F1 ubírají špatným směrem: "Neměli činit tolik předpovědí, pokud už vůbec, jde-li o to, co by mohli udělat. Měli počkat a zjistit, co je možné. Jsem si jistý tím, že to, co měli na mysli a co chtěli udělat, bylo správné. Problém je to provést."
"Jediné, co jsme opravdu měli udělat, bylo podívat se na to, kdy byla F1 skutečně populární? Vydat taková pravidla a provést to tímto způsobem. Vážně nepozoruji žádný rozdíl. Závodění je dobré - lepší než bylo. Čekali jsme na to čtyři roky, takže to je o něco jednodušší, když existuje konkurence. Ferrari se probudilo, a to je dobré," hodnotí Ecclestone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.