Valtteri Bottas přiznal, že před přestupem k Mercedesu vůbec netušil, jak tvrdě Lewis Hamilton na své výkonnosti pracuje.
Finský pilot se po boku Hamiltona objevil před sezónou 2017 poté, co loňský mistr světa Nico Rosberg ohlásil překvapivý konec kariéry. Nová dvojice spolu vychází podstatně lépe a Mercedes i letos obhájil konstruktérský titul.
"Vždy jsem věděl, že je dobrým jezdcem, ale nikdy jsem netušil, kolik toho odpracuje. Pracuje tvrdě, tráví hodně času s kluky, během závodních víkendů, také dost navštěvuje továrnu," popisuje pro Autosport Bottas, jenž na svého týmového kolegu ztrácí 71 bodů.
"Jako člověka jsem ho opravdu vůbec neznal - pouze tak, jak jsem ho vídával zvenčí. Letos jsem poznal, že je velmi příjemným klukem, normálním člověkem, jako všichni z nás. Má dobrý zvyky, respekt a nehraje žádné zákulisní hry," pokračuje finský pilot, kterému se letos poprvé podařilo vyhrát dva závody.
Daří se mu zejména na okruzích, kde je povrch s nízkou přilnavostí, na druhou stranu za Hamiltonem dost zaostává tam, kde je charakteristika trati opačná.
"Problémy, které jsem měl letos v některých závodech, zejména po letní přestávce - jako ve Spa, v Suzuce a v Malajsii, kde jsem se trápil nejvíce, tak tam je asfalt trochu drsnější. Zatáčky jsou delší, rychlejší a do pneumatik dostáváte více energie.
Na hladkém asfaltu můžete jezdit trochu jinak. V tom jsme pozorovali určitý vzorek. Poznal jsem jasný směr, na kterých věcech musím zapracovat, pokud jde o můj jízdní styl a nastavení vozu na těchto druzích okruhů. Rozhodně jsem se hodně poučil z těch závodů, kde jsem se hodně trápil. Věřím, že kdybychom se vrátili zpět, tak bych podal lepší výkony," tvrdí Bottas.
Mercedes s ním prodloužil smlouvu i na sezónu 2018 a Valtteri věří, že příští rok dosáhne pokroku a že pro Lewise bude podstatně silnějším soupeřem: "Osobně toho očekávám mnohem více!" naznačuje.
"Hodně jsem se letos naučil od celého týmu, od Lewise i z vlastního trápení. Věřím, že když budu během zimy tvrdě pracovat, vše zanalyzuji a začnu novou sezónu s týmem a vozem, který budu znát mnohem lépe, protože letos tomu tak vůbec nebylo, tak toho může čekat podstatně víc," dodává Bottas.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.