Bernie Ecclestone nešetřil kritikou po Velké ceně USA, která byla svým způsobem netradiční. Po americku šlo totiž závodění trochu stranou a prim hrála zábava.
Velká cena USA byla příležitostí pro společnost Liberty Media, aby ukázala, jakým směrem se Formule 1 bude možná vyvíjet. Začalo to tím, že kvůli koncertu Justina Timberlakea se posunula kvalifkace, která netradičně začínala až 4 hodiny po posledním tréninku.
Následně tu byl nástup. Ten musel začít o patnáct minut dříve, jelikož piloty představoval Michael Buffer, kterého fanoušci znají převážně z boxerských zápasů.
Krom toho si Ecclestone vzal na paškál i růžovou, která na Okruhu Amerik symbolizovala boj za rakovinu prsu, kterému se věnuje texaská nezisková organizace Susan G. Komen.
"Možná, že to bylo skvělé pro Američany, ale nebylo to dobré pro Formuli 1. Já jsem tu vytvořil pětihvězdičkovou restauraci a oni z toho dělají nějaký McDonald's. Přijel jsem a viděl jsem tu piloty v růžové. Kdybych to tu vedl, tak bych jim řekl ať se oblečou, jak se patří," řekl pro italské noviny La Repubblica bývalý šéf F1.
Fernando Alonso nebyl s prezentací též spokojený, jednalo se totiž o pouhou kopii ceremoniálu, který zažil na jaře během Indy 500. "Bylo to podobné minulým ročníkům. Jediné, co se výrazně lišilo, byla prezentace pilotů. Byla to jen špatní kopie."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.