Renault se v posledních dvou závodech letošní sezóny zaměří na vyřešení problémů se spolehlivostí, při vývoji pohonné jednotky se podle svého šéfa Cyrila Abiteboula soustředí už jen na rok 2018.
V Mexiku zažil francouzský výrobce velké zklamání, když ze závodu museli s jeho motory odstoupit Brendon Hartley, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Ve svém přístupu k okruhu nacházející se ve vysoké nadmořské výšce byl příliš agresivní.
Také tam zkoušel upravený motor s některými díly zaměřenými na příští rok. Tato vylepšení mu v Austinu přinesla zrychlení o 2 desetiny sekundy na kolo. "Víme, že vylepšení funguje, o tom není pochyb, ale přináší jen část toho, co chceme přinést přes zimu. Nyní se musíme soustředit na rok 2018," říká Abiteboul.
Letos se sice nedostal ani v závodním režimu na úroveň Mercedesu či Ferrari, nicméně věří, že během zimy se jim to už konečně podaří: "Obrázek se nezměnil. O sobotách ztrácíme na lídry hodně, ale v závodech se jim hodně přibližujeme. Cílem pro zimu je stáhnout ten jejich nedělní náskok a pochopit, co můžeme udělat v oblasti kvalifikačních módů," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.
Po druhém odstoupení s oběma vozy v letošní sezóně uznává, že na původně zamýšlenou pátou příčku nejspíše nedosáhnou. To drží Williams se 76 body, Renault je sedmý za Toro Rosso, na které ztrácí 5 bodů.
"Musíme se [po Mexiku] zpět vzchopit, zbývají dva závody. Naší pozici v šampionátu nepomohlo to, co se tam stalo, ale rozhodně to bude extrémně náročné bojovat o pátou příčku. Potřebujeme si udržet vysokou morálku a dívat se před sebe. Nemůžeme však ignorovat to, co se o tom víkendu přihodilo, protože to musíme pochopit a přijmout opatření," dodává Abiteboul.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.