Fernando Alonso si během příští sezóny Formule 1 znovu odskočí do USA, kde pojede slavný závod Rolex 24 v Daytoně za tým United Autosports, jenž vlastní ředitel McLarenu Zak Brown.
Necelý rok po svém působivém debutu v Indy 500 zažije premiéru v Daytoně, kam se United Autosports vrací poprvé od roku 2011. Španěl, jenž minulý týden konečně podepsal prodloužení kontraktu s McLarenem, se ve voze bude podle RACERu střídat s mladíkem týmu Landem Norrisem.
Fernando se s vozem pro americký závod sveze poprvé v Evropě týden před Velkou cenou Abú Zabí, pak bude následovat test pro šampiona evropské Formule 3 Norrise 7. listopadu v Paul Ricard.
Výhodou Daytony je to, že na rozdíl od Indy 500 nekoliduje s žádným závodem F1, protože 24h přípravný test se jede 5. - 7. ledna a samotný závod pak 27. a 28. ledna 2018. Alonso tento podnik vnímá jako příležitost pro rozvoj svých schopností pro vytrvalostní závody před tím, než si v budoucnu zkusí také Le Mans s vyhlídkou na zisk trojkoruny (vítězství v GP Monaka, Indy 500 a Le Mans).
"Jak už jsem mnohokrát řekl, trojkoruna je tou hlavní věcí. Vím, že Indy 500 bylo příjemnou záležitostí a já jsem se cítil velmi konkurenceschopně, šlo ale o velkou výzvu, které jsem se chopil od nuly - bez testování a jakékoliv podobné závodní zkušenosti před Indy 500 na nějakém oválu. Byl jsem konkurenceschopný a cítil jsem se dobře, ale když se chci připravit na Le Mans, možná existují jiné možnosti, jak to udělat lépe, než je Indy 500," uvedl Alonso.
Smlouvu na závod v Le Mans zatím nemá, ale McLaren by mu účast v něm příští rok umožnil, pokud by o něj Toyota projevila zájem.
V Daytoně za United Autosports nastoupí také Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, týmovým kolegou mu bude Will Owen. Jenson Button údajně nabídku na závod v Daytoně odmítl.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.