Renault se v posledních dvou závodech letošní sezóny zaměří na vyřešení problémů se spolehlivostí, při vývoji pohonné jednotky se podle svého šéfa Cyrila Abiteboula soustředí už jen na rok 2018.
V Mexiku zažil francouzský výrobce velké zklamání, když ze závodu museli s jeho motory odstoupit Brendon Hartley, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Ve svém přístupu k okruhu nacházející se ve vysoké nadmořské výšce byl příliš agresivní.
Také tam zkoušel upravený motor s některými díly zaměřenými na příští rok. Tato vylepšení mu v Austinu přinesla zrychlení o 2 desetiny sekundy na kolo. "Víme, že vylepšení funguje, o tom není pochyb, ale přináší jen část toho, co chceme přinést přes zimu. Nyní se musíme soustředit na rok 2018," říká Abiteboul.
Letos se sice nedostal ani v závodním režimu na úroveň Mercedesu či Ferrari, nicméně věří, že během zimy se jim to už konečně podaří: "Obrázek se nezměnil. O sobotách ztrácíme na lídry hodně, ale v závodech se jim hodně přibližujeme. Cílem pro zimu je stáhnout ten jejich nedělní náskok a pochopit, co můžeme udělat v oblasti kvalifikačních módů," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.
Po druhém odstoupení s oběma vozy v letošní sezóně uznává, že na původně zamýšlenou pátou příčku nejspíše nedosáhnou. To drží Williams se 76 body, Renault je sedmý za Toro Rosso, na které ztrácí 5 bodů.
"Musíme se [po Mexiku] zpět vzchopit, zbývají dva závody. Naší pozici v šampionátu nepomohlo to, co se tam stalo, ale rozhodně to bude extrémně náročné bojovat o pátou příčku. Potřebujeme si udržet vysokou morálku a dívat se před sebe. Nemůžeme však ignorovat to, co se o tom víkendu přihodilo, protože to musíme pochopit a přijmout opatření," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.