Renualt chystá pro příští sezónu nový koncept vozu. Technický šéf tovární stáje francouzského motoráře věří, že to bude velký posun vpřed.
Pro letošní sezónu francouzský motorář údajně změnil 95 % pohonné jednotky oproti loňské specifikaci. V posledním závodě v Mexiku museli kvůli problémům s motorem odstoupit čtyři piloti z šesti. Do cíle dojel jen vítěz Verstappen a Gasly, u něhož to nikdo nepředpokládal, jelikož v Mexiku před samotným závodem nakroužil jen 11 kol.
Podobnou cestou chce nyní tovární stáj Renaultu přistoupit i k šasi. Do nové sezóny by tak tým sídlící ve Viry a Enstone měl představit úplně předělaný vůz.
"V Enstone děláme velké posuny. Hlavně se zaměřujeme na šasi. Je to úplně nové auto - a to i navzdory malému počtu technických regulací. Letos jsme se toho hodně naučili o změně aerodynamiky a vyvážení vozu, která nastala kvůli změně pravidel. Naše auto bude velkým skokem kupředu. Již v Brazílii budeme řešit aerodynamiku, abychom se na sezónu 2018 lépe připravili," řekl technický šéf Renaultu.
Renaultu údajně v Mexiku neseděla vysoká nadmořská výška. Okruh bratří Rodríguezů se nachází ve výšce dvou tisíc metrů. Brazílie je další zastávkou v celkem vysoké výšce (cca 800 metrů nad mořem). Trable by tam ale Renault mít neměl.
"V Mexiku máte o 25 % nižší hustotu vzduchu. V Brazílii to bude jen 10 %, což je mnohem jednoduší na ukočírování. Navíc nečekáme žádné drama ohledně kontroly teploty. Není to tolik o přítlaku jako v Monaku nebo v Maďarsku, i tak ale budeme zkoušet řadu nastavení," dodal Nick Chester.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.