Mansour Ojjeh, spolumajitel stáje McLaren, řekl, že rozchod mezi McLarenem a Hondou bude dobrý pro obě strany. Situaci mezi oběma subjekty přirovnal k manželství, které nefungovalo. Ojjeh je v zákulisí McLarenu velmi vlivným už od 80. let. Podle jeho názoru však Honda udělal naprosto vše pro to, aby to mezi oběma stranami fungovalo.
"Nemyslím si, že bych musel vysvětlovat, že to bylo těžké. Bylo to těžké i pro ně. Problém nebyl v nedostatku snahy u nich nebo nebo u nás. Prostě to nefungovalo. Očividně to nebylo dobré pro ně ani pro nás. V ten okamžik bylo třeba, aby každý zkusil něco jiného. Doufám, že to bude fungovat pro ně i nás," řekl Mansour Ojjeh pro britský "Motorsport.com".
"Mohou stále být schopnými konkurenty. Jsem šťastný, že zůstávají ve sportu. Ale občas věci mezi oběma partnery nefungují. Je to jako nepřekonatelné rozdíly v manželství. Myslím, že bylo správným rozhodnutím, že jsme se rozdělili. Jako tým se těšíme na změnu.
Udělali vše, co bylo v jejich silách. To jsme udělali i my, ale nefungovalo to. Obě strany jsme na stejné lodi," řekl Ojjeh. Ten už se těší na to, že McLaren, Red Bull i tovární tým Renault budou mít stejný motor. Během třech let, kdy McLaren jako jediný využíval motory Honda, totiž mohla stáj jen těžko hodnotit úroveň svého šasi.
"Řekněme to takto, je to jiná motivace. Máme měřítko, se kterým se můžeme srovnávat. Je to tedy větší výzva. Chcete být na stejné úrovni nebo dokonce ještě lepší. Musíme se na tuto úroveň dostat. Ale nikdy nevíte, co se stane příští rok.
Příští rok máme jenom tři motory na sezonu, což bude těžké. Bude třeba pracovat na spolehlivosti. Hodně věcí se změní, je to neustále se měnící prostředí." Jak podle Ojjeha McLaren využije nové partnerství po marketingové stránce? "Je moc brzy to odhadovat. Chceme být dobrým partnerem Renaultu.
Myslím, že i oni se na nás těší vzhledem k tomu, co reprezentujeme. Oni jsou již v F1 dlouho. Nezapomínejte na to, čeho dosáhli v turbo éře. Já si na to pamatuji, protože jsem byl jejich soupeřem. Jsou tu již dlouho a jak my, tak myslím že i oni, jsme, rádi, že spolupracujeme."
Mansour naprosto věří tomu, že se tým může vrátit zpět na vítěznou vlnu: "Musíme se vrátit ke kořenům. Jako sportovní nadšenec a sportovec, ano, já chci opět vyhrávat. Je to v našem DNA - jsme tu, abychom vyhrávali. Nezapomeňte, že Ferrari tady vydrželo bez toho, aby 20 let vyhrálo šampionát. Lidé na to zapomínají, ale my se vrátíme."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.