Debut Carlose Sainze se u Renaultu vydařil na výbornou. Jeho výkonnost ve Velké ceně Spojených států také náležitě ocenil šéf týmu Cyril Abiteboul.
Mladý Španěl před závodem v Austinu přestoupil z juniorky Red Bullu k Renaultu, pro který hned vybojoval cenných šest bodů. Ty francouzskému týmu i přes odstoupení Nica Hülkenberga pomohly dostat se na sedmou příčku v šampionátu konstruktérů před Haas a stáhnout náskok šestého Toro Rosso na rozdíl pěti bodů.
Sainz svého nového týmového kolegu předčil i v kvalifikaci - v Q1 byl o 0,223 vteřiny rychlejší, Nico do Q2 pak kvůli penalizacím za výměnu komponent pohonné jednotky nenastoupil.
"Myslím, že odvedl pozoruhodnou práci. Není to jednoduché měnit týmy uprostřed sezóny. V historii F1 to u jiných týmů takto nevyšlo. Jde o přestup, na který jsme se všichni těšili," podotýká pro Autosport Abiteboul.
"Vyžadovalo to hodně příprav. Nebylo to snadné o rušném víkendu mezi Suzukou a tímto závodem. Hodně se toho událo, aby bylo vše připraveno, a to slouží především k jeho chvále, ale také ke chvále týmu, který společně odvedl tak dobrou práci," chválí své lidi šéf Renaultu.
A pokud by nemusel šetřit palivo, zřejmě by zdolal i Estebana Ocona s Force Indií. Cílem projel o necelé dvě sekundy za ním. "Mělo to blízko k dokonalosti. První kole jsem chtěl odjet v pohodě, abych zvládl celou vzdálenost závodu. Nechtěl jsem dělat nic šíleného," popisuje Sainz.
"Pak jsme zrychlili a začali útočit na Force Indie. Jednu z nich jsem předjel, poté, když jsem se pustil do Estebana, tak mi tým sdělil, abych přestal a dovezl auto do cíle, protože jsme na tom byli s palivem opravdu těsně. Šlo o skvělý víkend. Děkuji celému týmu, že jsem se mohl cítit od počátku jako doma. Pokračujme takto i dále," vybízí španělský jezdec.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.