Šampion F3 Lando Norris byl jmenován testovacím a rezervním jezdcem McLarenu pro sezónu 2018. U britské stáje se bude učit od Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea, a pokud vznikne nějaká vážná nepředvídaná událost, zaskočí za některého z nich do závodu.
Mladý pilot na sebe upozornil velmi dobrými výkony při srpnovém testování v Maďarsku, kde zajel druhý nejrychlejší čas ze všech pilotů, přičemž na Sebastiana Vettela tehdy ztratil jen čtvrt sekundy. Od příštího roku bude hrát aktivní roli v testování McLarenu jak na dráze, tak i na simulátoru ve Wokingu.
Tým "v současné době vyhodnocuje příležitosti a požadovaný rozpočet pro plnou sezónu ve formulové sérii," kde by nastupoval kromě svých povinností u F1 týmu.
"Posledních 12 měsíců pro mě bylo neuvěřitelnou cestou - užíval jsem si každičkou minutu, a tohle je jen úžasný způsob, jak rok zakončit. Opravdu se těším na to, že týmu pomůžu, počínaje testem pneumatik příští týden v Interlagos. Budu pracovat ještě tvrději než kdy dříve, abych se během příštího roku učil a rozvíjel," uvádí Norris.
"Ve Fernandovi [Alonsovi] a ve Stoffelovi [Vandoorneovi] mám dva skvělé učitele. Udělám maximum, abych týmu pomohl v jeho úsilí dostat se zpět do čela. Stále tvrdě pracuji na dokončení mého vlastního závodního programu pro rok 2018. Jsme blízko několika různým frontám, ale zatím ještě bez dohody," pokračuje šťastný pilot.
Kde ho nejspíše uvidíme? "Bude to buď Super Formula nebo Formule 2," přibližuje Norris, jenž v roli rezervního jezdce McLarenu nahrazuje Jensona Buttona. O své budoucnosti nás bude informovat "brzy."
Závodní ředitel Eric Boullier na jeho adresu uvádí: "Lando přichází s velkými schopnostmi, ambicemi a širokým množstvím uplatnění. Naší práci je rozvinout a doladit jeho soustředění při tom, jak rozšiřujeme jeho porozumění toho, jak funguje tým F1 a závodní auto."
"V roce 2018 bude mít mnoho možností k pozorování, učení se i k aktivní účasti, a my chceme zajistit, aby byl plně připraven rychle vkročit do šlépějí Fernanda či Stoffela, bude-li to potřeba," dodává Boullier.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.