Mansour Ojjeh, spolumajitel stáje McLaren, řekl, že rozchod mezi McLarenem a Hondou bude dobrý pro obě strany. Situaci mezi oběma subjekty přirovnal k manželství, které nefungovalo. Ojjeh je v zákulisí McLarenu velmi vlivným už od 80. let. Podle jeho názoru však Honda udělal naprosto vše pro to, aby to mezi oběma stranami fungovalo.
"Nemyslím si, že bych musel vysvětlovat, že to bylo těžké. Bylo to těžké i pro ně. Problém nebyl v nedostatku snahy u nich nebo nebo u nás. Prostě to nefungovalo. Očividně to nebylo dobré pro ně ani pro nás. V ten okamžik bylo třeba, aby každý zkusil něco jiného. Doufám, že to bude fungovat pro ně i nás," řekl Mansour Ojjeh pro britský "Motorsport.com".
"Mohou stále být schopnými konkurenty. Jsem šťastný, že zůstávají ve sportu. Ale občas věci mezi oběma partnery nefungují. Je to jako nepřekonatelné rozdíly v manželství. Myslím, že bylo správným rozhodnutím, že jsme se rozdělili. Jako tým se těšíme na změnu.
Udělali vše, co bylo v jejich silách. To jsme udělali i my, ale nefungovalo to. Obě strany jsme na stejné lodi," řekl Ojjeh. Ten už se těší na to, že McLaren, Red Bull i tovární tým Renault budou mít stejný motor. Během třech let, kdy McLaren jako jediný využíval motory Honda, totiž mohla stáj jen těžko hodnotit úroveň svého šasi.
"Řekněme to takto, je to jiná motivace. Máme měřítko, se kterým se můžeme srovnávat. Je to tedy větší výzva. Chcete být na stejné úrovni nebo dokonce ještě lepší. Musíme se na tuto úroveň dostat. Ale nikdy nevíte, co se stane příští rok.
Příští rok máme jenom tři motory na sezonu, což bude těžké. Bude třeba pracovat na spolehlivosti. Hodně věcí se změní, je to neustále se měnící prostředí." Jak podle Ojjeha McLaren využije nové partnerství po marketingové stránce? "Je moc brzy to odhadovat. Chceme být dobrým partnerem Renaultu.
Myslím, že i oni se na nás těší vzhledem k tomu, co reprezentujeme. Oni jsou již v F1 dlouho. Nezapomínejte na to, čeho dosáhli v turbo éře. Já si na to pamatuji, protože jsem byl jejich soupeřem. Jsou tu již dlouho a jak my, tak myslím že i oni, jsme, rádi, že spolupracujeme."
Mansour naprosto věří tomu, že se tým může vrátit zpět na vítěznou vlnu: "Musíme se vrátit ke kořenům. Jako sportovní nadšenec a sportovec, ano, já chci opět vyhrávat. Je to v našem DNA - jsme tu, abychom vyhrávali. Nezapomeňte, že Ferrari tady vydrželo bez toho, aby 20 let vyhrálo šampionát. Lidé na to zapomínají, ale my se vrátíme."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.