Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Max Verstappen s Red Bullem. V těsném závěsu Lewis Hamilton, který měl ale problémy s výkonem. Největším smolařem byl Pierre Gasly, jelikož mu opět odešel motor Renaultu.
Je 17:00 a na okruhu bratří Rodriguezů začíná generálka na večerní kvalifikaci, která se pojede ve 20:00. Jako první se na slunné trati objevuje Pascal Wehrlein ve vozu Sauber. Násleuduje ho jeho stájový kolega Ericsson, Magnussen, Vettel a piloti McLarenu.
První měřený čas si na své konto zapisuje na ultra-měkké směsi Fernando Alonso - 1:21,470. Za Alonsa se zařazuje Vandoorne na stejné směsi, ale se ztrátou 810 tisícin.
Po pěti minutách tu máme žluté vlajky v třetím sektoru kvůli problému s pohonnou jednotkou na Toro Rosso Pierra Gaslyho. “Před 12. zatáčkou jsem ztratil výkon, prostě jsem ztratil výkon,” hlásí Francouz do týmové vysílačky.
Po pár minutách, kdy se Gasly neúspěšně snaží za podpory inženýrů motor nahodit, musí být vůz nakonec odstraněn traťovými maršály a pro relativního nováčka v šampionátu F1 to znamená konec třetího tréninku.
Znovu se jezdí a do čela se dostává s časem 1:20,903 Kimi na červené směsi. Následně svůj čas vylepšuje o necelé 2 vteřiny na hodnotu 1:18,925.
Na první místo se nyní posouvá Esteban Ocon s náskokem 80 tisícin. Střídá ho ale Sergio Pérez, který kolegovi naděluje 73 tisícin.
Svým prvním měřeným časem ale celé pole překonává Lewis Hamilton na ultra-měkké. Jeho čas v hodnotě je 1:18:081 je o necelých 7 desetin lepší než Pérezovo maximum.
Na druhé místo se nyní dostává Max Verstappen na super-měkké směsi. Na vedoucího Brita ztrácí jen 133 tisícin. Následně Hamiltona překonává Bottas, který jako první dnes dostává svůj čas pod 1:18,000. V dalším kole se zlepšuje o další 3 desetiny, na Hamiltona má náskok rovné 4 desetiny.
Sebastian Vettel konečně nasazuje ultra-měkké a po dvou nejlepších sektorech je v cíli nejrychlejší. Bottase za sebou nechává o 266 tisícin. Pilota Ferrari ale překonává o 7 tisícin Verstappen - 1:17,223.
#F1 #MexicoGP FP3 Best Sectors vs Fastest Laps ?:Verstappen P1 but fastest only in power S1 where McLaren struggle massively pic.twitter.com/RbPCkyt7Z1
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 28, 2017Po dalším neúspěšném pokusu Hamilton hlásí do rádia: “Problém s výkonem.” Verstappen následně zlepšuje čas o další desetinku. Do toho se o další rychlý pokus pokouší Bottas, nakonec chybuje a není z toho konkurenceschopný čas.
Hamilton opět najíždí do rychlého kola a hlásí, že problém přetrvává. Nakonec po vydařeném třetím sektoru končí průběžně druhý se ztrátou 75 tisícin.
Nakonec se již nikdo k rychlejšímu pokusu neodhodlal a pomyslným vítězem posledního volného tréninku na VC Mexika se stává Max Verstappen na Red Bullu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.