Red Bull si myslím, že mu řidší vzduch ve vysoké nadmořské výšce hodně pomohl k dominantnímu vítězství, protože přispěl k menším rozdílům mezi pohonnými jednotkami.
Max Verstappen po úvodním kole, v němž kolidovali Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem, pohodlně ujížděl. Po závodě dokonce prohlásil, že se i přes snížení výkonu motorů v obavách o spolehlivost trochu nudil. Red Bull má aerodynamicky velmi efektivní auto a ve výšce 2 285 m n. m. na Okruhu bratrů Rodriguezových tolik nedoplácel na deficit motoru Renault.
"Dostali jsme se dost blízko pole-position. Náš mód motoru pro kvalifikaci je pak stejný jako závodní módy, proto následně v závodním režimu vypadáme velmi konkurenceschopně. Tato nadmořská výška, jak jsme viděli v několika posledních sezónách, to v tomto směru trochu srovnává," uvádí šéf týmu Christian Horner.
Verstappen kvalifikaci prohrál s Vettelem jen o 86 tisícin sekundy, protože nedokázal dát dohromady ideální kolo jako pilot Ferrari. V Q2 ale překvapil, když byl o půl vteřiny rychlejší než zbytek pole. Podle šéfa Red Bullu by na něj v závodě neměli ani Hamilton s Vettelem, kdyby nemuseli už v 1. kole s poškozenými vozy do boxů.
"Vzpomeňte si, že jsme Lewisovi dali kolo a blížili jsme se k Sebastianovi. Vzhledem k naší rychlosti a rychlosti, kterou jsme mohli dostat z našeho auta, nemám pochyby o tom, že jsme byli ve fakt dobré formě," pokračuje Horner.
Horší to už bylo se spolehlivostí motorů. Ricciardo měl našlápnut k pódiu, kvůli selhání MGU-H ale musel ze závodu odstoupit: "Myslím, že Daniel mohl skončit minimálně třetí. Byl hned za Kimim a zdál se být ve skvělé formě. Podle mě by Bottasovi pěkně zatopil."
"Byla to škoda, že jsme na pódiu neměli obě auta. Ale Daniel si užil štěstí dříve během roku, a jak vždy říkávám, tak to má žel tendenci se vždy vyrovnat," dodává Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.