Šampion F3 Lando Norris byl jmenován testovacím a rezervním jezdcem McLarenu pro sezónu 2018. U britské stáje se bude učit od Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea, a pokud vznikne nějaká vážná nepředvídaná událost, zaskočí za některého z nich do závodu.
Mladý pilot na sebe upozornil velmi dobrými výkony při srpnovém testování v Maďarsku, kde zajel druhý nejrychlejší čas ze všech pilotů, přičemž na Sebastiana Vettela tehdy ztratil jen čtvrt sekundy. Od příštího roku bude hrát aktivní roli v testování McLarenu jak na dráze, tak i na simulátoru ve Wokingu.
Tým "v současné době vyhodnocuje příležitosti a požadovaný rozpočet pro plnou sezónu ve formulové sérii," kde by nastupoval kromě svých povinností u F1 týmu.
"Posledních 12 měsíců pro mě bylo neuvěřitelnou cestou - užíval jsem si každičkou minutu, a tohle je jen úžasný způsob, jak rok zakončit. Opravdu se těším na to, že týmu pomůžu, počínaje testem pneumatik příští týden v Interlagos. Budu pracovat ještě tvrději než kdy dříve, abych se během příštího roku učil a rozvíjel," uvádí Norris.
"Ve Fernandovi [Alonsovi] a ve Stoffelovi [Vandoorneovi] mám dva skvělé učitele. Udělám maximum, abych týmu pomohl v jeho úsilí dostat se zpět do čela. Stále tvrdě pracuji na dokončení mého vlastního závodního programu pro rok 2018. Jsme blízko několika různým frontám, ale zatím ještě bez dohody," pokračuje šťastný pilot.
Kde ho nejspíše uvidíme? "Bude to buď Super Formula nebo Formule 2," přibližuje Norris, jenž v roli rezervního jezdce McLarenu nahrazuje Jensona Buttona. O své budoucnosti nás bude informovat "brzy."
Závodní ředitel Eric Boullier na jeho adresu uvádí: "Lando přichází s velkými schopnostmi, ambicemi a širokým množstvím uplatnění. Naší práci je rozvinout a doladit jeho soustředění při tom, jak rozšiřujeme jeho porozumění toho, jak funguje tým F1 a závodní auto."
"V roce 2018 bude mít mnoho možností k pozorování, učení se i k aktivní účasti, a my chceme zajistit, aby byl plně připraven rychle vkročit do šlépějí Fernanda či Stoffela, bude-li to potřeba," dodává Boullier.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.