Fernando Alonso uvedl, že se již těší na první testování pohonné jednotky Renault, letos se toho už ale nedočká. Doufá, že s ní příští rok bude moci bojovat s Lewisem Hamiltonem o titul.
V rozhovoru pro španělské rádio Cadena Ser po závodě v Mexiku naznačil, že éra McLarenu s Hondou k jeho velké úlevě končí. Příští rok se těší na konkurenceschopnější motor a na souboje s Lewisem Hamiltonem, jenž si o víkendu zajistil čtvrtý titul mistra světa.
"Rád bych s ním bojoval a porážel ho. Můžu se v počtu čtyř titulů vyrovnat Hamiltonovi a Vettelovi? Pokusím se o to. Doufám, že s nimi budu moci rovnocenně bojovat. Je pravda, že jsem od roku 2006 [šampionát] nevyhrál, ale myslím, že jsem čtyři či pět titulů mít mohl - včetně toho posledního," tvrdí španělský pilot.
Už se nemůže dočkat, až si vyzkouší motor Renaultu, k tomu ale dojde až příští rok v předsezónních testech v Barceloně, nikoliv letos po skončení Velké ceny Abú Zabí - do té doby by totiž McLaren vůz připravit nestihl.
"Už se těším na testování motoru Renault," komentuje Alonso konec partnerství s Hondou. "Bylo to velmi frustrující a vyžadovalo to hodně trpělivosti. Příští rok podle mě ale budeme velmi konkurenceschopní. V Mexiku jsme viděli, že Verstappen dokázal odjet s motorem Renault skvělý závod."
Na otázku, zda se McLaren se stejným motorem dokáže vyrovnat Red Bullu, odpověděl: "Těžko říct, protože nemáme [přímé] srovnání, pocity jsou však dobré. Zvnějšku vypadá motor výborně. V posledních několika závodech jsme nasadili nové aerodynamické prvky, a ty fungovaly skvěle. Máme tedy všechny ingredience k tomu, abychom příští rok byli konkurenceschopní."
Bude to stačit? "Doufám, že budeme moci příští rok bojovat s Hamiltonem o titul," optimisticky dodává Alonso.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.