Haasu se jejich domácí Velká USA zrovna nepovedla. Stáj nepřivezla žádné body a v týmu ke konci závodu panovalo značné napětí.
Romain Grosjean je pilotem, který si velmi rád stěžuje. Někdy to samozřejmě není na škodu a tým často získá důležitou zpětnou vazbu, jindy je to zase příliš vlezlé. Když pomineme Francouzovo excesy na trati, tak lze zmínit například jeden z mítinků FIA, kde Grosjean řešil, zda je povolené v závěrečném okruhu před nájezdem do boxů rozepnutí pásů při mávání fanouškům.
V Austinu ale Haasu již přetekly nervy, když chtěl Grosjean v závěru závodu odstoupit kvůli špatnému stavu jeho přední levé pneumatiky. Měl na ní najeto 39 kol. Takto pak vypadala rádiová komunikace (video zde).
Grosjean týmu: Co to bylo, kámo? Vážně. Nevím, jestli bychom raději neměli s autem odstoupit. Myslím si, že bychom to měli udělat. Nemá smysl dojíždět do konce. Vidím [cenzurováno FOM] celou levou pneumatiku. Co to děláme? Vážně.Tým Grosjeanovi: Drž hubu.Grosjean týmu: Vy tady nehazardujete se životem. Ta guma je úplně sjetá.Tým Grosjeanovi: Dobrá, chlape. Tak s tím autem zajeď do boxů. Odstoupíme. Teď do boxů. Je to stejně poslední kolo, tak to sem jen v klidu dovez.Grosjean týmu: Jako můžu dojet do cíle, jestli chcete, ale...Tým Grosjeanovi: Jo, tak projedeme cílem.Grosjean týmu: Ok.
Úsměvnou dohrou pak je, že Romain, který před nedávnem vydal společně se svou ženou zdravou kuchařku, měl v Austinu speciální design helmy, jímž vzdával hold zesnulému Nicky Haydenovi, mistru světa MotoGP 2006. Na přední část helmy si francouzský pilot pak nechal natisknout hlášku "I'm not moaning," tedy "Nenaříkám."
#USGP special helmet. Tribute to Nicky Hayden Design @adripaviot and painting by @BsDesignsHelmet pic.twitter.com/0GwINeyyOX
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 11. srpna 2017Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.