Massa letos podruhé - a vypadá že naposled - ukončil kariéru. Není zatím zřejmé, zda bude v následující sezóně pokračovat v jiné sérii či závodění pověsí na hřebík. Nyní se ale ukazuje, že by Felipe mohl zastávat roli přímo v Mezinárodní automobilové federaci.
Za týden odjede Felipe Massa svůj poslední závod ve Formuli 1 a nyní nastává otázka, co bude brazilský pilot dělat v budoucnu. Loni se mluvilo o jeho angažmá ve Formuli E či WEC. Nyní se ale objevily spekulace, že by Massa mohl pracovat přímo pro FIA.
Tyto informace potvrdil i prezident Brazilské automobilové federace Waldner Bernardo. "Normálně prezident lokální federace jmenuje sám sebe do pozice člena Světové rady motorsportu. Já ale chápu, že Felipe by mohl být na tomto postu užitečnější než já."
"V úterý jsem ho pozval a před odjezdem do Evropy mi volal, že mluvil s rodinou a přáteli. Je si vědom toho, že by mohl pro tento sport udělat ještě více," dodal Bernardo.
Pokud by si Felipe nenašel angažmá na plný úvazek, tak je možné, že se závodění bude věnovat pro radost, jako to v dnešní době dělá Jenson Button, který odešel loni od McLarenu. Letos jsme ho dokonce mohli vidět i v kokpitu F1 během GP Monaka, kde nahradil Alonsa závodícího na Staré cihelně.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.