Carlos Sainz sám nečekal, že bude hned po přestupu k Renaultu tak konkurenceschopný. Svými výkony potěšil také vedení francouzského týmu.
Španělský mladík u Renaultu nahradil od Velké ceny Spojených států Jolyona Palmera a v kvalifikaci hned předčil Nica Hülkenberga, což se jeho tehdejšímu týmovému kolegovi letos ani jednou nepovedlo. Do cíle závodu dojel sedm, následnou Velkou cenu Mexika po závadě řízení ale nedokončil.
Na otázku, zda byl sám překvapen, jak mu to dobře u nového týmu jde, Sainz odpovídá: "Trochu ano. Věděl jsem, že když jsem v minulosti v nižších kategoriích přecházel mezi týmy nebo když jsem v F1 v roce 2013 testoval, že bych se mohl velmi rychle přizpůsobit čemukoliv, co mi dáte. Věděl jsem, že jsem v tom dobrý, ale nečekal jsem, že budu od počátku až tak konkurenceschopný."
"V tomto smyslu byl začátek pozitivní. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty. Myslím, že Nico je stále o několik kroků napřed, ale stahuji to a doufám, že ho do konce sezóny doženu," uvádí španělský mladík na adresu svého nového týmového kolegy Hülkenberga.
A co by doporučil Renaultu? "Myslím, že největší pokrok musí nastat u pohonné jednotky a spolehlivosti. To by ihned pomohlo našim šancím skončit výše v pořadí. Vzhledem k veškeré té infrastruktuře a zdrojům v Enstone to vidím tak, že od teď může tým udělat pouze pokrok."
"Všichni se zdají být pozitivní a motivovaní, a to je příjemné pozorovat. Je to fajn dorazit do týmu, kde jsou všichni spokojení a motivovaní," pochvaluje si Sainz prostředí u Renaultu, kterému v šampionátu patří sedmá příčka, ale na šesté Toro Rosso ztrácí už jen 5 bodů.
Do konce roku za něj odjede další dva závody, nasbírá tak další cenné zkušenosti s vozem a lépe pozná, jak funguje: "Teď mám pro toto auto také cit. Pro příští rok se pokusím, aby mi více vyhovovalo. Bylo 16 závodů vyvíjeno kolem určitého jezdce - i kokpit, komfort sezení, všechno. Musí to být vyvinuto kolem někoho jiného."
"Je to super důležité a může nám to poskytnout dobrý základ pro rok 2018, když tedy budu mít ty čtyři závody možnost poskytnout vazbu o tom, co bych před příštím rokem chtěl. Nebudu muset po zimních testech přijet, a až potom říkat tyto věci. Dělám to teď, abych měl náskok," vysvětluje Sainz.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.