Jacques Villeneuve si po závodě v Brazílii nebral servítky s Valtteri Bottasem, kterého označil za týmovou dvojku a jeho výkon počastoval adjektivem "trapný".
Finský pilot Mercedesu po Lewisově nehodě v kvalifikaci získal svou třetí pole-postion kariéry. Po startu se před něj ale dostal Vettel na Ferrari a finský pilot již nebyl schopen čtyřnásobného mistra světa předjet. Na druhé straně Lewis Hamilton ve stejném voze předvedl stíhací jízdu snů, kdy po startu z boxů jen těsně nedosáhl na pódium.
"Vettel to odjel skvěle, vyhrál hned po startu," řekl mistr světa z roku 1997 serveru Autosport. "Byl prostě agresivní. Když se podíváte, čeho je Mercedes schopen a jak jezdil Hamilton... Bottas prostě nestíhal. Je to pro něj určitě trapný pocit. Lewis skončil nějaké tři vteřiny za ním, a to startoval z boxů. Je to až trapné. Není tak rychlý jako Hamilton. Je to tak celý rok. To je jeho úroveň. Prostě slušná týmová dvojka," nešetřil kritikou kanadský expilot.
Bottas před Brazilskou GP ztrácel na druhého Vettela 15 bodů. Po závodě na Interlagos Vettel svůj odstup zvýšil o dalších 7 bodů, Bottas by tak musel v Abú Zabí vyhrát a doufat, že si Vettel přiveze maximálně 2 body.
"Dostal jsem se docela blízko, po prvních zastávkách v boxy, ale nestačilo to na to, abych ho předjel. Takže je to pro mě velké zklamání po dobré sobotě a samozřejmě to není vůbec dobré pro můj souboj o druhé místo. Má teď slušný náskok a já bych v Abú Zabí potřeboval zázrak," okomentoval svůj výkon po závodě Bottas.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.