Renualt chystá pro příští sezónu nový koncept vozu. Technický šéf tovární stáje francouzského motoráře věří, že to bude velký posun vpřed.
Pro letošní sezónu francouzský motorář údajně změnil 95 % pohonné jednotky oproti loňské specifikaci. V posledním závodě v Mexiku museli kvůli problémům s motorem odstoupit čtyři piloti z šesti. Do cíle dojel jen vítěz Verstappen a Gasly, u něhož to nikdo nepředpokládal, jelikož v Mexiku před samotným závodem nakroužil jen 11 kol.
Podobnou cestou chce nyní tovární stáj Renaultu přistoupit i k šasi. Do nové sezóny by tak tým sídlící ve Viry a Enstone měl představit úplně předělaný vůz.
"V Enstone děláme velké posuny. Hlavně se zaměřujeme na šasi. Je to úplně nové auto - a to i navzdory malému počtu technických regulací. Letos jsme se toho hodně naučili o změně aerodynamiky a vyvážení vozu, která nastala kvůli změně pravidel. Naše auto bude velkým skokem kupředu. Již v Brazílii budeme řešit aerodynamiku, abychom se na sezónu 2018 lépe připravili," řekl technický šéf Renaultu.
Renaultu údajně v Mexiku neseděla vysoká nadmořská výška. Okruh bratří Rodríguezů se nachází ve výšce dvou tisíc metrů. Brazílie je další zastávkou v celkem vysoké výšce (cca 800 metrů nad mořem). Trable by tam ale Renault mít neměl.
"V Mexiku máte o 25 % nižší hustotu vzduchu. V Brazílii to bude jen 10 %, což je mnohem jednoduší na ukočírování. Navíc nečekáme žádné drama ohledně kontroly teploty. Není to tolik o přítlaku jako v Monaku nebo v Maďarsku, i tak ale budeme zkoušet řadu nastavení," dodal Nick Chester.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.