K dominanci Red Bullu v Mexiku podle Hornera pomohla nadmořská výška

Max Verstappen si jede pro další vítězství
Max Verstappen si jede pro další vítězství, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 31. října 2017 06:50
Sdílej:

Red Bull si myslím, že mu řidší vzduch ve vysoké nadmořské výšce hodně pomohl k dominantnímu vítězství, protože přispěl k menším rozdílům mezi pohonnými jednotkami.

Max Verstappen po úvodním kole, v němž kolidovali Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem, pohodlně ujížděl. Po závodě dokonce prohlásil, že se i přes snížení výkonu motorů v obavách o spolehlivost trochu nudil. Red Bull má aerodynamicky velmi efektivní auto a ve výšce 2 285 m n. m. na Okruhu bratrů Rodriguezových tolik nedoplácel na deficit motoru Renault.

"Dostali jsme se dost blízko pole-position. Náš mód motoru pro kvalifikaci je pak stejný jako závodní módy, proto následně v závodním režimu vypadáme velmi konkurenceschopně. Tato nadmořská výška, jak jsme viděli v několika posledních sezónách, to v tomto směru trochu srovnává," uvádí šéf týmu Christian Horner.

Verstappen kvalifikaci prohrál s Vettelem jen o 86 tisícin sekundy, protože nedokázal dát dohromady ideální kolo jako pilot Ferrari. V Q2 ale překvapil, když byl o půl vteřiny rychlejší než zbytek pole. Podle šéfa Red Bullu by na něj v závodě neměli ani Hamilton s Vettelem, kdyby nemuseli už v 1. kole s poškozenými vozy do boxů.

"Vzpomeňte si, že jsme Lewisovi dali kolo a blížili jsme se k Sebastianovi. Vzhledem k naší rychlosti a rychlosti, kterou jsme mohli dostat z našeho auta, nemám pochyby o tom, že jsme byli ve fakt dobré formě," pokračuje Horner.

Horší to už bylo se spolehlivostí motorů. Ricciardo měl našlápnut k pódiu, kvůli selhání MGU-H ale musel ze závodu odstoupit: "Myslím, že Daniel mohl skončit minimálně třetí. Byl hned za Kimim a zdál se být ve skvělé formě. Podle mě by Bottasovi pěkně zatopil."

"Byla to škoda, že jsme na pódiu neměli obě auta. Ale Daniel si užil štěstí dříve během roku, a jak vždy říkávám, tak to má žel tendenci se vždy vyrovnat," dodává Horner.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.