MEXIKO - 2. TRÉNINK; Daniel Ricciardo zajel odpoledne v Mexiku nejrychlejší čas na měkkých pneumatikách, lídr šampionátu skončil druhý. Kuriózní závadu, po níž si musel dojet pro novou kombinézu, zažil čtvrtý Sebastian Vettel s Ferrari. Nejlepším ze zbytku světa byl Fernando Alonso s McLarenem.
Do druhého tréninku vlétl ve 21 hod našeho času za slunečného počasí (teplota vzduchu 23 °C, asfalt 47 °C) jako první Vandoorne, jenž dopoledne zvládl jen 3 kola. McLaren si všiml nějaké anomálie v datech a chtěl o zkontrolovat.
Za volant se konečně dostali také Ericsson, místo kterého ráno jezdil Giovinazzi, Gasly vystřídal Gelaela a Ocon Celise.
Magnussen dosáhl po prvních třech min času 1:21,669 min, trénink však byl na 10 min přerušen po smyku jeho týmového kolegy Grosjeana. Ten sice s poškozenou pneumatikou pokračoval, ta mu ale rozbila část podlahy a traťoví komisaři museli uklízet trať od spousty úlomků.
To vyhovovalo Vettelovi, jehož Ferrari kvůli změnám nastavení stále nebylo připraveno, po přestávce ale vyrazili, zatímco Francouz s Haasem se na trati už neobjevil.
Po přerušení se k výjezdu chystal Vandoorne, jenže od semaforu se už kvůli uvolněnému nerozjel: "Auto ujíždí do boku," hlásil týmu. Mechanici jej tedy zatlačili zpět do boxů a závadu hned opravili.
K dispozici měl stále jen staré křídlo, zatímco Alonso vyskočivši na ultra-měkkých pneumatikách do čela jezdil s novým, které měl už v Austinu. McLaren v Mexiku nové díly pro Stoffela nemá. Honda před začátkem dopolední části oběma vyměnila motory.
Po 17 min dostal smyk Hamilton. Pneumatiky si prodřel, ale dojel bez poškození vozu do boxů. Za dalších 5 min se ozval Vettel s tím, že mu něco ve voze prasklo: "Musí to být kyselina nebo něco... mohl by to být hasicí přístroj, nejsem si jistý." Zpomalil a žádal o novou kombinézu.
Fernando's car is fuelled and ready to go. Just need some tyres (and the driver!). #MexicoGP ⛽️ pic.twitter.com/BlQKDosgU6
— McLaren (@McLarenF1) October 27, 2017Video: Přípravy Alonsova vozu s novým křídlem na 2. trénink (zdroj: McLaren)
Do čela se pak dostaly Red Bully na měkkých pneumatikách: Ricciardo zvládl kolo za 1:18,769 min (na rovince dosáhl 349 km/h), Verstappen byl o 39 tisícin pomalejší (na rovince o 3 km/h).
Hamilton se dostal s Bottasem na ultra-měkké směsi ale brzy před ně, lídr šampionátu dosáhl času 1:17,932 min (349 km/h). Na druhou příčku postoupil po 37 min Räikkönen s Ferrari na použité měkké směsi - 1:18,142 min (347 km/h), na Lewise mu scházely 2 desetiny.
Tomu Mercedes připomínal: "Nezapomeň, že v pomalých kolech potřebujeme buď plný nebo jemně sešlápnutý plyn. Něco uprostřed způsobuje výpadky ve výkonu."
Ricciardo ale krátce poté potvrdil, že Red Bullu trať sedí, když vedoucí Mercedes na ultra-měkkých pneumatikách (nenechte se zmást špatnou grafikou FOM či oficiálního livetimingu ukazujícího na měkké) překonal o 0,131 s - 1:17,801 min. Vettelův čas na super-měkké směsi 1:18,051 min byl sice lepší jeho týmového kolegy, stačil mu ale jen na 4. místo.
Třetí Verstappen si stěžoval na podivné chování motoru při přidávání plynu. Jeho jízdy skončily po jeho závadě předčasně, ale nešlo o žádné drama - ve voze měl páteční motor, který měl na kontě již spoustu kilometrů a podle Hornera stejně "žral více oleje než benzínu." Na potíže s pohonnou jednotkou Renault na konci rovinek si v závěru stěžoval i Hartley.
Smůlu měl Gasly, který po 10 kolech musel kvůli poruše pohonné jednotky Renault předčasně skončit. Slušnou práci odváděl Alonso, jenž svůj McLaren dostal na 7. příčku - 1:18,508 min (342 km/h na rovince). Na nejrychlejšího mu přitom scházelo jen 7 desetin sekundy.
V poslední půlhodině piloti rozjeli závodní simulace, časy proto už moc neklesaly. Nejrychlejší kolo tak zůstalo Ricciardovi, Hamilton skončil těsně za ním. Ferrari zásluhou Vettela patřila až 4. pozice se ztrátou čtvrt sekundy.
Nejlepší ze zbytku světa byl překvapivě Alonso s McLarenem, jenž předčil Force Indie, Renaulty, Williamsy, Tora Rossa i Haasy. Zdá se, že v Mexiku máme zaděláno na těsnější souboje než v předchozí velké ceně.
#F1 #MexicoGP Best Sectors vs Fastest laps ?:Verstappen better than Ricciardo, Vettel fastest in S1, Alonso with Kimi nailed it pic.twitter.com/B6u0pZJ805
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017#F1 #MexicoGP FP2 Max. speeds: Ocon powered by #Mercedes went over 361kph, Vettel (#Ferrari)-12kph, Alonso (#Honda) -19kph off. pic.twitter.com/uScSaX8WLN
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017Přehled všech časů na kolo: PDF.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.