Stoffel Vandoorne ve svém sloupku pro motorsport.com popisuje průběh náročného víkend v Austinu a povzbuzení, které čerpají z fungujících novinek. Radost má také z rozhodnutí svého týmového kolegy Fernanda Alonsa zůstat u McLarenu i příští rok.
Bez bodů, ale spokojenýVelká cena Spojených států McLarenu sice nepřinesla žádné body, já jsem ale měl spoustu důvodů, proč opustit Austin s velkou spokojeností. Nejprve se týkají mé vlastní závodní výkonnosti po velmi slušném dojezdu z konce startovního roštu na 12. místě, a pak povzbuzujícího vývoje vozu, s nímž vstoupíme do roku 2018 a dokážeme pokrok, který děláme.
Páteční trénink začal opět mým objevováním nového okruhu. Musím říct, že Okruh Amerik je skvělou tratí. První část kola s esíčky je velmi, velmi rychlá a při jízdě zábavná. Podmínky v pátek byly vzhledem k dešti trochu náročné. Testovali jsme některé odlišné přechodné pneumatiky, než trať oschla a my jsme se mohli pustit do pořádného ježdění.
Dorazil nám nový aerodynamický balík, a protože můj týmový kolega Fernando Alonso měl problém a seděl v garáži, tak jsem musel odvést veškerou aerodynamickou práci na něm já. Šlo o dobrou část. Auto se chovalo velmi dobře a vylepšení rozhodně bylo pokrokem. Měl jsem velmi dobrý pocit a v prvním tréninku jsme skončili pátí, což bylo velmi pozitivní.
Sobota - penalizace a vrácení nového předního křídla AlonsoviPřed sobotou, kdy jsme se rozhodli pro penalizaci za nasazení nového motoru a start více zezadu, mělo větší smysl, aby vylepšení dostal Fernando. Já jsem se vrátil ke starší specifikaci předního křídla a od té doby to bylo docela těžké najít po celý víkend to správné vyvážení.
Bylo to extrémně těžké se cítit pohodlně, a moc nám nepomáhal ani větrné silný vítr po celý víkend, takže se podmínky neustále měnily. Už jsem nikdy nezískal ten stejný dobrý pocit, který jsem zažíval v prvním tréninku, byť jsem zkoušel mnoho různých nastavení, a nakonec jsem nedal dohromady takové vyvážení, jako jsem měl v pátek dopoledne. Podle mě to nejspíše poukazuje na to, že nový balík, který jsme o víkendu nasadili, představoval velmi dobrý pokrok.
Slušné tempo v závoděDíky další změně motoru, kterou jsme před závodem museli provést, jsem musel startovat zezadu. Držel jsem se ale při zemi, soustředil se a odjel jeden ze svých nejlepších závodů sezóny.
Vzhledem ke startu zezadu v Austinu a s tím deficitem, který máme ve výkonu motoru, jsem opravdu nečekal, že budu moci předjet tolik aut. Byli jsme však velmi agresivní v kolech před zastávkou v boxech, abychom se znovu dostali do slušné bojové pozice.
I když jsem na to tlačil, tak jsem musel zároveň šetřit i pneumatiky, protože jsme se pokoušeli o to, aby nám vyšla jednozastávková strategie. Po zastávce jsem měl velmi, velmi dobré tempo. Předjeli jsme na dráze několik aut - všechna v zatáčkách, když jsme se snažili být velmi nápadití s různými stopami.
Vettelova manévru jsem si nevšimlVe skutečnosti jsem se tak soustředil na dobrou práci, že jsem si fakt nevšiml toho vzrušujícího okamžiku, kdy se Sebastian Vettel musel ponořit mezi mě a Valtteriho Bottase, když se mě chytali předjet o kolo. Soustředil jsem se jen na to, abych jim uhnul z cesty.
Dojet na 12. místě byl velmi dobrý výsledek. Ztratili jsme trochu času za Romainem Grosjeanem a nakonec se mi ho podařilo odvážným manévrem předjet. Myslím, že dostat se tak blízko bodům bylo zřejmě maximem, jehož jsme mohli dosáhnout.
Alonso zůstává - další dobrá zprávaDalší dobrou zprávou víkendu bylo to, že Fernando Alonso potvrdil své setrvání u McLarenu. Mám rozhodně radost, že zůstáváme týmovými kolegy.
Je jedním z nejlepších měřítek v F1. Stabilita je fajn obzvláště při všech těch změnách, k nimž příští rok v týmu dojde. V poslední době dosahujeme velmi dobré výkonnosti a na příští ročník jsme rozhodně připraveni.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.