Vítěz Velké ceny Brazílie Sebastian Vettel neměl obavy z toho, že by jej měl o první místo připravit Lewis Hamilton, který byl v závěru nejrychlejší a čelo stahoval o sekundu na kolo. Uznává ale, že pilot Mercedesu byl velmi rychlý.
"Lewise jsem jako hrozbu v podstatě vůbec nevnímal. Samozřejmě jsem viděl, jak hned přede mnou zamířil do boxů, takže tu zastávku musel dohnat, ale myslím si, že to letos nebylo poprvé, kdy jsme u alternativní strategie pozorovali určité výhody," popisuje pilot Ferrari.
Do závodu startoval na opotřebených super-měkkých pneumatikách, na nichž postoupil do poslední části kvalifikace, zatímco Hamilton začínal na čerstvé měkké směsi, a tudíž mu rychlejší super-měkká zbyla pro druhý a poslední stint, v němž exceloval.
"Ta strategie samozřejmě není moc atraktivní, když startujete vpředu, může však být velmi atraktivní, když jste mimo pozici, což on byl. Pak máte očividně výhodu. Myslím, že dráha ke konci zrychlovala a super-měkká pneumatika byla jasně rychlejší, celkově je ale férové uznat, že byl Lewis velmi rychlý," pokračuje Vettel.
Slabina Ferrari - rychlost na rovinách?"Myslím, že pro nás, jak jsem řekl včera, to bylo velmi příjemné vidět, že jsme v kvalifikačním režimu tak blízko. Musíme být féroví také sami k sobě - ztrácíme na rovinkách. To bylo výraznější u Valtteriho, když se dostal v určitou chvíli do aerodynamického stínu," poukazuje čtyřnásobný mistr světa na slabinu Ferrari.
"Bylo mi řečeno, že jsme v prostředním sektoru o půl sekundy rychlejší, ale kvůli očividné ztrátě na rovinkách jsme zajížděli po celý závod víceméně stejná kola. Bylo to velmi těsné. Samozřejmě, že když jste tak blízko, jako byl ve své pozici Valtteri, tak potom trochu více ztrácíte v prostředním sektoru a získáváte na něco v závěsu, takže těžko říct."
Poté se Vettel vrací k Hamiltonovi: "Ne, nemyslím si, že představoval skutečnou hrozbu. Samozřejmě mi v jednu chvíli řekli, že stahuje Kimiho, ale my jsme věděli, že to pro něj bude velmi těžké dostat se před něj."
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.