Jacques Villeneuve si po závodě v Brazílii nebral servítky s Valtteri Bottasem, kterého označil za týmovou dvojku a jeho výkon počastoval adjektivem "trapný".
Finský pilot Mercedesu po Lewisově nehodě v kvalifikaci získal svou třetí pole-postion kariéry. Po startu se před něj ale dostal Vettel na Ferrari a finský pilot již nebyl schopen čtyřnásobného mistra světa předjet. Na druhé straně Lewis Hamilton ve stejném voze předvedl stíhací jízdu snů, kdy po startu z boxů jen těsně nedosáhl na pódium.
"Vettel to odjel skvěle, vyhrál hned po startu," řekl mistr světa z roku 1997 serveru Autosport. "Byl prostě agresivní. Když se podíváte, čeho je Mercedes schopen a jak jezdil Hamilton... Bottas prostě nestíhal. Je to pro něj určitě trapný pocit. Lewis skončil nějaké tři vteřiny za ním, a to startoval z boxů. Je to až trapné. Není tak rychlý jako Hamilton. Je to tak celý rok. To je jeho úroveň. Prostě slušná týmová dvojka," nešetřil kritikou kanadský expilot.
Bottas před Brazilskou GP ztrácel na druhého Vettela 15 bodů. Po závodě na Interlagos Vettel svůj odstup zvýšil o dalších 7 bodů, Bottas by tak musel v Abú Zabí vyhrát a doufat, že si Vettel přiveze maximálně 2 body.
"Dostal jsem se docela blízko, po prvních zastávkách v boxy, ale nestačilo to na to, abych ho předjel. Takže je to pro mě velké zklamání po dobré sobotě a samozřejmě to není vůbec dobré pro můj souboj o druhé místo. Má teď slušný náskok a já bych v Abú Zabí potřeboval zázrak," okomentoval svůj výkon po závodě Bottas.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.