Toro Rosso se s Renaultem pustilo do veřejné války slov poté, co Cyril Abiteboul naznačil, že si za selhání motorů může italský tým sám. Podle jeho zástupců jsou obětí špinavé války, které vede dodavatel nespolehlivých motorů kvůli tomu, aby je v šampionátu konstruktérů porazil.
"Kvůli posledním obviněním v médiích od dodavatele motorů chce Toro Rosso objasnit situaci kolem pohonných jednotek," začíná své oficiální prohlášení před sobotními jízdami stáj z Faenzy.
Po problémech v USA musela i včera vyměnit Pierrovi Gaslymu turbo a hned dvakrát motorgenerátor tepelné energie (MGU-H), tento díl pak měnila i Brendonovi Hartleymu poté, co se mu z vozu zakouřilo na dráze.
Oba budou v neděli proto kvůli penalizacím startovat z konce startovního roštu. Šéf Renaultu, od kterého pohonné jednotky odebírají, totiž před novináři uvedl, že jde o problém Toro Rosso daný tím, jak motory provozují a jaký způsob chlazení volí.
Proti tomu se ale italská stáj ostře ohradila: "Je velkým překvapením, že Cyril Abiteboul v médiích naznačil, že problémy, které Toro Rosso postihly v oblasti pohonných jednotek, se týkají zejména týmu a způsobu, jakým jsou pohonné jednotky provozovány v šasi STR12."
"Rádi bychom objasnili, že všechna selhání MGU-H a hřídelí, která Toro Rosso v poslední době postihly, se netýkají toho, jak tým provozuje pohonné jednotky či toho, jak jsou integrovány do šasi. Nic jsme během sezóny 2017 na této instalaci neměnili, uprostřed ní jsme jen vylepšili chlazení," upozorňuje Toro Rosso.
"Po letní přestávce Toro Rosso zažívá neustálá selhání pohonných jednotek a následné penalizace tým stojí body a relativní pozice v šampionátu konstruktérů. Jednu z hlavních příčin problémů vidíme v nedostatku dostupných nových dílů pro pohonné jednotky. V případě Toro Rosso musí tým během víkendu neustále měnit součástky z jedné pohonné jednotky pro druhou a často je nuceno používat starší specifikace dílů.
V posledním závodě v Mexiku jsme viděli, že do cíle dojela jen dvě auta ze šesti, což zvýrazňuje mizernou spolehlivost [Renaultu]. Nesmíme zapomínat, že s Toro Rosso bojují v šampionátu konstruktérů o lepší umístění.
Jak naznačil pan Abiteboul, tak situace nemusí být náhodná, rozhodně se ale netýká vozu Toro Rosso," obviňuje italský tým přímo svého dodavatele motorů - Renault, který je v šampionátu na sedmém místě o pět bodů za ním.
A angry moment between Cyril Abiteboul and Helmut Marko, and perhaps a seminal moment in the Red-Bull/Renault relationship... pic.twitter.com/ODbiWme3Mo
— F1i (@F1icom) November 11, 2017Video: Cyril Abiteboul v ostré výměně názorů s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.