Bernie Ecclestone nové šéfy F1 varuje, že to Ferrari může myslet se svým odchodem vážně, pokud nepřistoupí na jeho podmínky.
FIA společně s novými šéfy F1 minulý týden představila první návrh pravidel pro rok 2021, kdy se mají opět měnit pohonné jednotky tak, aby byly jednodušší a levnější. Ty se ale Ferrari nelíbí, stejně jako záměr sáhnout na jeho bonusy.
"Když nemůžou vyhrát, tak přijdou s novými pravidly. Pokud budou schválená pravidla, za kterých si Ferrari bude myslet, že se bude trápit, a nebudou podpořeni penězi, pak odejdou," upozorňuje pro list The Independent Ecclestone, jenž dlouhá léta vedl F1 a italský tým štědře odměňoval finančními bonusy navíc.
Na odměnách si Scuderia přijde ročně na 4,6 miliardy Kč (160 mil. liber), polovinu z toho má jistou, než se vůbec začne závodit. I když letos opět skončí až za Mercedesem, tak dostane o slušných 1,2 miliardy Kč (42,8 mil. liber) více než německá stáj.
To se společnosti Liberty nelíbí, proto usiluje o zavedení spravedlivějších podmínek v F1 a o snížení nákladů na závodění. Pro její záměry ale v Maranellu moc pochopení nemají.
"Nechtějí rozpočtové stropy a to všechno kolem. Chtějí utrácet to, co si mohou dovolit, a já jsem vždy tvrdil totéž. Pokud by byly jen tři či čtyři týmy, pak by se s tím něco muselo udělat, ale dokud k tomu nedojde, tak nikdo nic neudělá. Všechny týmy, které tvrdí, že si to nemohou dovolit, by neměly vyplňovat přihlášku," doporučuje Ecclestone.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.