MEXIKO - 2. TRÉNINK; Daniel Ricciardo zajel odpoledne v Mexiku nejrychlejší čas na měkkých pneumatikách, lídr šampionátu skončil druhý. Kuriózní závadu, po níž si musel dojet pro novou kombinézu, zažil čtvrtý Sebastian Vettel s Ferrari. Nejlepším ze zbytku světa byl Fernando Alonso s McLarenem.
Do druhého tréninku vlétl ve 21 hod našeho času za slunečného počasí (teplota vzduchu 23 °C, asfalt 47 °C) jako první Vandoorne, jenž dopoledne zvládl jen 3 kola. McLaren si všiml nějaké anomálie v datech a chtěl o zkontrolovat.
Za volant se konečně dostali také Ericsson, místo kterého ráno jezdil Giovinazzi, Gasly vystřídal Gelaela a Ocon Celise.
Magnussen dosáhl po prvních třech min času 1:21,669 min, trénink však byl na 10 min přerušen po smyku jeho týmového kolegy Grosjeana. Ten sice s poškozenou pneumatikou pokračoval, ta mu ale rozbila část podlahy a traťoví komisaři museli uklízet trať od spousty úlomků.
To vyhovovalo Vettelovi, jehož Ferrari kvůli změnám nastavení stále nebylo připraveno, po přestávce ale vyrazili, zatímco Francouz s Haasem se na trati už neobjevil.
Po přerušení se k výjezdu chystal Vandoorne, jenže od semaforu se už kvůli uvolněnému nerozjel: "Auto ujíždí do boku," hlásil týmu. Mechanici jej tedy zatlačili zpět do boxů a závadu hned opravili.
K dispozici měl stále jen staré křídlo, zatímco Alonso vyskočivši na ultra-měkkých pneumatikách do čela jezdil s novým, které měl už v Austinu. McLaren v Mexiku nové díly pro Stoffela nemá. Honda před začátkem dopolední části oběma vyměnila motory.
Po 17 min dostal smyk Hamilton. Pneumatiky si prodřel, ale dojel bez poškození vozu do boxů. Za dalších 5 min se ozval Vettel s tím, že mu něco ve voze prasklo: "Musí to být kyselina nebo něco... mohl by to být hasicí přístroj, nejsem si jistý." Zpomalil a žádal o novou kombinézu.
Fernando's car is fuelled and ready to go. Just need some tyres (and the driver!). #MexicoGP ⛽️ pic.twitter.com/BlQKDosgU6
— McLaren (@McLarenF1) October 27, 2017Video: Přípravy Alonsova vozu s novým křídlem na 2. trénink (zdroj: McLaren)
Do čela se pak dostaly Red Bully na měkkých pneumatikách: Ricciardo zvládl kolo za 1:18,769 min (na rovince dosáhl 349 km/h), Verstappen byl o 39 tisícin pomalejší (na rovince o 3 km/h).
Hamilton se dostal s Bottasem na ultra-měkké směsi ale brzy před ně, lídr šampionátu dosáhl času 1:17,932 min (349 km/h). Na druhou příčku postoupil po 37 min Räikkönen s Ferrari na použité měkké směsi - 1:18,142 min (347 km/h), na Lewise mu scházely 2 desetiny.
Tomu Mercedes připomínal: "Nezapomeň, že v pomalých kolech potřebujeme buď plný nebo jemně sešlápnutý plyn. Něco uprostřed způsobuje výpadky ve výkonu."
Ricciardo ale krátce poté potvrdil, že Red Bullu trať sedí, když vedoucí Mercedes na ultra-měkkých pneumatikách (nenechte se zmást špatnou grafikou FOM či oficiálního livetimingu ukazujícího na měkké) překonal o 0,131 s - 1:17,801 min. Vettelův čas na super-měkké směsi 1:18,051 min byl sice lepší jeho týmového kolegy, stačil mu ale jen na 4. místo.
Třetí Verstappen si stěžoval na podivné chování motoru při přidávání plynu. Jeho jízdy skončily po jeho závadě předčasně, ale nešlo o žádné drama - ve voze měl páteční motor, který měl na kontě již spoustu kilometrů a podle Hornera stejně "žral více oleje než benzínu." Na potíže s pohonnou jednotkou Renault na konci rovinek si v závěru stěžoval i Hartley.
Smůlu měl Gasly, který po 10 kolech musel kvůli poruše pohonné jednotky Renault předčasně skončit. Slušnou práci odváděl Alonso, jenž svůj McLaren dostal na 7. příčku - 1:18,508 min (342 km/h na rovince). Na nejrychlejšího mu přitom scházelo jen 7 desetin sekundy.
V poslední půlhodině piloti rozjeli závodní simulace, časy proto už moc neklesaly. Nejrychlejší kolo tak zůstalo Ricciardovi, Hamilton skončil těsně za ním. Ferrari zásluhou Vettela patřila až 4. pozice se ztrátou čtvrt sekundy.
Nejlepší ze zbytku světa byl překvapivě Alonso s McLarenem, jenž předčil Force Indie, Renaulty, Williamsy, Tora Rossa i Haasy. Zdá se, že v Mexiku máme zaděláno na těsnější souboje než v předchozí velké ceně.
#F1 #MexicoGP Best Sectors vs Fastest laps ?:Verstappen better than Ricciardo, Vettel fastest in S1, Alonso with Kimi nailed it pic.twitter.com/B6u0pZJ805
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017#F1 #MexicoGP FP2 Max. speeds: Ocon powered by #Mercedes went over 361kph, Vettel (#Ferrari)-12kph, Alonso (#Honda) -19kph off. pic.twitter.com/uScSaX8WLN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017Přehled všech časů na kolo: PDF.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.