Max Verstappen s Red Bullem prodloužil kontrakt až do konce roku 2020. Ricciardovi končí smlouva na konci příští sezóny a otázkou je, co bude dál. Stáj o něj zájem má
Max Verstappen včera oznámil, že s Red Bullem prodloužil kontrakt až do konce roku 2020, tedy konce současného cyklu pravidel pro pohonné jednotky. Jeho původní smlouva měla vypršet po sezóně 2019.
Red Bull má tak z poloviny hotovo, rakouská stáj se totiž netají, že by si ráda nechala i nadále současné duo. U Ricciarda je ale situace složitější, kontrakt mu vyprší na konci příštího roku, tedy v době, kdy se otevře celá řada vrátek. Z těch zajímavějších lze zmínit Ferrari či Mercedes.
Je možné, že právě tímto krokem chce stáj nápojového gigantu vyprovokovat australského pilota, aby také prodloužil. Argument Red Bullu může znít následovně: Když věří stáji Max, tak asi není důvod, proč by ji neměl věřit Ricciardo.
Daniel si ale vezme čas na rozmyšlenou: "Rozhodně budu u Red Bullu do konce příštího roku. Možná s nimi budu déle, ale nemyslím si, že by takové oznámení přišlo tak brzy jako u Maxe. Hlavním důvodem je dostatek času. Prostě si nemyslím, že to musí být rozhodnuté již nyní."
Ricciarda krok Maxe Verstappena nepřekvapil, zaráží ho ale načasování: "Je mi jasné, že je Max s týmem spokojený. Nepřekvapuje mě, že chce zůstat. Přijde mi ale, že to oznámil hodně brzo. To je jediné velké překvapení. Pro Maxe je to rozhodně pozitivní a vypadá to, že jeho management a táta jsou spokojeni. Je to rozhodně dobře, týmu to dodá do příštího roku sebevědomí."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.