I třetí trénink trénink byl v režii hlavního aspiranta na titul Lewise Hamiltona. Brit navíc překonal traťový rekord.
První měřený čas si v generálce na kvalifikaci zapsal Brendon Hartley na Toro Rosso, kterého včera trápila přilba. Vypadá, že problém byl konečně vyřešen. Po patnácti minutách zajíždí zajímavější čas Kimi na ultra-měkké v hodnotě 1:35,562.
Finského pilota ale střídá Hamilton s Bottasem na Mercedesech. Britův nejrychlejší čas má hodnotu 1:35,125, který následně vylepšuje o dalších 6 desetin a je z toho nový traťový rekord. Vettel se dostává do těsného závěsu - ztráta 92 tisícin.
Po půl hodině máme na trati virtuální safety car, jelikož Grosjean svůj Haas nedobrovolně dostal do kačírku a musí odejít po svých.
*Virtual Safety Car*@RGrosjean is beached in the gravel at Turn 7#USGP ?? #FP3 pic.twitter.com/lr6Q9hg3hU
— Formula 1 (@F1) 21. října 2017Po pár minutách se ale opět začalo kroužit ve větším tempu a dá se očekávat, že týmy budu ladit vozy pro kvalifikaci, která netradičně začíná až čtyři hodiny po FP3 (namísto tradičních dvou). Důvodem je koncert Justina Timberlakea, který je hlavní hvězdou doprovodného programu.
Nakonec se k odvážnějším pokusům odhodlali především ze středu pole a zajímavá časová bitva je mezi piloty Renaultu, kteří průběžně zaujímají 7. a 8. místo. Hulk je před Sainzem pouze o 42 tisícin.
Ze zvučnějích jmen nakonec do rychlého kola najel pouze Ricciardo, ale po chybě v prvním sektoru je z toho více jak vteřinová ztráta na nejrychlejší Mercedes a je z toho celkově 9. místo.
Tímto ne úplně povedeným kolem končí poslední přípravy na kvalifikaci a zatím se jeví nejrychleji Mercedes. V závodním tempu naopak velmi zajímavě vypadá Red Bull.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.