V druhém tréninku na okruhu Interlagos opět dominovaly piloti Mercedesu. Rychlejší byl letošní mistr světa Lewis Hamilton.
Jako první se na slunném okruhu Interlagos objevil Romain Grosjean z týmu Haas, který v druhém tréninku posadí do druhého kokpitu Itala Giovinazziho. Následně se na trati objevuje Brendon Hartley na Toro Rosso. Na okruh vyjíždí i Vettel a Alonso.
Grosjean, jenž před nedávnem se svou ženou vydal zdravou kuchařku, zajíždí i první měřený čas na měkké směsi - 1:13,080. O dvě vteřiny ho ale v následujících momentech překonává Vettel ve své Gině. Němce následně střídá na čele Kimi, ale Seb si nejrychlejší zajetý čas bere zpět - 1:10,775.
Plenty of flow-viz paint on VER's Red Bull ? ?#BrazilGP ?? #FP2 pic.twitter.com/6ThEGxlr3o
— Formula 1 (@F1) November 10, 2017Po chvíli na trať vyjíždějí Red Bully i Mercedesy. Na čelo se nejdříve dostává Verstappen, kterého následně překonává Bottas. Pár minut na to zajíždí rychlejší kolo, čímž se stává pomyslným lídrem.
Ke konci první třetiny nasazuje Iceman super-měkkou směs, ale ve svém prvním pokusu na Hamiltona ztrácí 375 tisícin. Postupně na červenou směs přechází většina pole a Bottas se znovu dostává na první místo.
#F1 #BrazilGP FP2 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:#Hamilton fastest in S2 but #Bottas slightly ahead in S1 & S3, #Massa making his time in power S3 where McLaren struggle pic.twitter.com/ysQy5KQACy
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Po pár zajetých kolech na super-měkké směsi se na čelo dostává Hamilton. V závěsu Bottas, Ricciardo a Vettel. Prvním větším dramatem FP2 se stávají hodiny Marcuse Ercissona. Naštěstí pro Sauber se nic vážného nestalo a Švéd v poklidu odjel do boxů. O pár chvil později se podobné faux pas daří i Vandoorneovi.
V závěru tréninku opět týmy testují spíše závodní tempo a časy se zásadním způsobem nemění. Pole je rozděleno a jezdí se jak na měkké, tak super-měkké směsi. Po středně-měkké nikdo nesáhl, důvodem je, že si všechny stáje vzaly jen jednu sadu a nevypadá to, že by se jednalo o ideální volbu.
#F1 #BrazilGP ?? FP2 Max. speeds ?:#Bottas went over 344kph in S3 braking later than Hamilton,#Sauber powered by last-year Ferrari engine slower on straights than #McLaren with Honda pic.twitter.com/rSmcL7Kayi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.