Jacques Villeneuve si po závodě v Brazílii nebral servítky s Valtteri Bottasem, kterého označil za týmovou dvojku a jeho výkon počastoval adjektivem "trapný".
Finský pilot Mercedesu po Lewisově nehodě v kvalifikaci získal svou třetí pole-postion kariéry. Po startu se před něj ale dostal Vettel na Ferrari a finský pilot již nebyl schopen čtyřnásobného mistra světa předjet. Na druhé straně Lewis Hamilton ve stejném voze předvedl stíhací jízdu snů, kdy po startu z boxů jen těsně nedosáhl na pódium.
"Vettel to odjel skvěle, vyhrál hned po startu," řekl mistr světa z roku 1997 serveru Autosport. "Byl prostě agresivní. Když se podíváte, čeho je Mercedes schopen a jak jezdil Hamilton... Bottas prostě nestíhal. Je to pro něj určitě trapný pocit. Lewis skončil nějaké tři vteřiny za ním, a to startoval z boxů. Je to až trapné. Není tak rychlý jako Hamilton. Je to tak celý rok. To je jeho úroveň. Prostě slušná týmová dvojka," nešetřil kritikou kanadský expilot.
Bottas před Brazilskou GP ztrácel na druhého Vettela 15 bodů. Po závodě na Interlagos Vettel svůj odstup zvýšil o dalších 7 bodů, Bottas by tak musel v Abú Zabí vyhrát a doufat, že si Vettel přiveze maximálně 2 body.
"Dostal jsem se docela blízko, po prvních zastávkách v boxy, ale nestačilo to na to, abych ho předjel. Takže je to pro mě velké zklamání po dobré sobotě a samozřejmě to není vůbec dobré pro můj souboj o druhé místo. Má teď slušný náskok a já bych v Abú Zabí potřeboval zázrak," okomentoval svůj výkon po závodě Bottas.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.