Max Verstappen podepsal s týmem Red Bull prodloužení smlouvy do konce roku 2020. V Austinu jej však čeká další penalizace.
Max Verstappen podepsal prodloužení smlouvy. Nizozemský závodník, který v loňském roce senzačně vyhrál hned svůj úvodní závod v barvách týmu Red Bull a stal se tak nejmladším pilotem, který kdy zvítězil v závodě F1, zůstane v Milton Keynes až do konce roku 2020.
"Red Bull prokázal, že mi věří. Přijali mě do svého programu, když mi bylo šestnáct a o rok později jsem se dostal do Formule 1. Podporovali mě i mé ambice, které, jak vím, sdílíme. A jejich podpora, a to v garáži či v továrně, byla vždy stoprocentní. Užili jsme si také spoustu zábavy a jsem moc rád, že mohu potvrdit svoji budoucnost v týmu. Těším se na spolupráci, abychom si užili další úspěchy," uvedl Verstappen.
Jeho původní smlouva měla vypršet v roce 2019 a jedná se tedy o roční prodloužení.
"Jsme moc rádi, že Max souhlasil s prodloužením. Měli jsme snový start ve Španělsku v loňském roce a Max na to od té doby jen tlačil. Bylo pro tým skvělé vidět jej v minulém měsíci v Malajsii vyhrát po frustrující sezóně. Je to pravý závodník s nepopiratelným talentem za volantem a instinkty, které nemají všichni. A zvládl vše s přístupem, který předchází jeho věk.
Max má nárok na to být hladový po úspěchu a my se těšíme na prodlouženou cestu v našem společném boji o tituly. A vzhledem k dlouhodobosti je Max na dobrém místě, aby byl kolem něj postaven tým, který sdílí tyto ambice," popsal v prohlášení týmu šéf Christian Horner.
Zpráva o prodloužení smlouvy přišla téměř souběžně s oznámením, že během závodu v americkém Austinu Verstappen bude kvůli výměně motoru opět penalizován a to nejméně 15 míst na startu. Podle týmu se snad bude jednat o poslední výměnu motoru a Austin zvolili kvůli relativně snadnějšímu předjíždění.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.