Alonso se netají svými ambicemi na zisk takzvané trojité korunky, tedy vítězství v GP Monaka, Indy 500 a 24h Le Mans. Loni se Alonso pokusil o splnění svého cíle na Staré cihelně a držel se po většinu závodu mezi top piloty, bohužel ho ale zklamala nemesis Honda a její pohonný motor.
V příští sezóně bude McLaren jezdit s motory Renault, a účast v Indianapolis tak padá. Španěl ale s největší pravděpodobností vyzkouší své štěstí ve vytrvalostním šampionátu WEC.
Hodně se mluvilo o jeho spojení s Toyotou, za kterou by měl jet právě Le Mans. Nyní to ale vypadá, že by Alonso mohl za tohoto japonského motoráře odjet většinu sezóny. Krom toho se Fernando zúčastní 24h Daytona, a to již v lednu.
Co se týče kolizí termínu, tak se kříží pouze jeden závod, a to VC USA Formule 1 a závod WEC v Japonsku. Tím pádem by tato aktivita nijak zvlášť nenabourávala Alonosvi plány se stájí z Wokingu.
Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu, si ale nemyslí, že by Alonso mohl dvě série zvládnout. "Nemyslím si, že můžete fyzicky zvládnout tyto dva programy. Bylo by to hodně náročné. Zajet si Indy, Le Mans nebo Daytonu není problém. Je to jen jeden závod. Kdyby toho jezdil více, tak by ho to mohlo rozhodit," řekl Boullier.
Alonso s Toyotou zatím nepodepsal žádný kontrakt a nic tedy není oficiálně potvrzeno. Mluvčí japonského továrního týmu se sídlem v Německu odmítl situaci komentovat. Fernando ale bude s Toyotou testovat 19. listopadu po závěrečném závodu v Bahrajnu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.