Kvalifikaci na Velkou cenu Mexika nejlépe zvládl Sebastian Vettel. Z první řady bude též startovat Max Verstappen. Chybující Mercedesy se nakonec musejí spokojit se startem z třetí a čtvrté příčky
Vyhlídky před kvalifikacíCo se týče výsledků z tréninků, tak dva z nich opanovali piloti Red Bullu. V úvodní devadesátiminutovce naopak dominoval Hamilton na Mercedesu. Ve třetím tréninku se před Hamiltona dostal Verstappen. Brit zápolil s technickými obtížemi, kdy nebyl schopen ze svého vozu dostat maximu, o což se pravděpodobně zasloužila nízká teplota vzduchu - 13 stupňů. V kvalifikaci se dá očekávat, že bude větší teplo - okolo 20 stupňů. Vettelovo Ferrari bylo v třetím tréninku o dvě desetinky pomalejší než konkurence. Pravdou ale je, že Ferrari i Mercedes mají speciální kvalifikační mód, který by mohl nakonec rozhodnout.
Smolařem dne je Pierre Gasly, kterému během třetího volného tréninku odešla pohonná jednotka Renault na jeho monopostu STR12. Francouzský mladík tak do kvalifikace vůbec nenastoupí. Za celý víkend zatím najezdil jen 11 kol.
První část kvalifikaceNejlépe se v prvních 18 minutách prezentovali piloti Mercedesu na ultra-měkké sadě. V závěsu byli Verstappen s Vettelem na tvrdší super-měkké směsi. Ztráceli pouze něco před desetinku, což indikovalo, že jak Ferrari, tak Red Bull není ve vůbec špatné formě a souboj o pole-postion by mohl být dramatický.
Neřízenou střelou Q1 byl Fernando Alonso, který se dostal na páté místo průběžného pořadí. Bohužel je mu to k ničemu, jelikož ho čeká penalizace kvůli výměně pohonné jednotky.
Dlouho to vypadalo, že by se do druhé části mohl podívat Wehrlein, v posledních pokusech ho ale překonal Ercisson a Vandoorne, který se dostal na 13. místo. Na posledním postupovém místě se umístil Stroll s rezervou zhruba 3 desetin.
Nepostupují: Ericsson, Wehrlein, Magnussen, Grosjean a Gasly
INITIAL CLASSIFICATION: END OF Q1Gasly didn't start ?Alonso in the top 5 ?Don't miss Q2 - it's minutes away#MexicoGP ?? #F1 #Quali pic.twitter.com/tup1sfeNqu
— Formula 1 (@F1) 28. října 2017Druhá část kvalifikaceDruhou část kvalifikace ovlivnilo odstavení vozu Brendona Hartleyho, jenž způsobilo žluté vlajky v druhém sektoru. Nejlepší čas si zapisuje Max Verstappen, který se jako první dostal pod hranici 1:17,000. Hamiltonovi nadělil něco přes půl vteřiny. Vettel skončil nakonec druhý se ztrátou 346 tisícin.
Piloti McLarenu nakonec vůbec nevyjeli, a nastal tak souboj mezi vozy Williamsu, Renaultu a Force Indie. Nejlépe z toho vyšli piloti Renaultu na 6. a 7. místě. Za nimi se umístily růžovky Force Indie. Dle předpokladů vypadli piloti Williamsu.
Nepostupují: Massa, Stroll, Hartley, Alonso a Vandoorne
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): VER on top heading into the top 10 shootout ? #MexicoGP ?? #F1 #Quali pic.twitter.com/mSzdiVl0L9
— Formula 1 (@F1) 28. října 2017Třetí část kvalifikaceVerstappen začal vypuštěným pokusem, čímž rozhodil Bottase, který byl nucen zajet do boxů. Do vedení se tak dostal Vettel, za ním pak Hamilton a Ocon. Verstappen se ale v druhém pokusu již dokázal dostat na průběžné první místo s náskokem 0,259 vteřiny.
Tři minuty do konce se piloti vydali na své poslední pokusy. Max svůj první opět vypouští. Mercedesy chybují a řadí se až do druhé řady. Pole-position nakonec bere s náskokem 86 tisícin Sebastian Vettel. Verstappen končí druhý.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.