Šampion F3 Lando Norris byl jmenován testovacím a rezervním jezdcem McLarenu pro sezónu 2018. U britské stáje se bude učit od Fernanda Alonsa a Stoffela Vandoornea, a pokud vznikne nějaká vážná nepředvídaná událost, zaskočí za některého z nich do závodu.
Mladý pilot na sebe upozornil velmi dobrými výkony při srpnovém testování v Maďarsku, kde zajel druhý nejrychlejší čas ze všech pilotů, přičemž na Sebastiana Vettela tehdy ztratil jen čtvrt sekundy. Od příštího roku bude hrát aktivní roli v testování McLarenu jak na dráze, tak i na simulátoru ve Wokingu.
Tým "v současné době vyhodnocuje příležitosti a požadovaný rozpočet pro plnou sezónu ve formulové sérii," kde by nastupoval kromě svých povinností u F1 týmu.
"Posledních 12 měsíců pro mě bylo neuvěřitelnou cestou - užíval jsem si každičkou minutu, a tohle je jen úžasný způsob, jak rok zakončit. Opravdu se těším na to, že týmu pomůžu, počínaje testem pneumatik příští týden v Interlagos. Budu pracovat ještě tvrději než kdy dříve, abych se během příštího roku učil a rozvíjel," uvádí Norris.
"Ve Fernandovi [Alonsovi] a ve Stoffelovi [Vandoorneovi] mám dva skvělé učitele. Udělám maximum, abych týmu pomohl v jeho úsilí dostat se zpět do čela. Stále tvrdě pracuji na dokončení mého vlastního závodního programu pro rok 2018. Jsme blízko několika různým frontám, ale zatím ještě bez dohody," pokračuje šťastný pilot.
Kde ho nejspíše uvidíme? "Bude to buď Super Formula nebo Formule 2," přibližuje Norris, jenž v roli rezervního jezdce McLarenu nahrazuje Jensona Buttona. O své budoucnosti nás bude informovat "brzy."
Závodní ředitel Eric Boullier na jeho adresu uvádí: "Lando přichází s velkými schopnostmi, ambicemi a širokým množstvím uplatnění. Naší práci je rozvinout a doladit jeho soustředění při tom, jak rozšiřujeme jeho porozumění toho, jak funguje tým F1 a závodní auto."
"V roce 2018 bude mít mnoho možností k pozorování, učení se i k aktivní účasti, a my chceme zajistit, aby byl plně připraven rychle vkročit do šlépějí Fernanda či Stoffela, bude-li to potřeba," dodává Boullier.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.