Felipe Massa nakonec nebude ve Williamsu pokračovat a po konci letošní sezóny opustí Formuli 1.
Felipe Massa se s královnou motorsportu loučil již loni, ale po nečekaném odchodu Rosberga a přestupu Bottase k Mercedesu nakonec svou kariéru o rok prodloužil. Letos dokonce několikrát naznačil, že by rád pokračoval i v roce 2018. To mu ale nevyjde.
Šestatřicetiletý Brazilec má na svém kontě 267 startů, 16 pole position a 11 vítězství. V roce 2008 byl dokonce v barvách Ferrari velmi blízko mistrovskému titulu, naděje mu ale v památném finále na Interlagos zmařil Lewis Hamilton na McLarenu.
"Jak všichni víte, ukončení kariéry ve Formuli 1 jsem ohlásil již loni, nakonec jsem ale souhlasil a pomohl Williamsu i letos. S týmem jsem si užil skvělé čtyři roky. Má kariéra ve Formuli 1 ale na konci této sezóny skončí. Chtěl bych ještě jednou poděkovat všem svým podporovatelům, včetně mé manželky, otce, rodiny, manažera Nicolase, kolegů a sponzorů. Dále bych rád poděkoval všem fanouškům, kteří mi byli velkou oporou," řekl Massa.
K odchodu se vyjádřila i šéfka stáje Claire Williamsová: "Chtěla bych Felipemu poděkovat za vše, co pro tým udělal. Bylo obrovským potěšením s ním pracovat. Jsme mu velice zavázaní za to, že o rok prodloužil poté, co Valtteri přešel k Mercedesu, čímž ukázal, jak dobrý je náš vztah. Moc si toho ceníme, jelikož to pro něj bylo těžké rozhodnutí. Jménem Sira Williamse a celého týmu přejeme Felipemu do budoucna to nejlepší."
Nyní je již tedy jasné, že Lance Stroll bude mít v příštím roce nového kolegu. Ve hře jsou nyní čtyři jména: Robert Kubica, Paul di Resta, Pascal Wehrlein a nově i Daniil Kvjat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.