Debut Carlose Sainze se u Renaultu vydařil na výbornou. Jeho výkonnost ve Velké ceně Spojených států také náležitě ocenil šéf týmu Cyril Abiteboul.
Mladý Španěl před závodem v Austinu přestoupil z juniorky Red Bullu k Renaultu, pro který hned vybojoval cenných šest bodů. Ty francouzskému týmu i přes odstoupení Nica Hülkenberga pomohly dostat se na sedmou příčku v šampionátu konstruktérů před Haas a stáhnout náskok šestého Toro Rosso na rozdíl pěti bodů.
Sainz svého nového týmového kolegu předčil i v kvalifikaci - v Q1 byl o 0,223 vteřiny rychlejší, Nico do Q2 pak kvůli penalizacím za výměnu komponent pohonné jednotky nenastoupil.
"Myslím, že odvedl pozoruhodnou práci. Není to jednoduché měnit týmy uprostřed sezóny. V historii F1 to u jiných týmů takto nevyšlo. Jde o přestup, na který jsme se všichni těšili," podotýká pro Autosport Abiteboul.
"Vyžadovalo to hodně příprav. Nebylo to snadné o rušném víkendu mezi Suzukou a tímto závodem. Hodně se toho událo, aby bylo vše připraveno, a to slouží především k jeho chvále, ale také ke chvále týmu, který společně odvedl tak dobrou práci," chválí své lidi šéf Renaultu.
A pokud by nemusel šetřit palivo, zřejmě by zdolal i Estebana Ocona s Force Indií. Cílem projel o necelé dvě sekundy za ním. "Mělo to blízko k dokonalosti. První kole jsem chtěl odjet v pohodě, abych zvládl celou vzdálenost závodu. Nechtěl jsem dělat nic šíleného," popisuje Sainz.
"Pak jsme zrychlili a začali útočit na Force Indie. Jednu z nich jsem předjel, poté, když jsem se pustil do Estebana, tak mi tým sdělil, abych přestal a dovezl auto do cíle, protože jsme na tom byli s palivem opravdu těsně. Šlo o skvělý víkend. Děkuji celému týmu, že jsem se mohl cítit od počátku jako doma. Pokračujme takto i dále," vybízí španělský jezdec.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.