Formule 1 letos přijde s odchodem Felipeho Massy o svého posledního Brazilce. Dostat se do ní ale chce jeho krajan Pietro Fittipaldi, vnuk slavného dvojnásobného mistra světa Emersona Fittipaldiho.
Ten si o minulém víkendu v Bahrajnu zajistil titul ve Formuli V8 3.5, poté si hned při testu nováčků vytrvalostní série WEC v neděli vyzkoušel Porsche 919 kategorie LMP1.
Jednadvacetiletý Pietro Fittipaldi nyní vyhodnocuje své šance pro rok 2018 a pochopitelně usiluje o další pokrok ve formulových sériích: "Formule 2 je možností. Svůj zrak upírám také k F1. Momentálně se soustředím na jednosedadlové formule. Vítězství ve Světové sérii [3.5] znamená, že se kvalifikuji pro superlicenci, a to mi hodně pomáhá i s ohledem na budoucnost."
Chtěl by vrátit zpět Brazílii do vrcholné disciplíny motorsportu poté, co Felipe Massa oznámil svůj odchod. Bude to poprvé od debutu Emersona Fittipadiho v roce 1970, kdy tato jihoamerická země nebude mít v F1 svého zástupce.
Pietro se bude hodně snažit o to, aby se do ní dostal co nejdříve: "Žel v ní nebudou závodit žádní brazilští piloti. Od té doby, co můj děda začal v 70. letech se závoděním, tak tam byl vždycky nějaký Brazilec. Budeme se o to hodně snažit. Snad se nedostanu jen k debutu v F1, ale i k tomu, abych dostal brazilskou vlajku na pódium."
And that's what @PiFitti says by himself about the honour to drive the last testing laps with #919tribute after 4 amazing @FIAWEC seasons pic.twitter.com/aSatWUzs5w
— Porsche LMP1 Team (@Porsche_Team) 19. listopadu 2017V nováčkovském testu WEC včera předčil i Fernanda Alonsa či Thomase Laurenta z konkurenční Toyoty. "Auto je úžasné. Hodně lidí mi o něm říkalo, jak jsou náhon na čtyři kola a zrychlení skvělé, a fakt tomu tak bylo. V první jízdě jsem se se vším jen seznamoval, v druhé a třetí jsem mohl tlačit na limity vozu a opravdu jsem si to užil," dodal mladý Fittipaldi.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.