V druhém tréninku na okruhu Interlagos opět dominovaly piloti Mercedesu. Rychlejší byl letošní mistr světa Lewis Hamilton.
Jako první se na slunném okruhu Interlagos objevil Romain Grosjean z týmu Haas, který v druhém tréninku posadí do druhého kokpitu Itala Giovinazziho. Následně se na trati objevuje Brendon Hartley na Toro Rosso. Na okruh vyjíždí i Vettel a Alonso.
Grosjean, jenž před nedávnem se svou ženou vydal zdravou kuchařku, zajíždí i první měřený čas na měkké směsi - 1:13,080. O dvě vteřiny ho ale v následujících momentech překonává Vettel ve své Gině. Němce následně střídá na čele Kimi, ale Seb si nejrychlejší zajetý čas bere zpět - 1:10,775.
Plenty of flow-viz paint on VER's Red Bull ? ?#BrazilGP ?? #FP2 pic.twitter.com/6ThEGxlr3o
— Formula 1 (@F1) November 10, 2017Po chvíli na trať vyjíždějí Red Bully i Mercedesy. Na čelo se nejdříve dostává Verstappen, kterého následně překonává Bottas. Pár minut na to zajíždí rychlejší kolo, čímž se stává pomyslným lídrem.
Ke konci první třetiny nasazuje Iceman super-měkkou směs, ale ve svém prvním pokusu na Hamiltona ztrácí 375 tisícin. Postupně na červenou směs přechází většina pole a Bottas se znovu dostává na první místo.
#F1 #BrazilGP FP2 Best Sectors vs Fastest laptimes set ?:#Hamilton fastest in S2 but #Bottas slightly ahead in S1 & S3, #Massa making his time in power S3 where McLaren struggle pic.twitter.com/ysQy5KQACy
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Po pár zajetých kolech na super-měkké směsi se na čelo dostává Hamilton. V závěsu Bottas, Ricciardo a Vettel. Prvním větším dramatem FP2 se stávají hodiny Marcuse Ercissona. Naštěstí pro Sauber se nic vážného nestalo a Švéd v poklidu odjel do boxů. O pár chvil později se podobné faux pas daří i Vandoorneovi.
V závěru tréninku opět týmy testují spíše závodní tempo a časy se zásadním způsobem nemění. Pole je rozděleno a jezdí se jak na měkké, tak super-měkké směsi. Po středně-měkké nikdo nesáhl, důvodem je, že si všechny stáje vzaly jen jednu sadu a nevypadá to, že by se jednalo o ideální volbu.
#F1 #BrazilGP ?? FP2 Max. speeds ?:#Bottas went over 344kph in S3 braking later than Hamilton,#Sauber powered by last-year Ferrari engine slower on straights than #McLaren with Honda pic.twitter.com/rSmcL7Kayi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 10, 2017Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.