První volný trénink na nedělní VC Mexika ovládli piloti Mercedesu. Lépe nakonec jezdil Valtteri Bottas. Piloti Ferrari ale netestovali nejměkčí směs.
Vláčku vozů, který vyjíždí na trať vévodí piloti McLarenu ve svých černo-oranžových monopostech. Co se týče netradičních tváří, tak Force India nasazuje domácího Celise namísto Ocona. Leclerc nastoupil místo Ericssona v Sauberu, u Toro Rosso se v Gaslyho monopostu objevuje Gelael a za Haas jezdí místo Grojseana výjimečně Giovinazzi.
Prvním měřeným časem se prezentuje právě rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi v hodnotě 1:25,488 na měkké směsi, následně ho o 133 tisícin vylepšuje. V dalším kole dostává čas pod hranici 1:24,000.
Měřený čas po 20 minutách zajíždí i Bottas na super-měkké směsi. Italského pilota Ferrari překonává o více jak dvě vteřiny - 1:20,584. Následně zajíždí rychlejší kolo i Hamilton, na kolegu ale ztrácí 659 tisícin.
A do svého prvního měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel též na super-měkké směsi. Nakonec ale dojíždí se ztrátou více jak 1,5 vteřiny na lídra Bottase.
Po půl hodině nemá zajetý čas akorát Vandoorne, Kimi a Kevin Magnussen. Zbytek pilotů zkouší všechny tři povolené směsi pro Mexickou GP - a to měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou.
Iceman následně vyjíždí na trať a svým prvním měřeným časem se dostává na 7. místo. Poli vévodí Hamilton s časem 1:19,373. V závěsu Bottas a Verstappen.
#F1 #MexicoGP FP1 Max. speeds: #Hamilton powered by #Mercedes reached 354.3kph, #Alonso with new #Honda engine 20kph off pic.twitter.com/ZJY1xLJuOi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017A máme tu žluté vlajky v druhém sektoru. Hartley nechává svůj vůz na asfaltu mimo trať. Důvodem je dle inženýrů v boxech přehřátý motor, který kvůli pojistce zhasl. Novozélanďanovi se nakonec daří motor nahodit a znovu se jezdí v běžném tempu.
Máme za sebou první polovinu tréninku a Bottas nasazuje nejrychlejší fialovou směs. Vedoucího Vettela nakonec překonává o rovnou vteřinu - 1:17,824. Důležité je ale zmínit, že Vettel svůj čas zajel na super-měkké směsi.
Své kolo na ultra-měkké směsi zajíždí i Lewis Hamilton, na Bottase ale ztrácí necelých 8 desetin, následně tu ale máme červené vlajky, jelikož Alfonso Celis nedobrovolně zaparkoval svou růžovku o bariéru ve třetím sektoru.
? RED FLAG ?? CEL: "I crashed. I think there is a lot of damage"#MexicoGP ?? #FP1 pic.twitter.com/sZD7gcXC9r
— Formula 1 (@F1) 27. října 2017Po deseti minutách, kdy byl vůz odstraňován z trati, se znovu krouží, na trati je třeba Sebastian Vettel - stále na super-měkké směsi. Svůj čas ale v prvním pokusu nezlepšuje, naopak je ještě o vteřinku pomalejší. Následně se sice posouvá, na Bottase ale ztrácí stále 762 tisícin.
V závěru již nikdo z jezdců na čele nedokázal svůj čas výrazně vylepšit a Mercedes si připisuje další úspěšný vstup do závodního víkendu. Na druhou stranu je třeba říci, že Ferrari nejezdilo na ultra-měkké směsi.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.