Vztahy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly v loňské sezóně pěkně napjaté. Podle německého jezdce, který svého týmového kolegu nakonec porazil, a pak svět F1 překvapivě opustil, by ale nyní mohli spolu opět dobře vycházet.
Týmoví kolegové jsou vždy ti největší soupeři a velká přátelství v tak soutěživém prostředí plném sebevědomých individualit se již nevídávají. Protože jezdí se stejnou technikou a lze je snadno srovnávat, musí pro udržení si svého místa toho druhého porážet.
Jak je to u Mercedesu nyní, když před sezónou přišel nekonfliktní Valtteri Bottas, aby zaplnil místo po Rosbergovi? "Hamilton s Bottasem nejsou kamarádi. Ale není tam nenávist, jak to bývalo mezi Lewisem a Nicem. To bylo špatné pro ně, ale ne pro tým, protože se navzájem tlačili k rychlejší jízdě," vysvětluje šéf Niki Lauda.
Situace byla často vyhrocená, ale podle Rosberga se vše může spravit: "V minulosti jsme byli velmi dobrými kamarády a mohlo by k tomu v budoucnu znovu dojít. Už nejsme soupeři. Jsem úplně mimo tento sport, takže nevidím důvod, proč bychom po nějaké době spolu zase nemohli dobře vycházet."
Přiznává ale, že si doposud po celý rok ani nezavolali, byť oba bydlí v Monaku nedaleko sebe: "K tomu jsme se ještě nedostali," přiznává Nico pro německou televizi ZDF. Vůči Hamiltonovi nechová zášť a uznává, že má na svůj odlišný soukromý život.
"Dělá to po svém a já to hodně respektuji... Mnoho lidí nemá rádo to, co dělá, a jaký je, což je věc názoru. Podle mě to je ale skvělé, že si jde svou vlastní cestou," dodává Rosberg.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.