Bernie Ecclestone nové šéfy F1 varuje, že to Ferrari může myslet se svým odchodem vážně, pokud nepřistoupí na jeho podmínky.
FIA společně s novými šéfy F1 minulý týden představila první návrh pravidel pro rok 2021, kdy se mají opět měnit pohonné jednotky tak, aby byly jednodušší a levnější. Ty se ale Ferrari nelíbí, stejně jako záměr sáhnout na jeho bonusy.
"Když nemůžou vyhrát, tak přijdou s novými pravidly. Pokud budou schválená pravidla, za kterých si Ferrari bude myslet, že se bude trápit, a nebudou podpořeni penězi, pak odejdou," upozorňuje pro list The Independent Ecclestone, jenž dlouhá léta vedl F1 a italský tým štědře odměňoval finančními bonusy navíc.
Na odměnách si Scuderia přijde ročně na 4,6 miliardy Kč (160 mil. liber), polovinu z toho má jistou, než se vůbec začne závodit. I když letos opět skončí až za Mercedesem, tak dostane o slušných 1,2 miliardy Kč (42,8 mil. liber) více než německá stáj.
To se společnosti Liberty nelíbí, proto usiluje o zavedení spravedlivějších podmínek v F1 a o snížení nákladů na závodění. Pro její záměry ale v Maranellu moc pochopení nemají.
"Nechtějí rozpočtové stropy a to všechno kolem. Chtějí utrácet to, co si mohou dovolit, a já jsem vždy tvrdil totéž. Pokud by byly jen tři či čtyři týmy, pak by se s tím něco muselo udělat, ale dokud k tomu nedojde, tak nikdo nic neudělá. Všechny týmy, které tvrdí, že si to nemohou dovolit, by neměly vyplňovat přihlášku," doporučuje Ecclestone.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.