První volný trénink na nedělní VC Mexika ovládli piloti Mercedesu. Lépe nakonec jezdil Valtteri Bottas. Piloti Ferrari ale netestovali nejměkčí směs.
Vláčku vozů, který vyjíždí na trať vévodí piloti McLarenu ve svých černo-oranžových monopostech. Co se týče netradičních tváří, tak Force India nasazuje domácího Celise namísto Ocona. Leclerc nastoupil místo Ericssona v Sauberu, u Toro Rosso se v Gaslyho monopostu objevuje Gelael a za Haas jezdí místo Grojseana výjimečně Giovinazzi.
Prvním měřeným časem se prezentuje právě rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi v hodnotě 1:25,488 na měkké směsi, následně ho o 133 tisícin vylepšuje. V dalším kole dostává čas pod hranici 1:24,000.
Měřený čas po 20 minutách zajíždí i Bottas na super-měkké směsi. Italského pilota Ferrari překonává o více jak dvě vteřiny - 1:20,584. Následně zajíždí rychlejší kolo i Hamilton, na kolegu ale ztrácí 659 tisícin.
A do svého prvního měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel též na super-měkké směsi. Nakonec ale dojíždí se ztrátou více jak 1,5 vteřiny na lídra Bottase.
Po půl hodině nemá zajetý čas akorát Vandoorne, Kimi a Kevin Magnussen. Zbytek pilotů zkouší všechny tři povolené směsi pro Mexickou GP - a to měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou.
Iceman následně vyjíždí na trať a svým prvním měřeným časem se dostává na 7. místo. Poli vévodí Hamilton s časem 1:19,373. V závěsu Bottas a Verstappen.
#F1 #MexicoGP FP1 Max. speeds: #Hamilton powered by #Mercedes reached 354.3kph, #Alonso with new #Honda engine 20kph off pic.twitter.com/ZJY1xLJuOi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 27, 2017A máme tu žluté vlajky v druhém sektoru. Hartley nechává svůj vůz na asfaltu mimo trať. Důvodem je dle inženýrů v boxech přehřátý motor, který kvůli pojistce zhasl. Novozélanďanovi se nakonec daří motor nahodit a znovu se jezdí v běžném tempu.
Máme za sebou první polovinu tréninku a Bottas nasazuje nejrychlejší fialovou směs. Vedoucího Vettela nakonec překonává o rovnou vteřinu - 1:17,824. Důležité je ale zmínit, že Vettel svůj čas zajel na super-měkké směsi.
Své kolo na ultra-měkké směsi zajíždí i Lewis Hamilton, na Bottase ale ztrácí necelých 8 desetin, následně tu ale máme červené vlajky, jelikož Alfonso Celis nedobrovolně zaparkoval svou růžovku o bariéru ve třetím sektoru.
? RED FLAG ?? CEL: "I crashed. I think there is a lot of damage"#MexicoGP ?? #FP1 pic.twitter.com/sZD7gcXC9r
— Formula 1 (@F1) 27. října 2017Po deseti minutách, kdy byl vůz odstraňován z trati, se znovu krouží, na trati je třeba Sebastian Vettel - stále na super-měkké směsi. Svůj čas ale v prvním pokusu nezlepšuje, naopak je ještě o vteřinku pomalejší. Následně se sice posouvá, na Bottase ale ztrácí stále 762 tisícin.
V závěru již nikdo z jezdců na čele nedokázal svůj čas výrazně vylepšit a Mercedes si připisuje další úspěšný vstup do závodního víkendu. Na druhou stranu je třeba říci, že Ferrari nejezdilo na ultra-měkké směsi.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.