Esteban Ocon je překvapen, jak ho přijali fanoušci v Mexiku - v domovině jeho stájového kolegy Sergia Péreze. Během roku se s ním fanoušci mexického pilota vůbec nepárali a došlo prý i na výhrůžky smrtí.
Force India v současné době zaujímá čtvrté místo v Poháru konstruktérů a na pátý Williams má indická stáj pohodlný náskok 91 bodů. Vypovídá to o tom, že se růžové monoposty dokázaly odtrhnout od středu pole a jezdí si tak de facto svůj šampionát - na první trojku stále nemají.
Často se tak stává, že Pérez s Oconem jezdí za sebou, což letos způsobilo již několik incidentů. Za připomenutí stojí Baku a Spa. Tým na tyto potyčky na trati reagoval týmovou režií a piloti se nemohou v současné době předjíždět.
Otázkou je, jak tomu bude v Mexiku. Pérez před novináři řekl, že by byl rád, kdyby jim u příležitosti jeho domácí Grand Prix dovolili vzájemný souboj.
A právě prostředí v Mexiku se obával Esteban Ocon, který po červnovém závodě v Ázerbajdžánu obdržel skrze Twitter celou řadu nelichotivých zpráv, včetně výhrůžek smrtí.
"Očekával jsem tvrdé přijetí vzhledem ke zprávám, které jsem na Twitteru obdržel. Bylo to šílené, přišly mi i výhrůžky smrtí. Nakonec jsem tu byl přijat velmi dobře. Uvidíme, jestli to tak bude i nadále. Já v to doufám," řekl francouzský pilot.
Na otázku, zda ho tyto zprávy znepokojily, Ocon odpověděl: "Není to nikdy příjemné, když vám někdo pošle něco takového. Nyní je ale vše v pořádku, doufám, že to tak zůstane. Jsou to zprávy na sociálních sítích, takže nevím, zda je vůbec brát vážně."
Co se týče zápolení na trati, Ocon si nemyslí, že by to tým umožnil. Náskok na Williams je sice vysoký, ale ve hře je stále potencionálních 129 bodů. "Myslím si, že nám to dovolí až ve chvíli, kdy nebude matematicky možné, aby nás Williams přeskočil. Tento víkend to podle mě nebude," zakončil pilot Force Indie.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.