Bernie Ecclestone nové šéfy F1 varuje, že to Ferrari může myslet se svým odchodem vážně, pokud nepřistoupí na jeho podmínky.
FIA společně s novými šéfy F1 minulý týden představila první návrh pravidel pro rok 2021, kdy se mají opět měnit pohonné jednotky tak, aby byly jednodušší a levnější. Ty se ale Ferrari nelíbí, stejně jako záměr sáhnout na jeho bonusy.
"Když nemůžou vyhrát, tak přijdou s novými pravidly. Pokud budou schválená pravidla, za kterých si Ferrari bude myslet, že se bude trápit, a nebudou podpořeni penězi, pak odejdou," upozorňuje pro list The Independent Ecclestone, jenž dlouhá léta vedl F1 a italský tým štědře odměňoval finančními bonusy navíc.
Na odměnách si Scuderia přijde ročně na 4,6 miliardy Kč (160 mil. liber), polovinu z toho má jistou, než se vůbec začne závodit. I když letos opět skončí až za Mercedesem, tak dostane o slušných 1,2 miliardy Kč (42,8 mil. liber) více než německá stáj.
To se společnosti Liberty nelíbí, proto usiluje o zavedení spravedlivějších podmínek v F1 a o snížení nákladů na závodění. Pro její záměry ale v Maranellu moc pochopení nemají.
"Nechtějí rozpočtové stropy a to všechno kolem. Chtějí utrácet to, co si mohou dovolit, a já jsem vždy tvrdil totéž. Pokud by byly jen tři či čtyři týmy, pak by se s tím něco muselo udělat, ale dokud k tomu nedojde, tak nikdo nic neudělá. Všechny týmy, které tvrdí, že si to nemohou dovolit, by neměly vyplňovat přihlášku," doporučuje Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.