INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým byl během Velké ceny Brazílie 2017 v boxech nejrychlejší a s jakými pneumatikovými strategiemi ji piloti odjeli?
Nejrychleji přezouval v Brazílii Williams, když Strolla v 28. kole přezul za 2,1 sekundy, v případě Massy byl o kolo dříve o 0,7 s pomalejší. Přesto si mechanici britské stáje odnášejí další cenné vítězství.
Druhá nejrychlejší zastávka byla k vidění u Ferrari, které Vettela v 28. kole odbavilo za 2,19 s, zastávka Räikkönen byla s časem 2,69 s celkově pátá.
Za Scuderií se seřadili Red Bull, jenž vyměnil Verstappenovi v 62. kole všechny čtyři pneumatiky za 2,35 s, a Force India, která Péreze v 35. kole zdržela 2,51 s.
Na pomalejších měkkých pneumatikách do závodu startovali pouze Ericsson, Gasly, Hamilton a Ricciardo - poslední dva totiž kvůli penalizacím za motory byli mimo své pozice a zvolili alternativní strategii měkká - super-měkká. Ostatní piloti velkou cenu začínali na super-měkké směsi, jež byla o 0,6 s na kolo rychlejší a poskytovala i lepší rozjezd.
Jak jsme psali včera v analýze sektorů, tak většina vsadila na výhodnější jednozastávkovou strategii, dvakrát se v boxech neplánovaně objevily oba Red Bully a Grosjean se Strollem.
Nejdelší stint odjel na super-měkké směsi Pérez - 35 kol, Wehrlein zvládl na měkkých pneumatikách neuvěřitelných 69 okruhů, tj. přes 97 % Velké ceny Brazílie vypsané na 71 kol.
Teploty dráhy v neděli vyšplhaly na Interlagosu až na 50 °C, nejvíce za celý víkend, přesto si většina vystačila s jednou zastávkou, k čemuž pomohl brzký výjezd safety-caru.
McLaren v Brazílii zůstává, v úterý a ve středu tam bude pro Pirelli testovat pneumatiky pro rok 2018. Všechny týmy si nové směsi pak budou moci vyzkoušet po posledním závodě sezóny v Abú Zabí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.