Stoffel Vandoorne ve svém sloupku pro motorsport.com popisuje průběh náročného víkend v Austinu a povzbuzení, které čerpají z fungujících novinek. Radost má také z rozhodnutí svého týmového kolegy Fernanda Alonsa zůstat u McLarenu i příští rok.
Bez bodů, ale spokojenýVelká cena Spojených států McLarenu sice nepřinesla žádné body, já jsem ale měl spoustu důvodů, proč opustit Austin s velkou spokojeností. Nejprve se týkají mé vlastní závodní výkonnosti po velmi slušném dojezdu z konce startovního roštu na 12. místě, a pak povzbuzujícího vývoje vozu, s nímž vstoupíme do roku 2018 a dokážeme pokrok, který děláme.
Páteční trénink začal opět mým objevováním nového okruhu. Musím říct, že Okruh Amerik je skvělou tratí. První část kola s esíčky je velmi, velmi rychlá a při jízdě zábavná. Podmínky v pátek byly vzhledem k dešti trochu náročné. Testovali jsme některé odlišné přechodné pneumatiky, než trať oschla a my jsme se mohli pustit do pořádného ježdění.
Dorazil nám nový aerodynamický balík, a protože můj týmový kolega Fernando Alonso měl problém a seděl v garáži, tak jsem musel odvést veškerou aerodynamickou práci na něm já. Šlo o dobrou část. Auto se chovalo velmi dobře a vylepšení rozhodně bylo pokrokem. Měl jsem velmi dobrý pocit a v prvním tréninku jsme skončili pátí, což bylo velmi pozitivní.
Sobota - penalizace a vrácení nového předního křídla AlonsoviPřed sobotou, kdy jsme se rozhodli pro penalizaci za nasazení nového motoru a start více zezadu, mělo větší smysl, aby vylepšení dostal Fernando. Já jsem se vrátil ke starší specifikaci předního křídla a od té doby to bylo docela těžké najít po celý víkend to správné vyvážení.
Bylo to extrémně těžké se cítit pohodlně, a moc nám nepomáhal ani větrné silný vítr po celý víkend, takže se podmínky neustále měnily. Už jsem nikdy nezískal ten stejný dobrý pocit, který jsem zažíval v prvním tréninku, byť jsem zkoušel mnoho různých nastavení, a nakonec jsem nedal dohromady takové vyvážení, jako jsem měl v pátek dopoledne. Podle mě to nejspíše poukazuje na to, že nový balík, který jsme o víkendu nasadili, představoval velmi dobrý pokrok.
Slušné tempo v závoděDíky další změně motoru, kterou jsme před závodem museli provést, jsem musel startovat zezadu. Držel jsem se ale při zemi, soustředil se a odjel jeden ze svých nejlepších závodů sezóny.
Vzhledem ke startu zezadu v Austinu a s tím deficitem, který máme ve výkonu motoru, jsem opravdu nečekal, že budu moci předjet tolik aut. Byli jsme však velmi agresivní v kolech před zastávkou v boxech, abychom se znovu dostali do slušné bojové pozice.
I když jsem na to tlačil, tak jsem musel zároveň šetřit i pneumatiky, protože jsme se pokoušeli o to, aby nám vyšla jednozastávková strategie. Po zastávce jsem měl velmi, velmi dobré tempo. Předjeli jsme na dráze několik aut - všechna v zatáčkách, když jsme se snažili být velmi nápadití s různými stopami.
Vettelova manévru jsem si nevšimlVe skutečnosti jsem se tak soustředil na dobrou práci, že jsem si fakt nevšiml toho vzrušujícího okamžiku, kdy se Sebastian Vettel musel ponořit mezi mě a Valtteriho Bottase, když se mě chytali předjet o kolo. Soustředil jsem se jen na to, abych jim uhnul z cesty.
Dojet na 12. místě byl velmi dobrý výsledek. Ztratili jsme trochu času za Romainem Grosjeanem a nakonec se mi ho podařilo odvážným manévrem předjet. Myslím, že dostat se tak blízko bodům bylo zřejmě maximem, jehož jsme mohli dosáhnout.
Alonso zůstává - další dobrá zprávaDalší dobrou zprávou víkendu bylo to, že Fernando Alonso potvrdil své setrvání u McLarenu. Mám rozhodně radost, že zůstáváme týmovými kolegy.
Je jedním z nejlepších měřítek v F1. Stabilita je fajn obzvláště při všech těch změnách, k nimž příští rok v týmu dojde. V poslední době dosahujeme velmi dobré výkonnosti a na příští ročník jsme rozhodně připraveni.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.