Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že před Danielem Ricciardem nikterak netajili, že jeho týmový kolega dostane v Austinu nový, vylepšený motor, byť Australan před novináři prohlásil, že o ničem neví.
Verstappen dostal v USA novou specifikaci motoru Renault RE17G, která obsahovala některé díly zaměřené na vývoj verze pro příští sezónu. Podle očekávání měla přinést 2 desetiny sekundy na kolo.
Ricciardo byl však po kvalifikaci překvapen, když se novináři ptali na nový motor a potenciální výhodu jeho týmového kolegy, kterému se sobota nepovedla - Max ji po svých chybách označil za jednu ze svých nejhorších kvalifikací vůbec.
Red Bull se o ní Ricciardovi zřejmě vůbec nezmínil, protože přinos nové pohonné jednotky podle něj nestál za řeč: "Pro nás je velmi těžké změřit rozdíl. Renault vyrobil pouze jeden [nový] motor pro každý tým a Max ho stejně musel měnit. Proto bylo samozřejmě logické, že tento víkend šel do jeho auta, za což byl pak penalizován. Záměr u Daniela, a stále to máme v plánu, už není žádná penalizace až do konce sezóny."
Když byl Horner ale přitlačen ke zdi, zda se informaci o nové specifikaci snažili před Ricciardem zatajit, navzdory tvrzení Renault o jejím přínosu odpověděl: "V té specifikaci je tak malý rozdíl. Nedokážeme ho změřit. Je to v rámci průtokoměru, takže je stejná."
Ricciardo nakonec musel z Velké ceny Spojených států kvůli úniku oleje stejně odstoupit. Pokud by mu motor vydržel, pak by podle šéfa Red Bullu skončil na pódiu.
"Daniel z motoru ztrácel olej, a pak se přepnul do bezpečnostního módu. Doufáme tedy, že bude opět použitelný. Je to obrovská škoda, protože na Valtteriho tvrdě tlačil a na počátku závodu vypadal velmi konkurenceschopně. Myslím, že by celkem jasně skončil na pódiu," dodal Horner.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.