Carlos Sainz sám nečekal, že bude hned po přestupu k Renaultu tak konkurenceschopný. Svými výkony potěšil také vedení francouzského týmu.
Španělský mladík u Renaultu nahradil od Velké ceny Spojených států Jolyona Palmera a v kvalifikaci hned předčil Nica Hülkenberga, což se jeho tehdejšímu týmovému kolegovi letos ani jednou nepovedlo. Do cíle závodu dojel sedm, následnou Velkou cenu Mexika po závadě řízení ale nedokončil.
Na otázku, zda byl sám překvapen, jak mu to dobře u nového týmu jde, Sainz odpovídá: "Trochu ano. Věděl jsem, že když jsem v minulosti v nižších kategoriích přecházel mezi týmy nebo když jsem v F1 v roce 2013 testoval, že bych se mohl velmi rychle přizpůsobit čemukoliv, co mi dáte. Věděl jsem, že jsem v tom dobrý, ale nečekal jsem, že budu od počátku až tak konkurenceschopný."
"V tomto smyslu byl začátek pozitivní. Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty. Myslím, že Nico je stále o několik kroků napřed, ale stahuji to a doufám, že ho do konce sezóny doženu," uvádí španělský mladík na adresu svého nového týmového kolegy Hülkenberga.
A co by doporučil Renaultu? "Myslím, že největší pokrok musí nastat u pohonné jednotky a spolehlivosti. To by ihned pomohlo našim šancím skončit výše v pořadí. Vzhledem k veškeré té infrastruktuře a zdrojům v Enstone to vidím tak, že od teď může tým udělat pouze pokrok."
"Všichni se zdají být pozitivní a motivovaní, a to je příjemné pozorovat. Je to fajn dorazit do týmu, kde jsou všichni spokojení a motivovaní," pochvaluje si Sainz prostředí u Renaultu, kterému v šampionátu patří sedmá příčka, ale na šesté Toro Rosso ztrácí už jen 5 bodů.
Do konce roku za něj odjede další dva závody, nasbírá tak další cenné zkušenosti s vozem a lépe pozná, jak funguje: "Teď mám pro toto auto také cit. Pro příští rok se pokusím, aby mi více vyhovovalo. Bylo 16 závodů vyvíjeno kolem určitého jezdce - i kokpit, komfort sezení, všechno. Musí to být vyvinuto kolem někoho jiného."
"Je to super důležité a může nám to poskytnout dobrý základ pro rok 2018, když tedy budu mít ty čtyři závody možnost poskytnout vazbu o tom, co bych před příštím rokem chtěl. Nebudu muset po zimních testech přijet, a až potom říkat tyto věci. Dělám to teď, abych měl náskok," vysvětluje Sainz.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.