Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey v reakci na hrozbu o odchodu Ferrari z F1 tvrdí, že tuto sérií rozhodně nechce proměnit v NASCAR.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne si minulý týden postěžoval na plánované změny v motorech, vyšší míru standardizace a narovnávání příjmů v F1. V Maranellu se jim tento směr vůbec nelíbí, a dokonce pohrozili tím, že vrcholnou disciplínu motorsportu opustí.
Carey v reakci na to tvrdí, že Liberty si stále přeje zachovat rozdíly mezi soutěžními motory i vozy, jen chce, aby bylo závodění vyrovnanější: "Vlastně si nemyslím, že máme odlišný pohled než Ferrari. Nesnažím se být pohrdavý k NASCARu, ale ani neplánujeme být jako NASCAR. Nechceme standardizovat auta."
"Nechceme 20 identických vozů kroužících po dráze s tím, že jediný rozdíl by tvořil jezdec. F1 je jedinečná, dává dohromady soutěžní sport se špičkovou technologií. Chceme, aby týmy měly možnost dělat to, co dělají - vytvářet auta, která jsou pro ně jedinečná, stavět pro ně jedinečné motory, jedinečnou karosérii," pokračuje ředitel F1.
"Chceme ale, aby úspěch záležel na tom, jak dobře utrácíte své zdroje za určitých podmínek na rozdíl od utrácení tolik, kolik chcete. Myslím, že pak jde o zdravější sport. A potom ti, co dokážou vyvíjet technologie, rozvíjet schopnosti, které jsou lepší než ostatní, budou díky nim úspěšnější," tvrdí Carey.
"Chceme, aby spolu týmy bojovaly o vítězství a aby všechny měli šanci. Nikdy to nebude úplně vyrovnané, budou se objevovat favorité, jen si přejeme, aby týmy cítily, že všechny mají šanci bojovat. Sporty jsou založené na nečekaném - a my si přejeme mít sport, který by ten nečekaný prvek obsahoval.
Pokud někdo vyhrává závody každý týden, tak na to sport bude nakonec doplácet. Potřebujete soutěžení, neznámo, skvělé finiše, skvělá dramata. My to chceme vytvořit. To přiláká více peněz a reálně z toho těží všechny týmy ve sportu. Naší první prioritou je tento sport učinit lepším pro nás i pro týmy, jež v něm působí," dodává Carey.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.