První volný trénink na nedělní VC Mexika ovládli piloti Mercedesu. Lépe nakonec jezdil Valtteri Bottas. Piloti Ferrari ale netestovali nejměkčí směs.
Vláčku vozů, který vyjíždí na trať vévodí piloti McLarenu ve svých černo-oranžových monopostech. Co se týče netradičních tváří, tak Force India nasazuje domácího Celise namísto Ocona. Leclerc nastoupil místo Ericssona v Sauberu, u Toro Rosso se v Gaslyho monopostu objevuje Gelael a za Haas jezdí místo Grojseana výjimečně Giovinazzi.
Prvním měřeným časem se prezentuje právě rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi v hodnotě 1:25,488 na měkké směsi, následně ho o 133 tisícin vylepšuje. V dalším kole dostává čas pod hranici 1:24,000.
Měřený čas po 20 minutách zajíždí i Bottas na super-měkké směsi. Italského pilota Ferrari překonává o více jak dvě vteřiny - 1:20,584. Následně zajíždí rychlejší kolo i Hamilton, na kolegu ale ztrácí 659 tisícin.
A do svého prvního měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel též na super-měkké směsi. Nakonec ale dojíždí se ztrátou více jak 1,5 vteřiny na lídra Bottase.
Po půl hodině nemá zajetý čas akorát Vandoorne, Kimi a Kevin Magnussen. Zbytek pilotů zkouší všechny tři povolené směsi pro Mexickou GP - a to měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou.
Iceman následně vyjíždí na trať a svým prvním měřeným časem se dostává na 7. místo. Poli vévodí Hamilton s časem 1:19,373. V závěsu Bottas a Verstappen.
#F1 #MexicoGP FP1 Max. speeds: #Hamilton powered by #Mercedes reached 354.3kph, #Alonso with new #Honda engine 20kph off pic.twitter.com/ZJY1xLJuOi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017A máme tu žluté vlajky v druhém sektoru. Hartley nechává svůj vůz na asfaltu mimo trať. Důvodem je dle inženýrů v boxech přehřátý motor, který kvůli pojistce zhasl. Novozélanďanovi se nakonec daří motor nahodit a znovu se jezdí v běžném tempu.
Máme za sebou první polovinu tréninku a Bottas nasazuje nejrychlejší fialovou směs. Vedoucího Vettela nakonec překonává o rovnou vteřinu - 1:17,824. Důležité je ale zmínit, že Vettel svůj čas zajel na super-měkké směsi.
Své kolo na ultra-měkké směsi zajíždí i Lewis Hamilton, na Bottase ale ztrácí necelých 8 desetin, následně tu ale máme červené vlajky, jelikož Alfonso Celis nedobrovolně zaparkoval svou růžovku o bariéru ve třetím sektoru.
? RED FLAG ?? CEL: "I crashed. I think there is a lot of damage"#MexicoGP ?? #FP1 pic.twitter.com/sZD7gcXC9r
— Formula 1 (@F1) 27. října 2017Po deseti minutách, kdy byl vůz odstraňován z trati, se znovu krouží, na trati je třeba Sebastian Vettel - stále na super-měkké směsi. Svůj čas ale v prvním pokusu nezlepšuje, naopak je ještě o vteřinku pomalejší. Následně se sice posouvá, na Bottase ale ztrácí stále 762 tisícin.
V závěru již nikdo z jezdců na čele nedokázal svůj čas výrazně vylepšit a Mercedes si připisuje další úspěšný vstup do závodního víkendu. Na druhou stranu je třeba říci, že Ferrari nejezdilo na ultra-měkké směsi.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.