Carlos Sainz sám nečekal, že bude hned po přestupu k Renaultu tak konkurenceschopný. Svými výkony potěšil také vedení francouzského týmu.
Španělský mladík u Renaultu nahradil od Velké ceny Spojených států Jolyona Palmera a v kvalifikaci hned předčil Nica Hülkenberga, což se jeho tehdejšímu týmovému kolegovi letos ani jednou nepovedlo. Do cíle závodu dojel sedm, následnou Velkou cenu Mexika po závadě řízení ale nedokončil.
Na otázku, zda byl sám překvapen, jak mu to dobře u nového týmu jde, Sainz odpovídá: "Trochu ano. Věděl jsem, že když jsem v minulosti v nižších kategoriích přecházel mezi týmy nebo když jsem v F1 v roce 2013 testoval, že bych se mohl velmi rychle přizpůsobit čemukoliv, co mi dáte. Věděl jsem, že jsem v tom dobrý, ale nečekal jsem, že budu od počátku až tak konkurenceschopný."
"V tomto smyslu byl začátek pozitivní. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty. Myslím, že Nico je stále o několik kroků napřed, ale stahuji to a doufám, že ho do konce sezóny doženu," uvádí španělský mladík na adresu svého nového týmového kolegy Hülkenberga.
A co by doporučil Renaultu? "Myslím, že největší pokrok musí nastat u pohonné jednotky a spolehlivosti. To by ihned pomohlo našim šancím skončit výše v pořadí. Vzhledem k veškeré té infrastruktuře a zdrojům v Enstone to vidím tak, že od teď může tým udělat pouze pokrok."
"Všichni se zdají být pozitivní a motivovaní, a to je příjemné pozorovat. Je to fajn dorazit do týmu, kde jsou všichni spokojení a motivovaní," pochvaluje si Sainz prostředí u Renaultu, kterému v šampionátu patří sedmá příčka, ale na šesté Toro Rosso ztrácí už jen 5 bodů.
Do konce roku za něj odjede další dva závody, nasbírá tak další cenné zkušenosti s vozem a lépe pozná, jak funguje: "Teď mám pro toto auto také cit. Pro příští rok se pokusím, aby mi více vyhovovalo. Bylo 16 závodů vyvíjeno kolem určitého jezdce - i kokpit, komfort sezení, všechno. Musí to být vyvinuto kolem někoho jiného."
"Je to super důležité a může nám to poskytnout dobrý základ pro rok 2018, když tedy budu mít ty čtyři závody možnost poskytnout vazbu o tom, co bych před příštím rokem chtěl. Nebudu muset po zimních testech přijet, a až potom říkat tyto věci. Dělám to teď, abych měl náskok," vysvětluje Sainz.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.