Renault se v posledních dvou závodech letošní sezóny zaměří na vyřešení problémů se spolehlivostí, při vývoji pohonné jednotky se podle svého šéfa Cyrila Abiteboula soustředí už jen na rok 2018.
V Mexiku zažil francouzský výrobce velké zklamání, když ze závodu museli s jeho motory odstoupit Brendon Hartley, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Ve svém přístupu k okruhu nacházející se ve vysoké nadmořské výšce byl příliš agresivní.
Také tam zkoušel upravený motor s některými díly zaměřenými na příští rok. Tato vylepšení mu v Austinu přinesla zrychlení o 2 desetiny sekundy na kolo. "Víme, že vylepšení funguje, o tom není pochyb, ale přináší jen část toho, co chceme přinést přes zimu. Nyní se musíme soustředit na rok 2018," říká Abiteboul.
Letos se sice nedostal ani v závodním režimu na úroveň Mercedesu či Ferrari, nicméně věří, že během zimy se jim to už konečně podaří: "Obrázek se nezměnil. O sobotách ztrácíme na lídry hodně, ale v závodech se jim hodně přibližujeme. Cílem pro zimu je stáhnout ten jejich nedělní náskok a pochopit, co můžeme udělat v oblasti kvalifikačních módů," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.
Po druhém odstoupení s oběma vozy v letošní sezóně uznává, že na původně zamýšlenou pátou příčku nejspíše nedosáhnou. To drží Williams se 76 body, Renault je sedmý za Toro Rosso, na které ztrácí 5 bodů.
"Musíme se [po Mexiku] zpět vzchopit, zbývají dva závody. Naší pozici v šampionátu nepomohlo to, co se tam stalo, ale rozhodně to bude extrémně náročné bojovat o pátou příčku. Potřebujeme si udržet vysokou morálku a dívat se před sebe. Nemůžeme však ignorovat to, co se o tom víkendu přihodilo, protože to musíme pochopit a přijmout opatření," dodává Abiteboul.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.