Marc "Elvis" Priestley se rozpovídal o svých zkušenostech s Lewisem Hamiltonem, se kterým spolupracoval v letech 2007 a 2008 ve stáji McLaren.
Za pár dní světlo světa spatří knižní debut Marca Priestleyho s názvem The Mechanic: The Secret World of the F1 Pit Lane. Kniha by se měla zabývat zákulisím padoku, ve kterém se Marc, kterému se též přezdívá Elvis (kvůli podobně znějícímu příjmení), pohyboval 9 let jako mechanik McLarenu (2000-2008). Od roku 2009 Priestley působí jako publicista a televizní reportér právě v oblasti královny motorsportu..
Při této příležitosti byl Marc vyzpovídán britským deníkem Express, pro který prozradil pár zajímavostí z dob, kdy k McLarenu nastoupil Lewis Hamilton. "Poté, co se objevil na scéně, začal celkem brzy hrát klasické psychologické hry. To znamenalo, že s týmovými kolegy, jako byl třeba Alonso, si pohrával skrze média."
"Když s Lewisem pracujete a vidíte, jak takové věci dělá - například využívá tým ve svůj prospěch -, tak z toho nemáte úplně dobrý pocit. Cítíte se, že vás využívá k tomu, aby mohl hrát ty své hry. Proto si myslím, že ho celá řada lidí shledává nepřímeným - ať už jsou to piloti, týmoví kolegové nebo mechanici. Všichni to cítí stejně. Nelze mu to mít za zlé, jelikož v prostředí, jakém se pohybuje, tyto hry musíte hrát. Všechno je to o získávání výhod," řekl Priestley.
Dále Priestley zabředl do dalšího kontroverzního tématu, a to vztahu mezi Hamiltonem a zpěvačkou Nicole Scherzinger, který se rozpadl v únoru 2015.
"Lewisovo slabina jsou spíše emoce než jezdecký um. Například, když chodil s Nicole Scherzinger, tak jeho osobní problémy bezpochyby ovlivňovaly jeho výsledky na trati. Oni dva se pořád dokola rozcházeli a dávali dohromady, hlavně pak v době, kdy přešel do Mercedesu," pokračoval britský novinář.
"Celá řada mých kolegů a přátel u Mercedesu mi říkala, že během prvních několika let usilovali hlavně o to, aby zůstali spolu. Až pak se řešil vůz. Když byl totiž Lewis spokojený v osobním životě, tak dosahoval těch nejlepších výsledků. Když se veřejně řešila další krize jejich vztahu, tak to znamenalo neúspěšné závodní víkendy," dodal bývalý mechanik McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.