Podle nevýkonného ředitele Mercedesu Nikiho Laudy se Valtteri Bottas může příští rok těšit na monopost, který bude více sedět jeho stylu.
Finský pilot, jenž před letošní sezónou přišel ke Stříbrným šípům díky intervenci sportovního ředitele Tota Wolffa z Williamsu, se s vozem F1 W08 EQ Power+ občas dost trápí a za Lewisem Hamiltonem zaostává.
"Určité věci v mém přirozeném jízdním stylu jdou v některých místech proti tomuto vozu. Trochu se trápíme s managementem pneumatik. Mnoho věcí se týká jen teplot pneumatik a způsobu ovlivňování přilnavosti a výkonnosti. Na některých okruzích mám jako pilot práci," uvedl Bottas.
"Věřím, že svůj jízdní styl určitými způsoby můžu změnit a nemám jinou možnost, než to udělat. Tak už to někdy v závodění chodívá. V závodě vždy máte odlišná auta a vždy si na to musíte zvyknout, abyste z balíku dostali maximum. Nemůžu se spolehnout na jeden jízdní styl a takto jezdit. Není to ten nejrychlejší způsob," pokračuje Fin.
Moc mu nepomáhá ani nastavení Hamiltona: "Zkrátka nemůžu jezdit s autem, které se podobá tomu Lewisovu. Když jsem ten směr zkoušel, tak to z pohledu výkonnosti nebylo ideální. Ale obecně jsou si naše nastavení podobná, nejsou mezi nimi ohromné rozdíly."
Tým si je však současné situace vědom a Valtterimu hodlá pomoci: "Na počátku auto sedělo oběma jezdcům. Ale po vývoji během roku začalo více sedět Lewisovu jízdnímu stylu," uznává Niki Lauda.
"Příčinou toho je spíše naše než Valtteriho chyba. Auto pro nadcházející sezónu už nebude vyhovovat pouze Lewisovu, ale i Valtterimu jízdnímu stylu," slibuje šéf Mercedesu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.