Jacques Villeneuve si myslí, že by Lanceovi Strollovi k lepším výkonům u Williamsu pomohl spíše pomalejší týmový kolega, než někdo rychlejší. Za špatným výsledkem v Brazílii ale stojí technika, nikoliv chyby mladého jezdce.
Bývalý mistr světa je známým kritikem výkonů mladého Strolla, stáj Williamsu mu proto dokonce zakázala vstup do svého motorhomu poté, co jej označil za "nejhoršího nováčka v historii Formule 1."
Ke zlepšení "nejhoršího nováčka F1" podle Villeneuva nedocházíStroll se během sezóny sice postupně zlepšoval a v Baku se dokonce dostal na pódium, přesto mají mnozí fanoušci z jeho počínání rozpačité dojmy. A podle Villeneuva jeho výkonnost navíc už neroste: "Nemůžete se dívat jen na body, musíte sledovat rychlost. Nezaznamenali jsme opravdu žádné zlepšení."
"Něco se během zimy musí stát, protože v jiných kategoriích si vedl lépe," pokračuje bývalý mistr světa F1. Co by mu mohlo pomoci? "Mít pomalejšího týmového kolegu. Musí přijít na to, jak jezdit rychleji. Potřebuje něco vymyslet. Možná by mu nový týmový kolega pomohl," soudí podle Autosportu Kanaďan.
Zkritizoval ho také za výkon v posledním závodě: "Nebylo to nikterak působivé. Schylovalo se k tomu, že jej jeho týmový kolega předjede o kolo. Pak dostal defekt pneumatiky, tak se měl aspoň na co vymluvit. Nebyl to víkend hodný zapamatování," poznamenává Villeneuve.
A zatímco Williams stále vybírá mezi piloty, kteří nahradí Felipeho Massu - hovoří se o Pascalovi Wehrleinovi, Paulovi di Restovi či Robertovi Kubicovi, tak se Strolla zastává technický ředitel Paddy Lowe, podle něhož mladý pilot neměl k dispozici dostatek výkonu poté, co se musel vrátit ke starší specifikaci motoru.
Williams: Stroll za to v Brazílii nemůže"Příběh Lanceho o víkendu nebyl skvělý a nebylo to jeho vinou. Měl v 3. tréninku poruchu převodovky, k čemuž došlo po určité elektronické kalibrace. Během tohoto procesu ve velké rychlosti se zařadily nižší stupně a motor se vytočil k 18 000 ot/min, takže bylo po něm," uvádí Lowe.
"Šlo o motor č. 4 [poslední specifikace], takže jsme museli nasadit motor č. 3, který zřejmě využije ve zbývající části roku. Žel má z několika důvodů nižší výkon než motor č. 4. Znamená to, že Lance se dostal do úzkých kvůli horší kvalifikační pozici a také kvůli výkonu," pokračuje technický ředitel Williamsu.
"Poté, co se zastavil na startu, což bylo nešťastné, pro něj největší ráno ubylo zaseknutí se příliš dlouho za Grosjeanem, což narušilo jeho výhodu proti Gaslymu. A bez módu motoru, který mu chybí, protože jsme v něm vyčerpali velkou kvótu, jelikož už neměl být znovu použit, mu to velmi ztížilo i předjíždění... všechno to ale nezačalo jeho vinou," dodává Lowe.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.