Fernando Alonso se dle zákulisních informací zřejmě na konci listopadu sveze s Toyotou v oficiálním testu nováčků Světového vytrvalostního šampionátu (WEC) FIA.
Španělský pilot, jenž se letos zúčastnil slavného amerického závodu Indy 500, se netají tím, že by chtěl získat neoficiální Trojkorunu (vítězství ve Velké ceně Monte Carla, v Indy 500 a v Le Mans).
Příští rok by si chtěl kromě lednového závodu v Dayotoně vyzkoušet také 24hodinovku Le Mans a podle všeho je blízko dohody s Toyotou, která by si jej chtěla vyzkoušet za volantem vozu TS050 Hybrid kategorie LMP1 19. listopadu 2017 při testech v Bahrajnu.
Včera kvůli tomu Alonso navštívil její továrnu v Kolíně nad Rýnem, kde si nechal vytvarovat sedačku. Toyota to však zatím odmítá potvrdit či vyvrátit. Její mluvčí jen sdělil, že "k této spekulaci nemáme komentář."
Rob Leupen, ředitel závodního týmu Toyoty, které je otevřena jednání s 36letým pilotem McLarenu, k záležitosti řekl: "Vždy se zajímáme o jednání se špičkovými jezdci a Pascal [Vasselon, technický ředitel] má s Fernandem dobrý vztah, který má počátek u jeho dnů u Michelinu v F1."
Japonská automobilka zatím nepotvrdila svou účast v příštím ročníku WEC, podle šéfa motorsportu Šigekiho Tomojamy to má ale v záměru: "Přemýšlíme o tom, že zůstaneme - pouze s cílem vyhrát."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.