Felipe Massa nakonec nebude ve Williamsu pokračovat a po konci letošní sezóny opustí Formuli 1.
Felipe Massa se s královnou motorsportu loučil již loni, ale po nečekaném odchodu Rosberga a přestupu Bottase k Mercedesu nakonec svou kariéru o rok prodloužil. Letos dokonce několikrát naznačil, že by rád pokračoval i v roce 2018. To mu ale nevyjde.
Šestatřicetiletý Brazilec má na svém kontě 267 startů, 16 pole position a 11 vítězství. V roce 2008 byl dokonce v barvách Ferrari velmi blízko mistrovskému titulu, naděje mu ale v památném finále na Interlagos zmařil Lewis Hamilton na McLarenu.
"Jak všichni víte, ukončení kariéry ve Formuli 1 jsem ohlásil již loni, nakonec jsem ale souhlasil a pomohl Williamsu i letos. S týmem jsem si užil skvělé čtyři roky. Má kariéra ve Formuli 1 ale na konci této sezóny skončí. Chtěl bych ještě jednou poděkovat všem svým podporovatelům, včetně mé manželky, otce, rodiny, manažera Nicolase, kolegů a sponzorů. Dále bych rád poděkoval všem fanouškům, kteří mi byli velkou oporou," řekl Massa.
K odchodu se vyjádřila i šéfka stáje Claire Williamsová: "Chtěla bych Felipemu poděkovat za vše, co pro tým udělal. Bylo obrovským potěšením s ním pracovat. Jsme mu velice zavázaní za to, že o rok prodloužil poté, co Valtteri přešel k Mercedesu, čímž ukázal, jak dobrý je náš vztah. Moc si toho ceníme, jelikož to pro něj bylo těžké rozhodnutí. Jménem Sira Williamse a celého týmu přejeme Felipemu do budoucna to nejlepší."
Nyní je již tedy jasné, že Lance Stroll bude mít v příštím roce nového kolegu. Ve hře jsou nyní čtyři jména: Robert Kubica, Paul di Resta, Pascal Wehrlein a nově i Daniil Kvjat.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.