Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey v reakci na hrozbu o odchodu Ferrari z F1 tvrdí, že tuto sérií rozhodně nechce proměnit v NASCAR.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne si minulý týden postěžoval na plánované změny v motorech, vyšší míru standardizace a narovnávání příjmů v F1. V Maranellu se jim tento směr vůbec nelíbí, a dokonce pohrozili tím, že vrcholnou disciplínu motorsportu opustí.
Carey v reakci na to tvrdí, že Liberty si stále přeje zachovat rozdíly mezi soutěžními motory i vozy, jen chce, aby bylo závodění vyrovnanější: "Vlastně si nemyslím, že máme odlišný pohled než Ferrari. Nesnažím se být pohrdavý k NASCARu, ale ani neplánujeme být jako NASCAR. Nechceme standardizovat auta."
"Nechceme 20 identických vozů kroužících po dráze s tím, že jediný rozdíl by tvořil jezdec. F1 je jedinečná, dává dohromady soutěžní sport se špičkovou technologií. Chceme, aby týmy měly možnost dělat to, co dělají - vytvářet auta, která jsou pro ně jedinečná, stavět pro ně jedinečné motory, jedinečnou karosérii," pokračuje ředitel F1.
"Chceme ale, aby úspěch záležel na tom, jak dobře utrácíte své zdroje za určitých podmínek na rozdíl od utrácení tolik, kolik chcete. Myslím, že pak jde o zdravější sport. A potom ti, co dokážou vyvíjet technologie, rozvíjet schopnosti, které jsou lepší než ostatní, budou díky nim úspěšnější," tvrdí Carey.
"Chceme, aby spolu týmy bojovaly o vítězství a aby všechny měli šanci. Nikdy to nebude úplně vyrovnané, budou se objevovat favorité, jen si přejeme, aby týmy cítily, že všechny mají šanci bojovat. Sporty jsou založené na nečekaném - a my si přejeme mít sport, který by ten nečekaný prvek obsahoval.
Pokud někdo vyhrává závody každý týden, tak na to sport bude nakonec doplácet. Potřebujete soutěžení, neznámo, skvělé finiše, skvělá dramata. My to chceme vytvořit. To přiláká více peněz a reálně z toho těží všechny týmy ve sportu. Naší první prioritou je tento sport učinit lepším pro nás i pro týmy, jež v něm působí," dodává Carey.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.