V druhém tréninku na okruhu Interlagos opět dominovaly piloti Mercedesu. Rychlejší byl letošní mistr světa Lewis Hamilton.
Jako první se na slunném okruhu Interlagos objevil Romain Grosjean z týmu Haas, který v druhém tréninku posadí do druhého kokpitu Itala Giovinazziho. Následně se na trati objevuje Brendon Hartley na Toro Rosso. Na okruh vyjíždí i Vettel a Alonso.
Grosjean, jenž před nedávnem se svou ženou vydal zdravou kuchařku, zajíždí i první měřený čas na měkké směsi - 1:13,080. O dvě vteřiny ho ale v následujících momentech překonává Vettel ve své Gině. Němce následně střídá na čele Kimi, ale Seb si nejrychlejší zajetý čas bere zpět - 1:10,775.
Plenty of flow-viz paint on VER's Red Bull ? ?#BrazilGP ?? #FP2 pic.twitter.com/6ThEGxlr3o
— Formula 1 (@F1) November 10, 2017Po chvíli na trať vyjíždějí Red Bully i Mercedesy. Na čelo se nejdříve dostává Verstappen, kterého následně překonává Bottas. Pár minut na to zajíždí rychlejší kolo, čímž se stává pomyslným lídrem.
Ke konci první třetiny nasazuje Iceman super-měkkou směs, ale ve svém prvním pokusu na Hamiltona ztrácí 375 tisícin. Postupně na červenou směs přechází většina pole a Bottas se znovu dostává na první místo.
#F1 #BrazilGP FP2 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:#Hamilton fastest in S2 but #Bottas slightly ahead in S1 & S3, #Massa making his time in power S3 where McLaren struggle pic.twitter.com/ysQy5KQACy
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Po pár zajetých kolech na super-měkké směsi se na čelo dostává Hamilton. V závěsu Bottas, Ricciardo a Vettel. Prvním větším dramatem FP2 se stávají hodiny Marcuse Ercissona. Naštěstí pro Sauber se nic vážného nestalo a Švéd v poklidu odjel do boxů. O pár chvil později se podobné faux pas daří i Vandoorneovi.
V závěru tréninku opět týmy testují spíše závodní tempo a časy se zásadním způsobem nemění. Pole je rozděleno a jezdí se jak na měkké, tak super-měkké směsi. Po středně-měkké nikdo nesáhl, důvodem je, že si všechny stáje vzaly jen jednu sadu a nevypadá to, že by se jednalo o ideální volbu.
#F1 #BrazilGP ?? FP2 Max. speeds ?:#Bottas went over 344kph in S3 braking later than Hamilton,#Sauber powered by last-year Ferrari engine slower on straights than #McLaren with Honda pic.twitter.com/rSmcL7Kayi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.