Mansour Ojjeh, spolumajitel stáje McLaren, řekl, že rozchod mezi McLarenem a Hondou bude dobrý pro obě strany. Situaci mezi oběma subjekty přirovnal k manželství, které nefungovalo. Ojjeh je v zákulisí McLarenu velmi vlivným už od 80. let. Podle jeho názoru však Honda udělal naprosto vše pro to, aby to mezi oběma stranami fungovalo.
"Nemyslím si, že bych musel vysvětlovat, že to bylo těžké. Bylo to těžké i pro ně. Problém nebyl v nedostatku snahy u nich nebo nebo u nás. Prostě to nefungovalo. Očividně to nebylo dobré pro ně ani pro nás. V ten okamžik bylo třeba, aby každý zkusil něco jiného. Doufám, že to bude fungovat pro ně i nás," řekl Mansour Ojjeh pro britský "Motorsport.com".
"Mohou stále být schopnými konkurenty. Jsem šťastný, že zůstávají ve sportu. Ale občas věci mezi oběma partnery nefungují. Je to jako nepřekonatelné rozdíly v manželství. Myslím, že bylo správným rozhodnutím, že jsme se rozdělili. Jako tým se těšíme na změnu.
Udělali vše, co bylo v jejich silách. To jsme udělali i my, ale nefungovalo to. Obě strany jsme na stejné lodi," řekl Ojjeh. Ten už se těší na to, že McLaren, Red Bull i tovární tým Renault budou mít stejný motor. Během třech let, kdy McLaren jako jediný využíval motory Honda, totiž mohla stáj jen těžko hodnotit úroveň svého šasi.
"Řekněme to takto, je to jiná motivace. Máme měřítko, se kterým se můžeme srovnávat. Je to tedy větší výzva. Chcete být na stejné úrovni nebo dokonce ještě lepší. Musíme se na tuto úroveň dostat. Ale nikdy nevíte, co se stane příští rok.
Příští rok máme jenom tři motory na sezonu, což bude těžké. Bude třeba pracovat na spolehlivosti. Hodně věcí se změní, je to neustále se měnící prostředí." Jak podle Ojjeha McLaren využije nové partnerství po marketingové stránce? "Je moc brzy to odhadovat. Chceme být dobrým partnerem Renaultu.
Myslím, že i oni se na nás těší vzhledem k tomu, co reprezentujeme. Oni jsou již v F1 dlouho. Nezapomínejte na to, čeho dosáhli v turbo éře. Já si na to pamatuji, protože jsem byl jejich soupeřem. Jsou tu již dlouho a jak my, tak myslím že i oni, jsme, rádi, že spolupracujeme."
Mansour naprosto věří tomu, že se tým může vrátit zpět na vítěznou vlnu: "Musíme se vrátit ke kořenům. Jako sportovní nadšenec a sportovec, ano, já chci opět vyhrávat. Je to v našem DNA - jsme tu, abychom vyhrávali. Nezapomeňte, že Ferrari tady vydrželo bez toho, aby 20 let vyhrálo šampionát. Lidé na to zapomínají, ale my se vrátíme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.