Fernando Alonso uvedl, že se již těší na první testování pohonné jednotky Renault, letos se toho už ale nedočká. Doufá, že s ní příští rok bude moci bojovat s Lewisem Hamiltonem o titul.
V rozhovoru pro španělské rádio Cadena Ser po závodě v Mexiku naznačil, že éra McLarenu s Hondou k jeho velké úlevě končí. Příští rok se těší na konkurenceschopnější motor a na souboje s Lewisem Hamiltonem, jenž si o víkendu zajistil čtvrtý titul mistra světa.
"Rád bych s ním bojoval a porážel ho. Můžu se v počtu čtyř titulů vyrovnat Hamiltonovi a Vettelovi? Pokusím se o to. Doufám, že s nimi budu moci rovnocenně bojovat. Je pravda, že jsem od roku 2006 [šampionát] nevyhrál, ale myslím, že jsem čtyři či pět titulů mít mohl - včetně toho posledního," tvrdí španělský pilot.
Už se nemůže dočkat, až si vyzkouší motor Renaultu, k tomu ale dojde až příští rok v předsezónních testech v Barceloně, nikoliv letos po skončení Velké ceny Abú Zabí - do té doby by totiž McLaren vůz připravit nestihl.
"Už se těším na testování motoru Renault," komentuje Alonso konec partnerství s Hondou. "Bylo to velmi frustrující a vyžadovalo to hodně trpělivosti. Příští rok podle mě ale budeme velmi konkurenceschopní. V Mexiku jsme viděli, že Verstappen dokázal odjet s motorem Renault skvělý závod."
Na otázku, zda se McLaren se stejným motorem dokáže vyrovnat Red Bullu, odpověděl: "Těžko říct, protože nemáme [přímé] srovnání, pocity jsou však dobré. Zvnějšku vypadá motor výborně. V posledních několika závodech jsme nasadili nové aerodynamické prvky, a ty fungovaly skvěle. Máme tedy všechny ingredience k tomu, abychom příští rok byli konkurenceschopní."
Bude to stačit? "Doufám, že budeme moci příští rok bojovat s Hamiltonem o titul," optimisticky dodává Alonso.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.