Do roku 2020 se současný formát Formule 1 již zásadně měnit nebude. Od roku 2021 by krom nových motorů mohly přijít i další změny.
Jednou z nich by mohlo být nafouknutí kalendáře. Letos se jede 20 velkých cen. V budoucnu by americká společnost Liberty Media ráda organizovala ještě více mistrovských závodů. Údajně je o pořádání velkých cen vysoký zájem.
S tím by ruku v ruce pravděpodobně přišla i změna víkendového programu. Mluví se o zrušení prvních dvou volných tréninků, které se vždy jezdí během pátku, čímž by se ušetřil den.
Tento krok se ale moc nezamlouvá šéfovi Red Bullu: "Očividně se snaží vytvořit prostor pro více závodů. Pokud má dobrá kniha až moc kapitol, příběh ztratí na šťávě. Navíc byste do Mexika či Austrálie jezdili jen na dva dny. Pátek je příležitostí pro pořadatele, kdy mohou přilákat více fanoušků," řekl Horner.
Krom oficiálních testů nesmí týmy své vozy v reálu jinak odlazovat. Spoléhají se tedy na simulace, které stojí nemalé peníze, což by mohlo ještě více otevřít pomyslné výkonnostní nůžky mezi špičkou a zbytkem pole.
"Simulace by asi měly větší váhu, jelikož potřebujete na trať dostat dobře nastavený vůz. Nejsem si jistý, zda by toto přineslo lepší vyvážení v rámci výkonnosti jednotlivých stájí," zakončil Horner.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.