Vztahy mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem byly v loňské sezóně pěkně napjaté. Podle německého jezdce, který svého týmového kolegu nakonec porazil, a pak svět F1 překvapivě opustil, by ale nyní mohli spolu opět dobře vycházet.
Týmoví kolegové jsou vždy ti největší soupeři a velká přátelství v tak soutěživém prostředí plném sebevědomých individualit se již nevídávají. Protože jezdí se stejnou technikou a lze je snadno srovnávat, musí pro udržení si svého místa toho druhého porážet.
Jak je to u Mercedesu nyní, když před sezónou přišel nekonfliktní Valtteri Bottas, aby zaplnil místo po Rosbergovi? "Hamilton s Bottasem nejsou kamarádi. Ale není tam nenávist, jak to bývalo mezi Lewisem a Nicem. To bylo špatné pro ně, ale ne pro tým, protože se navzájem tlačili k rychlejší jízdě," vysvětluje šéf Niki Lauda.
Situace byla často vyhrocená, ale podle Rosberga se vše může spravit: "V minulosti jsme byli velmi dobrými kamarády a mohlo by k tomu v budoucnu znovu dojít. Už nejsme soupeři. Jsem úplně mimo tento sport, takže nevidím důvod, proč bychom po nějaké době spolu zase nemohli dobře vycházet."
Přiznává ale, že si doposud po celý rok ani nezavolali, byť oba bydlí v Monaku nedaleko sebe: "K tomu jsme se ještě nedostali," přiznává Nico pro německou televizi ZDF. Vůči Hamiltonovi nechová zášť a uznává, že má na svůj odlišný soukromý život.
"Dělá to po svém a já to hodně respektuji... Mnoho lidí nemá rádo to, co dělá, a jaký je, což je věc názoru. Podle mě to je ale skvělé, že si jde svou vlastní cestou," dodává Rosberg.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.