Fernando Alonso uvedl, že se již těší na první testování pohonné jednotky Renault, letos se toho už ale nedočká. Doufá, že s ní příští rok bude moci bojovat s Lewisem Hamiltonem o titul.
V rozhovoru pro španělské rádio Cadena Ser po závodě v Mexiku naznačil, že éra McLarenu s Hondou k jeho velké úlevě končí. Příští rok se těší na konkurenceschopnější motor a na souboje s Lewisem Hamiltonem, jenž si o víkendu zajistil čtvrtý titul mistra světa.
"Rád bych s ním bojoval a porážel ho. Můžu se v počtu čtyř titulů vyrovnat Hamiltonovi a Vettelovi? Pokusím se o to. Doufám, že s nimi budu moci rovnocenně bojovat. Je pravda, že jsem od roku 2006 [šampionát] nevyhrál, ale myslím, že jsem čtyři či pět titulů mít mohl - včetně toho posledního," tvrdí španělský pilot.
Už se nemůže dočkat, až si vyzkouší motor Renaultu, k tomu ale dojde až příští rok v předsezónních testech v Barceloně, nikoliv letos po skončení Velké ceny Abú Zabí - do té doby by totiž McLaren vůz připravit nestihl.
"Už se těším na testování motoru Renault," komentuje Alonso konec partnerství s Hondou. "Bylo to velmi frustrující a vyžadovalo to hodně trpělivosti. Příští rok podle mě ale budeme velmi konkurenceschopní. V Mexiku jsme viděli, že Verstappen dokázal odjet s motorem Renault skvělý závod."
Na otázku, zda se McLaren se stejným motorem dokáže vyrovnat Red Bullu, odpověděl: "Těžko říct, protože nemáme [přímé] srovnání, pocity jsou však dobré. Zvnějšku vypadá motor výborně. V posledních několika závodech jsme nasadili nové aerodynamické prvky, a ty fungovaly skvěle. Máme tedy všechny ingredience k tomu, abychom příští rok byli konkurenceschopní."
Bude to stačit? "Doufám, že budeme moci příští rok bojovat s Hamiltonem o titul," optimisticky dodává Alonso.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.