Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey v reakci na hrozbu o odchodu Ferrari z F1 tvrdí, že tuto sérií rozhodně nechce proměnit v NASCAR.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne si minulý týden postěžoval na plánované změny v motorech, vyšší míru standardizace a narovnávání příjmů v F1. V Maranellu se jim tento směr vůbec nelíbí, a dokonce pohrozili tím, že vrcholnou disciplínu motorsportu opustí.
Carey v reakci na to tvrdí, že Liberty si stále přeje zachovat rozdíly mezi soutěžními motory i vozy, jen chce, aby bylo závodění vyrovnanější: "Vlastně si nemyslím, že máme odlišný pohled než Ferrari. Nesnažím se být pohrdavý k NASCARu, ale ani neplánujeme být jako NASCAR. Nechceme standardizovat auta."
"Nechceme 20 identických vozů kroužících po dráze s tím, že jediný rozdíl by tvořil jezdec. F1 je jedinečná, dává dohromady soutěžní sport se špičkovou technologií. Chceme, aby týmy měly možnost dělat to, co dělají - vytvářet auta, která jsou pro ně jedinečná, stavět pro ně jedinečné motory, jedinečnou karosérii," pokračuje ředitel F1.
"Chceme ale, aby úspěch záležel na tom, jak dobře utrácíte své zdroje za určitých podmínek na rozdíl od utrácení tolik, kolik chcete. Myslím, že pak jde o zdravější sport. A potom ti, co dokážou vyvíjet technologie, rozvíjet schopnosti, které jsou lepší než ostatní, budou díky nim úspěšnější," tvrdí Carey.
"Chceme, aby spolu týmy bojovaly o vítězství a aby všechny měli šanci. Nikdy to nebude úplně vyrovnané, budou se objevovat favorité, jen si přejeme, aby týmy cítily, že všechny mají šanci bojovat. Sporty jsou založené na nečekaném - a my si přejeme mít sport, který by ten nečekaný prvek obsahoval.
Pokud někdo vyhrává závody každý týden, tak na to sport bude nakonec doplácet. Potřebujete soutěžení, neznámo, skvělé finiše, skvělá dramata. My to chceme vytvořit. To přiláká více peněz a reálně z toho těží všechny týmy ve sportu. Naší první prioritou je tento sport učinit lepším pro nás i pro týmy, jež v něm působí," dodává Carey.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.