Red Bull si myslím, že mu řidší vzduch ve vysoké nadmořské výšce hodně pomohl k dominantnímu vítězství, protože přispěl k menším rozdílům mezi pohonnými jednotkami.
Max Verstappen po úvodním kole, v němž kolidovali Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem, pohodlně ujížděl. Po závodě dokonce prohlásil, že se i přes snížení výkonu motorů v obavách o spolehlivost trochu nudil. Red Bull má aerodynamicky velmi efektivní auto a ve výšce 2 285 m n. m. na Okruhu bratrů Rodriguezových tolik nedoplácel na deficit motoru Renault.
"Dostali jsme se dost blízko pole-position. Náš mód motoru pro kvalifikaci je pak stejný jako závodní módy, proto následně v závodním režimu vypadáme velmi konkurenceschopně. Tato nadmořská výška, jak jsme viděli v několika posledních sezónách, to v tomto směru trochu srovnává," uvádí šéf týmu Christian Horner.
Verstappen kvalifikaci prohrál s Vettelem jen o 86 tisícin sekundy, protože nedokázal dát dohromady ideální kolo jako pilot Ferrari. V Q2 ale překvapil, když byl o půl vteřiny rychlejší než zbytek pole. Podle šéfa Red Bullu by na něj v závodě neměli ani Hamilton s Vettelem, kdyby nemuseli už v 1. kole s poškozenými vozy do boxů.
"Vzpomeňte si, že jsme Lewisovi dali kolo a blížili jsme se k Sebastianovi. Vzhledem k naší rychlosti a rychlosti, kterou jsme mohli dostat z našeho auta, nemám pochyby o tom, že jsme byli ve fakt dobré formě," pokračuje Horner.
Horší to už bylo se spolehlivostí motorů. Ricciardo měl našlápnut k pódiu, kvůli selhání MGU-H ale musel ze závodu odstoupit: "Myslím, že Daniel mohl skončit minimálně třetí. Byl hned za Kimim a zdál se být ve skvělé formě. Podle mě by Bottasovi pěkně zatopil."
"Byla to škoda, že jsme na pódiu neměli obě auta. Ale Daniel si užil štěstí dříve během roku, a jak vždy říkávám, tak to má žel tendenci se vždy vyrovnat," dodává Horner.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.