Fernando Alonso si během příští sezóny Formule 1 znovu odskočí do USA, kde pojede slavný závod Rolex 24 v Daytoně za tým United Autosports, jenž vlastní ředitel McLarenu Zak Brown.
Necelý rok po svém působivém debutu v Indy 500 zažije premiéru v Daytoně, kam se United Autosports vrací poprvé od roku 2011. Španěl, jenž minulý týden konečně podepsal prodloužení kontraktu s McLarenem, se ve voze bude podle RACERu střídat s mladíkem týmu Landem Norrisem.
Fernando se s vozem pro americký závod sveze poprvé v Evropě týden před Velkou cenou Abú Zabí, pak bude následovat test pro šampiona evropské Formule 3 Norrise 7. listopadu v Paul Ricard.
Výhodou Daytony je to, že na rozdíl od Indy 500 nekoliduje s žádným závodem F1, protože 24h přípravný test se jede 5. - 7. ledna a samotný závod pak 27. a 28. ledna 2018. Alonso tento podnik vnímá jako příležitost pro rozvoj svých schopností pro vytrvalostní závody před tím, než si v budoucnu zkusí také Le Mans s vyhlídkou na zisk trojkoruny (vítězství v GP Monaka, Indy 500 a Le Mans).
"Jak už jsem mnohokrát řekl, trojkoruna je tou hlavní věcí. Vím, že Indy 500 bylo příjemnou záležitostí a já jsem se cítil velmi konkurenceschopně, šlo ale o velkou výzvu, které jsem se chopil od nuly - bez testování a jakékoliv podobné závodní zkušenosti před Indy 500 na nějakém oválu. Byl jsem konkurenceschopný a cítil jsem se dobře, ale když se chci připravit na Le Mans, možná existují jiné možnosti, jak to udělat lépe, než je Indy 500," uvedl Alonso.
Smlouvu na závod v Le Mans zatím nemá, ale McLaren by mu účast v něm příští rok umožnil, pokud by o něj Toyota projevila zájem.
V Daytoně za United Autosports nastoupí také Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, týmovým kolegou mu bude Will Owen. Jenson Button údajně nabídku na závod v Daytoně odmítl.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.