Kvalifikaci na Velkou cenu Mexika nejlépe zvládl Sebastian Vettel. Z první řady bude též startovat Max Verstappen. Chybující Mercedesy se nakonec musejí spokojit se startem z třetí a čtvrté příčky
Vyhlídky před kvalifikacíCo se týče výsledků z tréninků, tak dva z nich opanovali piloti Red Bullu. V úvodní devadesátiminutovce naopak dominoval Hamilton na Mercedesu. Ve třetím tréninku se před Hamiltona dostal Verstappen. Brit zápolil s technickými obtížemi, kdy nebyl schopen ze svého vozu dostat maximu, o což se pravděpodobně zasloužila nízká teplota vzduchu - 13 stupňů. V kvalifikaci se dá očekávat, že bude větší teplo - okolo 20 stupňů. Vettelovo Ferrari bylo v třetím tréninku o dvě desetinky pomalejší než konkurence. Pravdou ale je, že Ferrari i Mercedes mají speciální kvalifikační mód, který by mohl nakonec rozhodnout.
Smolařem dne je Pierre Gasly, kterému během třetího volného tréninku odešla pohonná jednotka Renault na jeho monopostu STR12. Francouzský mladík tak do kvalifikace vůbec nenastoupí. Za celý víkend zatím najezdil jen 11 kol.
První část kvalifikaceNejlépe se v prvních 18 minutách prezentovali piloti Mercedesu na ultra-měkké sadě. V závěsu byli Verstappen s Vettelem na tvrdší super-měkké směsi. Ztráceli pouze něco před desetinku, což indikovalo, že jak Ferrari, tak Red Bull není ve vůbec špatné formě a souboj o pole-postion by mohl být dramatický.
Neřízenou střelou Q1 byl Fernando Alonso, který se dostal na páté místo průběžného pořadí. Bohužel je mu to k ničemu, jelikož ho čeká penalizace kvůli výměně pohonné jednotky.
Dlouho to vypadalo, že by se do druhé části mohl podívat Wehrlein, v posledních pokusech ho ale překonal Ercisson a Vandoorne, který se dostal na 13. místo. Na posledním postupovém místě se umístil Stroll s rezervou zhruba 3 desetin.
Nepostupují: Ericsson, Wehrlein, Magnussen, Grosjean a Gasly
INITIAL CLASSIFICATION: END OF Q1Gasly didn't start ?Alonso in the top 5 ?Don't miss Q2 - it's minutes away#MexicoGP ?? #F1 #Quali pic.twitter.com/tup1sfeNqu
— Formula 1 (@F1) 28. října 2017Druhá část kvalifikaceDruhou část kvalifikace ovlivnilo odstavení vozu Brendona Hartleyho, jenž způsobilo žluté vlajky v druhém sektoru. Nejlepší čas si zapisuje Max Verstappen, který se jako první dostal pod hranici 1:17,000. Hamiltonovi nadělil něco přes půl vteřiny. Vettel skončil nakonec druhý se ztrátou 346 tisícin.
Piloti McLarenu nakonec vůbec nevyjeli, a nastal tak souboj mezi vozy Williamsu, Renaultu a Force Indie. Nejlépe z toho vyšli piloti Renaultu na 6. a 7. místě. Za nimi se umístily růžovky Force Indie. Dle předpokladů vypadli piloti Williamsu.
Nepostupují: Massa, Stroll, Hartley, Alonso a Vandoorne
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): VER on top heading into the top 10 shootout ? #MexicoGP ?? #F1 #Quali pic.twitter.com/mSzdiVl0L9
— Formula 1 (@F1) 28. října 2017Třetí část kvalifikaceVerstappen začal vypuštěným pokusem, čímž rozhodil Bottase, který byl nucen zajet do boxů. Do vedení se tak dostal Vettel, za ním pak Hamilton a Ocon. Verstappen se ale v druhém pokusu již dokázal dostat na průběžné první místo s náskokem 0,259 vteřiny.
Tři minuty do konce se piloti vydali na své poslední pokusy. Max svůj první opět vypouští. Mercedesy chybují a řadí se až do druhé řady. Pole-position nakonec bere s náskokem 86 tisícin Sebastian Vettel. Verstappen končí druhý.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.