Felipe Massa nakonec nebude ve Williamsu pokračovat a po konci letošní sezóny opustí Formuli 1.
Felipe Massa se s královnou motorsportu loučil již loni, ale po nečekaném odchodu Rosberga a přestupu Bottase k Mercedesu nakonec svou kariéru o rok prodloužil. Letos dokonce několikrát naznačil, že by rád pokračoval i v roce 2018. To mu ale nevyjde.
Šestatřicetiletý Brazilec má na svém kontě 267 startů, 16 pole position a 11 vítězství. V roce 2008 byl dokonce v barvách Ferrari velmi blízko mistrovskému titulu, naděje mu ale v památném finále na Interlagos zmařil Lewis Hamilton na McLarenu.
"Jak všichni víte, ukončení kariéry ve Formuli 1 jsem ohlásil již loni, nakonec jsem ale souhlasil a pomohl Williamsu i letos. S týmem jsem si užil skvělé čtyři roky. Má kariéra ve Formuli 1 ale na konci této sezóny skončí. Chtěl bych ještě jednou poděkovat všem svým podporovatelům, včetně mé manželky, otce, rodiny, manažera Nicolase, kolegů a sponzorů. Dále bych rád poděkoval všem fanouškům, kteří mi byli velkou oporou," řekl Massa.
K odchodu se vyjádřila i šéfka stáje Claire Williamsová: "Chtěla bych Felipemu poděkovat za vše, co pro tým udělal. Bylo obrovským potěšením s ním pracovat. Jsme mu velice zavázaní za to, že o rok prodloužil poté, co Valtteri přešel k Mercedesu, čímž ukázal, jak dobrý je náš vztah. Moc si toho ceníme, jelikož to pro něj bylo těžké rozhodnutí. Jménem Sira Williamse a celého týmu přejeme Felipemu do budoucna to nejlepší."
Nyní je již tedy jasné, že Lance Stroll bude mít v příštím roce nového kolegu. Ve hře jsou nyní čtyři jména: Robert Kubica, Paul di Resta, Pascal Wehrlein a nově i Daniil Kvjat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.