První volný trénink na nedělní VC Mexika ovládli piloti Mercedesu. Lépe nakonec jezdil Valtteri Bottas. Piloti Ferrari ale netestovali nejměkčí směs.
Vláčku vozů, který vyjíždí na trať vévodí piloti McLarenu ve svých černo-oranžových monopostech. Co se týče netradičních tváří, tak Force India nasazuje domácího Celise namísto Ocona. Leclerc nastoupil místo Ericssona v Sauberu, u Toro Rosso se v Gaslyho monopostu objevuje Gelael a za Haas jezdí místo Grojseana výjimečně Giovinazzi.
Prvním měřeným časem se prezentuje právě rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi v hodnotě 1:25,488 na měkké směsi, následně ho o 133 tisícin vylepšuje. V dalším kole dostává čas pod hranici 1:24,000.
Měřený čas po 20 minutách zajíždí i Bottas na super-měkké směsi. Italského pilota Ferrari překonává o více jak dvě vteřiny - 1:20,584. Následně zajíždí rychlejší kolo i Hamilton, na kolegu ale ztrácí 659 tisícin.
A do svého prvního měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel též na super-měkké směsi. Nakonec ale dojíždí se ztrátou více jak 1,5 vteřiny na lídra Bottase.
Po půl hodině nemá zajetý čas akorát Vandoorne, Kimi a Kevin Magnussen. Zbytek pilotů zkouší všechny tři povolené směsi pro Mexickou GP - a to měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou.
Iceman následně vyjíždí na trať a svým prvním měřeným časem se dostává na 7. místo. Poli vévodí Hamilton s časem 1:19,373. V závěsu Bottas a Verstappen.
#F1 #MexicoGP FP1 Max. speeds: #Hamilton powered by #Mercedes reached 354.3kph, #Alonso with new #Honda engine 20kph off pic.twitter.com/ZJY1xLJuOi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017A máme tu žluté vlajky v druhém sektoru. Hartley nechává svůj vůz na asfaltu mimo trať. Důvodem je dle inženýrů v boxech přehřátý motor, který kvůli pojistce zhasl. Novozélanďanovi se nakonec daří motor nahodit a znovu se jezdí v běžném tempu.
Máme za sebou první polovinu tréninku a Bottas nasazuje nejrychlejší fialovou směs. Vedoucího Vettela nakonec překonává o rovnou vteřinu - 1:17,824. Důležité je ale zmínit, že Vettel svůj čas zajel na super-měkké směsi.
Své kolo na ultra-měkké směsi zajíždí i Lewis Hamilton, na Bottase ale ztrácí necelých 8 desetin, následně tu ale máme červené vlajky, jelikož Alfonso Celis nedobrovolně zaparkoval svou růžovku o bariéru ve třetím sektoru.
? RED FLAG ?? CEL: "I crashed. I think there is a lot of damage"#MexicoGP ?? #FP1 pic.twitter.com/sZD7gcXC9r
— Formula 1 (@F1) 27. října 2017Po deseti minutách, kdy byl vůz odstraňován z trati, se znovu krouží, na trati je třeba Sebastian Vettel - stále na super-měkké směsi. Svůj čas ale v prvním pokusu nezlepšuje, naopak je ještě o vteřinku pomalejší. Následně se sice posouvá, na Bottase ale ztrácí stále 762 tisícin.
V závěru již nikdo z jezdců na čele nedokázal svůj čas výrazně vylepšit a Mercedes si připisuje další úspěšný vstup do závodního víkendu. Na druhou stranu je třeba říci, že Ferrari nejezdilo na ultra-měkké směsi.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.