Max Verstappen podepsal s týmem Red Bull prodloužení smlouvy do konce roku 2020. V Austinu jej však čeká další penalizace.
Max Verstappen podepsal prodloužení smlouvy. Nizozemský závodník, který v loňském roce senzačně vyhrál hned svůj úvodní závod v barvách týmu Red Bull a stal se tak nejmladším pilotem, který kdy zvítězil v závodě F1, zůstane v Milton Keynes až do konce roku 2020.
"Red Bull prokázal, že mi věří. Přijali mě do svého programu, když mi bylo šestnáct a o rok později jsem se dostal do Formule 1. Podporovali mě i mé ambice, které, jak vím, sdílíme. A jejich podpora, a to v garáži či v továrně, byla vždy stoprocentní. Užili jsme si také spoustu zábavy a jsem moc rád, že mohu potvrdit svoji budoucnost v týmu. Těším se na spolupráci, abychom si užili další úspěchy," uvedl Verstappen.
Jeho původní smlouva měla vypršet v roce 2019 a jedná se tedy o roční prodloužení.
"Jsme moc rádi, že Max souhlasil s prodloužením. Měli jsme snový start ve Španělsku v loňském roce a Max na to od té doby jen tlačil. Bylo pro tým skvělé vidět jej v minulém měsíci v Malajsii vyhrát po frustrující sezóně. Je to pravý závodník s nepopiratelným talentem za volantem a instinkty, které nemají všichni. A zvládl vše s přístupem, který předchází jeho věk.
Max má nárok na to být hladový po úspěchu a my se těšíme na prodlouženou cestu v našem společném boji o tituly. A vzhledem k dlouhodobosti je Max na dobrém místě, aby byl kolem něj postaven tým, který sdílí tyto ambice," popsal v prohlášení týmu šéf Christian Horner.
Zpráva o prodloužení smlouvy přišla téměř souběžně s oznámením, že během závodu v americkém Austinu Verstappen bude kvůli výměně motoru opět penalizován a to nejméně 15 míst na startu. Podle týmu se snad bude jednat o poslední výměnu motoru a Austin zvolili kvůli relativně snadnějšímu předjíždění.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.