Valtteri Bottas přiznal, že před přestupem k Mercedesu vůbec netušil, jak tvrdě Lewis Hamilton na své výkonnosti pracuje.
Finský pilot se po boku Hamiltona objevil před sezónou 2017 poté, co loňský mistr světa Nico Rosberg ohlásil překvapivý konec kariéry. Nová dvojice spolu vychází podstatně lépe a Mercedes i letos obhájil konstruktérský titul.
"Vždy jsem věděl, že je dobrým jezdcem, ale nikdy jsem netušil, kolik toho odpracuje. Pracuje tvrdě, tráví hodně času s kluky, během závodních víkendů, také dost navštěvuje továrnu," popisuje pro Autosport Bottas, jenž na svého týmového kolegu ztrácí 71 bodů.
"Jako člověka jsem ho opravdu vůbec neznal - pouze tak, jak jsem ho vídával zvenčí. Letos jsem poznal, že je velmi příjemným klukem, normálním člověkem, jako všichni z nás. Má dobrý zvyky, respekt a nehraje žádné zákulisní hry," pokračuje finský pilot, kterému se letos poprvé podařilo vyhrát dva závody.
Daří se mu zejména na okruzích, kde je povrch s nízkou přilnavostí, na druhou stranu za Hamiltonem dost zaostává tam, kde je charakteristika trati opačná.
"Problémy, které jsem měl letos v některých závodech, zejména po letní přestávce - jako ve Spa, v Suzuce a v Malajsii, kde jsem se trápil nejvíce, tak tam je asfalt trochu drsnější. Zatáčky jsou delší, rychlejší a do pneumatik dostáváte více energie.
Na hladkém asfaltu můžete jezdit trochu jinak. V tom jsme pozorovali určitý vzorek. Poznal jsem jasný směr, na kterých věcech musím zapracovat, pokud jde o můj jízdní styl a nastavení vozu na těchto druzích okruhů. Rozhodně jsem se hodně poučil z těch závodů, kde jsem se hodně trápil. Věřím, že kdybychom se vrátili zpět, tak bych podal lepší výkony," tvrdí Bottas.
Mercedes s ním prodloužil smlouvu i na sezónu 2018 a Valtteri věří, že příští rok dosáhne pokroku a že pro Lewise bude podstatně silnějším soupeřem: "Osobně toho očekávám mnohem více!" naznačuje.
"Hodně jsem se letos naučil od celého týmu, od Lewise i z vlastního trápení. Věřím, že když budu během zimy tvrdě pracovat, vše zanalyzuji a začnu novou sezónu s týmem a vozem, který budu znát mnohem lépe, protože letos tomu tak vůbec nebylo, tak toho může čekat podstatně víc," dodává Bottas.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.