Toro Rosso se s Renaultem pustilo do veřejné války slov poté, co Cyril Abiteboul naznačil, že si za selhání motorů může italský tým sám. Podle jeho zástupců jsou obětí špinavé války, které vede dodavatel nespolehlivých motorů kvůli tomu, aby je v šampionátu konstruktérů porazil.
"Kvůli posledním obviněním v médiích od dodavatele motorů chce Toro Rosso objasnit situaci kolem pohonných jednotek," začíná své oficiální prohlášení před sobotními jízdami stáj z Faenzy.
Po problémech v USA musela i včera vyměnit Pierrovi Gaslymu turbo a hned dvakrát motorgenerátor tepelné energie (MGU-H), tento díl pak měnila i Brendonovi Hartleymu poté, co se mu z vozu zakouřilo na dráze.
Oba budou v neděli proto kvůli penalizacím startovat z konce startovního roštu. Šéf Renaultu, od kterého pohonné jednotky odebírají, totiž před novináři uvedl, že jde o problém Toro Rosso daný tím, jak motory provozují a jaký způsob chlazení volí.
Proti tomu se ale italská stáj ostře ohradila: "Je velkým překvapením, že Cyril Abiteboul v médiích naznačil, že problémy, které Toro Rosso postihly v oblasti pohonných jednotek, se týkají zejména týmu a způsobu, jakým jsou pohonné jednotky provozovány v šasi STR12."
"Rádi bychom objasnili, že všechna selhání MGU-H a hřídelí, která Toro Rosso v poslední době postihly, se netýkají toho, jak tým provozuje pohonné jednotky či toho, jak jsou integrovány do šasi. Nic jsme během sezóny 2017 na této instalaci neměnili, uprostřed ní jsme jen vylepšili chlazení," upozorňuje Toro Rosso.
"Po letní přestávce Toro Rosso zažívá neustálá selhání pohonných jednotek a následné penalizace tým stojí body a relativní pozice v šampionátu konstruktérů. Jednu z hlavních příčin problémů vidíme v nedostatku dostupných nových dílů pro pohonné jednotky. V případě Toro Rosso musí tým během víkendu neustále měnit součástky z jedné pohonné jednotky pro druhou a často je nuceno používat starší specifikace dílů.
V posledním závodě v Mexiku jsme viděli, že do cíle dojela jen dvě auta ze šesti, což zvýrazňuje mizernou spolehlivost [Renaultu]. Nesmíme zapomínat, že s Toro Rosso bojují v šampionátu konstruktérů o lepší umístění.
Jak naznačil pan Abiteboul, tak situace nemusí být náhodná, rozhodně se ale netýká vozu Toro Rosso," obviňuje italský tým přímo svého dodavatele motorů - Renault, který je v šampionátu na sedmém místě o pět bodů za ním.
A angry moment between Cyril Abiteboul and Helmut Marko, and perhaps a seminal moment in the Red-Bull/Renault relationship... pic.twitter.com/ODbiWme3Mo
— F1i (@F1icom) November 11, 2017Video: Cyril Abiteboul v ostré výměně názorů s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.