Šéf stáje Franz Tost novinářům prozradil, jak bude s velkou pravděpodobností vypadat sestava pilotů pro příští rok. Měli by ji tvořit Gasly s Hartleym
U Toro Rosso se letos odehrála celá řada změn. Italská juniorka Red Bullu přechází po roce fungování na agregátech od Renaultu k Hondě a navíc se během roku změnila i sestava pilotů.
Stáj začínala s dvojicí Kvjat - Sainz. Španěl ale uzavřel smlouvu s Renaultem na sezónu 2018 a nakonec za ně dojede i zbytek této sezóny namísto Joylona Palmera. Kvjat celý rok za Sainzem zaostával a vypadá to, že Toro Rosso již nevidí v ruském pilotovi, který loni dokonce jezdil chvíli i v hlavní stáji Red Bullu potenciál.
V monopostech STR12 tak v současné době krouží Pierre Gasly a Brendon Hartley, který je pro mnohé fanoušky překvapením. Tento sedmadvacetiletý Novozélanďan, jenž se letos stal s Porsche vítězem Le Mans a dva roky zpět opanoval celý šampionát WEC, totiž z rodiny červeného býka odešel již před sedmi lety. Porsche ale ve vytrvalostních vozech končí a blonďatý kiwi oprášil staré kontakty, když se ozval doktoru Markovi. Slovo dalo slovo a Hartley jezdí namísto Kvjata.
Navíc to vypadá, že právě Hartley a Gasly budou jezdit za stáj z Faenzy i příští rok: "Oba jsou piloti Red Bullu, oba jsou zkušení piloti. Chceme je vyzkoušet, jelikož je velká pravděpodobnost, že budou tvořit naší jezdeckou sestavu v roce 2018," řekl šéf stáje Tost.
Tost také potvrdil, že "Kvjat již není součástí Red Bullu, takže si může dělat, co chce." Pokud bude mít tedy Kvjat zájem pokračovat v F1, tak jedinou šancí je Williams, tam se ale musí postavit do dlouhé fronty zájemců.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.