Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že před Danielem Ricciardem nikterak netajili, že jeho týmový kolega dostane v Austinu nový, vylepšený motor, byť Australan před novináři prohlásil, že o ničem neví.
Verstappen dostal v USA novou specifikaci motoru Renault RE17G, která obsahovala některé díly zaměřené na vývoj verze pro příští sezónu. Podle očekávání měla přinést 2 desetiny sekundy na kolo.
Ricciardo byl však po kvalifikaci překvapen, když se novináři ptali na nový motor a potenciální výhodu jeho týmového kolegy, kterému se sobota nepovedla - Max ji po svých chybách označil za jednu ze svých nejhorších kvalifikací vůbec.
Red Bull se o ní Ricciardovi zřejmě vůbec nezmínil, protože přinos nové pohonné jednotky podle něj nestál za řeč: "Pro nás je velmi těžké změřit rozdíl. Renault vyrobil pouze jeden [nový] motor pro každý tým a Max ho stejně musel měnit. Proto bylo samozřejmě logické, že tento víkend šel do jeho auta, za což byl pak penalizován. Záměr u Daniela, a stále to máme v plánu, už není žádná penalizace až do konce sezóny."
Když byl Horner ale přitlačen ke zdi, zda se informaci o nové specifikaci snažili před Ricciardem zatajit, navzdory tvrzení Renault o jejím přínosu odpověděl: "V té specifikaci je tak malý rozdíl. Nedokážeme ho změřit. Je to v rámci průtokoměru, takže je stejná."
Ricciardo nakonec musel z Velké ceny Spojených států kvůli úniku oleje stejně odstoupit. Pokud by mu motor vydržel, pak by podle šéfa Red Bullu skončil na pódiu.
"Daniel z motoru ztrácel olej, a pak se přepnul do bezpečnostního módu. Doufáme tedy, že bude opět použitelný. Je to obrovská škoda, protože na Valtteriho tvrdě tlačil a na počátku závodu vypadal velmi konkurenceschopně. Myslím, že by celkem jasně skončil na pódiu," dodal Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.