Max Verstappen s Red Bullem prodloužil kontrakt až do konce roku 2020. Ricciardovi končí smlouva na konci příští sezóny a otázkou je, co bude dál. Stáj o něj zájem má
Max Verstappen včera oznámil, že s Red Bullem prodloužil kontrakt až do konce roku 2020, tedy konce současného cyklu pravidel pro pohonné jednotky. Jeho původní smlouva měla vypršet po sezóně 2019.
Red Bull má tak z poloviny hotovo, rakouská stáj se totiž netají, že by si ráda nechala i nadále současné duo. U Ricciarda je ale situace složitější, kontrakt mu vyprší na konci příštího roku, tedy v době, kdy se otevře celá řada vrátek. Z těch zajímavějších lze zmínit Ferrari či Mercedes.
Je možné, že právě tímto krokem chce stáj nápojového gigantu vyprovokovat australského pilota, aby také prodloužil. Argument Red Bullu může znít následovně: Když věří stáji Max, tak asi není důvod, proč by ji neměl věřit Ricciardo.
Daniel si ale vezme čas na rozmyšlenou: "Rozhodně budu u Red Bullu do konce příštího roku. Možná s nimi budu déle, ale nemyslím si, že by takové oznámení přišlo tak brzy jako u Maxe. Hlavním důvodem je dostatek času. Prostě si nemyslím, že to musí být rozhodnuté již nyní."
Ricciarda krok Maxe Verstappena nepřekvapil, zaráží ho ale načasování: "Je mi jasné, že je Max s týmem spokojený. Nepřekvapuje mě, že chce zůstat. Přijde mi ale, že to oznámil hodně brzo. To je jediné velké překvapení. Pro Maxe je to rozhodně pozitivní a vypadá to, že jeho management a táta jsou spokojeni. Je to rozhodně dobře, týmu to dodá do příštího roku sebevědomí."
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.