Formule 1 letos přijde s odchodem Felipeho Massy o svého posledního Brazilce. Dostat se do ní ale chce jeho krajan Pietro Fittipaldi, vnuk slavného dvojnásobného mistra světa Emersona Fittipaldiho.
Ten si o minulém víkendu v Bahrajnu zajistil titul ve Formuli V8 3.5, poté si hned při testu nováčků vytrvalostní série WEC v neděli vyzkoušel Porsche 919 kategorie LMP1.
Jednadvacetiletý Pietro Fittipaldi nyní vyhodnocuje své šance pro rok 2018 a pochopitelně usiluje o další pokrok ve formulových sériích: "Formule 2 je možností. Svůj zrak upírám také k F1. Momentálně se soustředím na jednosedadlové formule. Vítězství ve Světové sérii [3.5] znamená, že se kvalifikuji pro superlicenci, a to mi hodně pomáhá i s ohledem na budoucnost."
Chtěl by vrátit zpět Brazílii do vrcholné disciplíny motorsportu poté, co Felipe Massa oznámil svůj odchod. Bude to poprvé od debutu Emersona Fittipadiho v roce 1970, kdy tato jihoamerická země nebude mít v F1 svého zástupce.
Pietro se bude hodně snažit o to, aby se do ní dostal co nejdříve: "Žel v ní nebudou závodit žádní brazilští piloti. Od té doby, co můj děda začal v 70. letech se závoděním, tak tam byl vždycky nějaký Brazilec. Budeme se o to hodně snažit. Snad se nedostanu jen k debutu v F1, ale i k tomu, abych dostal brazilskou vlajku na pódium."
And that's what @PiFitti says by himself about the honour to drive the last testing laps with #919tribute after 4 amazing @FIAWEC seasons pic.twitter.com/aSatWUzs5w
— Porsche LMP1 Team (@Porsche_Team) 19. listopadu 2017V nováčkovském testu WEC včera předčil i Fernanda Alonsa či Thomase Laurenta z konkurenční Toyoty. "Auto je úžasné. Hodně lidí mi o něm říkalo, jak jsou náhon na čtyři kola a zrychlení skvělé, a fakt tomu tak bylo. V první jízdě jsem se se vším jen seznamoval, v druhé a třetí jsem mohl tlačit na limity vozu a opravdu jsem si to užil," dodal mladý Fittipaldi.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.