Fernando Alonso si během příští sezóny Formule 1 znovu odskočí do USA, kde pojede slavný závod Rolex 24 v Daytoně za tým United Autosports, jenž vlastní ředitel McLarenu Zak Brown.
Necelý rok po svém působivém debutu v Indy 500 zažije premiéru v Daytoně, kam se United Autosports vrací poprvé od roku 2011. Španěl, jenž minulý týden konečně podepsal prodloužení kontraktu s McLarenem, se ve voze bude podle RACERu střídat s mladíkem týmu Landem Norrisem.
Fernando se s vozem pro americký závod sveze poprvé v Evropě týden před Velkou cenou Abú Zabí, pak bude následovat test pro šampiona evropské Formule 3 Norrise 7. listopadu v Paul Ricard.
Výhodou Daytony je to, že na rozdíl od Indy 500 nekoliduje s žádným závodem F1, protože 24h přípravný test se jede 5. - 7. ledna a samotný závod pak 27. a 28. ledna 2018. Alonso tento podnik vnímá jako příležitost pro rozvoj svých schopností pro vytrvalostní závody před tím, než si v budoucnu zkusí také Le Mans s vyhlídkou na zisk trojkoruny (vítězství v GP Monaka, Indy 500 a Le Mans).
"Jak už jsem mnohokrát řekl, trojkoruna je tou hlavní věcí. Vím, že Indy 500 bylo příjemnou záležitostí a já jsem se cítil velmi konkurenceschopně, šlo ale o velkou výzvu, které jsem se chopil od nuly - bez testování a jakékoliv podobné závodní zkušenosti před Indy 500 na nějakém oválu. Byl jsem konkurenceschopný a cítil jsem se dobře, ale když se chci připravit na Le Mans, možná existují jiné možnosti, jak to udělat lépe, než je Indy 500," uvedl Alonso.
Smlouvu na závod v Le Mans zatím nemá, ale McLaren by mu účast v něm příští rok umožnil, pokud by o něj Toyota projevila zájem.
V Daytoně za United Autosports nastoupí také Paul di Resta, jenž je ve hře o sedačku u Williamsu, týmovým kolegou mu bude Will Owen. Jenson Button údajně nabídku na závod v Daytoně odmítl.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.