Max Verstappen podepsal s týmem Red Bull prodloužení smlouvy do konce roku 2020. V Austinu jej však čeká další penalizace.
Max Verstappen podepsal prodloužení smlouvy. Nizozemský závodník, který v loňském roce senzačně vyhrál hned svůj úvodní závod v barvách týmu Red Bull a stal se tak nejmladším pilotem, který kdy zvítězil v závodě F1, zůstane v Milton Keynes až do konce roku 2020.
"Red Bull prokázal, že mi věří. Přijali mě do svého programu, když mi bylo šestnáct a o rok později jsem se dostal do Formule 1. Podporovali mě i mé ambice, které, jak vím, sdílíme. A jejich podpora, a to v garáži či v továrně, byla vždy stoprocentní. Užili jsme si také spoustu zábavy a jsem moc rád, že mohu potvrdit svoji budoucnost v týmu. Těším se na spolupráci, abychom si užili další úspěchy," uvedl Verstappen.
Jeho původní smlouva měla vypršet v roce 2019 a jedná se tedy o roční prodloužení.
"Jsme moc rádi, že Max souhlasil s prodloužením. Měli jsme snový start ve Španělsku v loňském roce a Max na to od té doby jen tlačil. Bylo pro tým skvělé vidět jej v minulém měsíci v Malajsii vyhrát po frustrující sezóně. Je to pravý závodník s nepopiratelným talentem za volantem a instinkty, které nemají všichni. A zvládl vše s přístupem, který předchází jeho věk.
Max má nárok na to být hladový po úspěchu a my se těšíme na prodlouženou cestu v našem společném boji o tituly. A vzhledem k dlouhodobosti je Max na dobrém místě, aby byl kolem něj postaven tým, který sdílí tyto ambice," popsal v prohlášení týmu šéf Christian Horner.
Zpráva o prodloužení smlouvy přišla téměř souběžně s oznámením, že během závodu v americkém Austinu Verstappen bude kvůli výměně motoru opět penalizován a to nejméně 15 míst na startu. Podle týmu se snad bude jednat o poslední výměnu motoru a Austin zvolili kvůli relativně snadnějšímu předjíždění.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.