Formuli 1 čekají v následujících letech změny, otázkou zůstává, o jak rozsáhlé změny půjde. Prim hraje zjednodušení technologií, což se nelíbí gigantům startovního pole a Ferrari dokonce pohrozilo odchodem.
Ferrari a Formule 1 je již takový axiom a asi málokdo by si dokázal mistrovství světa F1 bez červených vozů z Maranella představit. Sedmašedesát let dlouhá tradice je ale ve světě poháněném penězi až druhotná.
Dle nedávno vydané analýzy by Ferrari ušetřilo zhruba 100 miliónů liber, které musí ze svého do týmu investovat. A to i přes to, že italská stáj má celou řadu výhod. Každoročně dostává například 80 milionů liber navíc od samotné F1.
Loni si tak Ferrari přišlo na nějakých 160 miliónů liber jen na odměnách. Mercedes, který ovládl šampionát, dostal o 40 miliónů méně. A takový Manor, který se umístil poslední a finančně to neustál, si přišel jen na čtvrtinu toho co Ferrari.
Když se pak podíváme na další příjmy stáje, které tvoří sponzorské smlouvy, dodávání motorů, prodej licencovaných produktů a peníze z komerčních práv, dostaneme se na sumu 372 miliónů liber.
Problémem ale je, že náklady na chod stáje jsou zhruba o 100 miliónů liber vyšší. Nějaké tři čtvrtiny rozpočtu spolkne vývoj. Zbytek pak připadá na platy a další chod stáje. Jen piloti vyjdou Maranello na nějakých 40 miliónů dolarů ročně. V budoucnu na R&D (výzkum a vývoj) půjde ještě více, jelikož Ferrari v pozici motoráře bude vyvíjet současnou i budoucí (po roce 2020) generaci pohonných jednotek.
Samozřejmě zde není vyčíslen přínos, který Ferrari má díky vyspělým technologiím, které využívá i ve svých supersportech. Pak je tu i samotná prestiž, která s úspěchy v královně motorsportu přichází. Ferrari sice nebralo titul již 10 let, ale v současné době má formu a řadí se mezi žhavé papírové kandidáty pro příští rok.
Na druhou stranu, Ferrari je již velmi silná značka a při současném modelu financování Formuli 1 z marketingových důvodů vlastně nepotřebuje. Sám Marchionne na otázku, jak by se cítil v pozici člověka, co odvedl Ferrari z F1 cítil, odpověděl: "Bylo by to jako dostat milión dolarů. Pracoval bych na jiné, racionálnější alternativě, kterou bychom to nahradili."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.